Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg er en jente på 17 år som er 1.71 cm høy og veier 86 kilo. Idealvekten min er 68 kg, og vil gjerne greie å nå den til sommeren. Er dette et realistisk mål? og isåfall, er det noen som har noen tips å dele? Takk på forhånd. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

jeg er en jente på 17 år som er 1.71 cm høy og veier 86 kilo. Idealvekten min er 68 kg, og vil gjerne greie å nå den til sommeren. Er dette et realistisk mål? og isåfall, er det noen som har noen tips å dele? Takk på forhånd. :)

Jeg tror kroppen ikke har godt av å gå ned i vekt så fort. Det beste er å ta det litt om gangen og legge om livstilen din permanent. Du er fortsatt veldig ung og kroppen din er i utvikling, det er derfor best å ikke kjøre den for hardt. Jeg vet ikke hvilket forhold du har til mat og hvordan livstilen din er, men jeg har følgende råd:

1) vær fysisk aktiv, som for eksempel å trene. Finne en treningsform som du liker. Ja, det er klisje, men effektiv som bare det!

2) Spis mindre porsjoner (hvis du pleier å spise mye), men oftere. Klisje dette og, men det funker. Pass på å spise sunt.

3) Her kommer egentlig mitt viktigste råd. Ikke nekt deg selv å spise godsaker. Med dette mener jeg at du ikke skal være så streng mot deg selv at du ikke unner deg noe godt i ny og ne. Hvis du kjører deg selv for hardt vil du sprekke og da blir konsekvensen verre. Spis goddisene av og til, men i moderate mengder. Jeg kan signere på at det er lettere å holde livstilen enn total diett! :)

Lykke til! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...