JeanellNathalia Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Hei! jeg er en jente på 17 år som er 1.71 cm høy og veier 86 kilo. Idealvekten min er 68 kg, og vil gjerne greie å nå den til sommeren. Er dette et realistisk mål? og isåfall, er det noen som har noen tips å dele? Takk på forhånd.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Hei! jeg er en jente på 17 år som er 1.71 cm høy og veier 86 kilo. Idealvekten min er 68 kg, og vil gjerne greie å nå den til sommeren. Er dette et realistisk mål? og isåfall, er det noen som har noen tips å dele? Takk på forhånd. Jeg tror kroppen ikke har godt av å gå ned i vekt så fort. Det beste er å ta det litt om gangen og legge om livstilen din permanent. Du er fortsatt veldig ung og kroppen din er i utvikling, det er derfor best å ikke kjøre den for hardt. Jeg vet ikke hvilket forhold du har til mat og hvordan livstilen din er, men jeg har følgende råd: 1) vær fysisk aktiv, som for eksempel å trene. Finne en treningsform som du liker. Ja, det er klisje, men effektiv som bare det! 2) Spis mindre porsjoner (hvis du pleier å spise mye), men oftere. Klisje dette og, men det funker. Pass på å spise sunt. 3) Her kommer egentlig mitt viktigste råd. Ikke nekt deg selv å spise godsaker. Med dette mener jeg at du ikke skal være så streng mot deg selv at du ikke unner deg noe godt i ny og ne. Hvis du kjører deg selv for hardt vil du sprekke og da blir konsekvensen verre. Spis goddisene av og til, men i moderate mengder. Jeg kan signere på at det er lettere å holde livstilen enn total diett! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå