Gå til innhold

Bryllupskake

Siam

Anbefalte innlegg

Må man bruke krem og marsipan i bryllupskaken? Jeg liker ingen av delene, men er glad i mye annet man har i kaker. Mamma og min forlovede sier at jeg må skjerpe meg og tvinge i meg litt under "kakesermonien". Det vil jo selvfølgelig være andre kaker etterpå.

Hva synes dere? Er det noen som har brukt annen kake? Er det jeg som er dum? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke liker marsipan kan du velge en annen kake. Har vært i flere bryllup hvor det ble serviert annet enn marsipankake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helledussen - lag den kaken du vil!

Vi ville ikke ha en tradisjonell "treetasjesmedlyserødmarsipan" - og fant en annen kake - dvs med et annet utseende.

Hadde vi ikke gjort det, skulle vi ha en tre eller flere etasjes, med en etasje sjokoladekake, en etasje ostekake, en etasje nøttekake osv.

Det er kaker man kan pynte like fint som en hvilken som helst "lukket valnøtt". Og hvis det absolutt må være hvitt, så bruk hvit sjokolade, da vel.

Jeg synes hun må la dere bestemme dette - så sant hun ikke betaler det da. Da er det dessverre hun som har aksjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke dum!

Har ingen planer om å ha marsipankake selv, heller.

Har inntrykk av at det har blitt ganske vanlig å ikke ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingen steder at kaken SKAL bestå av marsipan, men det står at "kaken skal bestå av de beste ingredienser som for eksempel marsipan, nøtter og krem"

For eksempel betyr helt sikkert at du kan ha den kaken du vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er faktisk så gale att vi dropper hele kaken!!Syns hele kakeopplegget er tull.

Gurimalla! Dere får sikkert et forferdelig ekteskap... :ler:

(i tilfelle noen ikke skjønte det, så var det en litt ironisk spøk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du selv vil!

Jeg er heller ikke stor fan av marsipan og krem, så vi har valgt å bestille bryllupskaken fra Pascal. Det er en pasjonsfruktkake, smaker helt nyyydelig!

Lykke til! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg i sommer. Ingen av oss er noe glad i marsipankaker. Vi hadde derfor en femetasjer fromagekake med masse forskjellig frukt på. (Slik som Pascal lager, men betalte under halvparten av det en Pascalkake koster...) Den ble bestilt hos en vanlig konditor.

Vi fikk masse skryt av bryllupskaka vår! Den var frisk og god etter bryllupsmiddagen. Den var også et flott syn med all den fargerike frukten. Anbefales på det varmeste! :D

Svigemor bakte en vanlig marsipankake ved siden av for dem som MÅ ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi hadde ostekake da vi giftet oss!!

Og skal jeg skryte litt av meg selv, kremtkremt, bakte jeg til en veninne som stod brud, en nydelig jordbær-mousse-kake på nøtte bunn, med jordbær dyppet i sjokolade dandert rundt....Noen av gjestene trodde faktisk den fra Pascal.. :oops: og sånt er koselig å høre!!

Kan sende deg oppskriften på Pm hvis du vil - den er lett å lage, og veldig frisk og god!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi hadde ostekake da vi giftet oss!!

Og skal jeg skryte litt av meg selv, kremtkremt, bakte jeg til en veninne som stod brud, en nydelig jordbær-mousse-kake på nøtte bunn, med jordbær dyppet i sjokolade dandert rundt....Noen av gjestene trodde faktisk den fra Pascal.. :oops: og sånt er koselig å høre!!

Kan sende deg oppskriften på Pm hvis du vil - den er lett å lage, og veldig frisk og god!! :briller:

Nam, nam! Den hørtes kjempegod ut! Send meg gjerne oppskriften. :)

Tusen takk for masse gode argumenter for å kjempe gjennom "saka". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Gurimalla! Dere får sikkert et forferdelig ekteskap... :ler:

(i tilfelle noen ikke skjønte det, så var det en litt ironisk spøk...)

likebest å forklare det :hoho:

hvorfor ikke ha en dobbel kake, der du bestemmer den ene siden, og han den andre siden. kan bli stilig det gitt, hmm kanskje vi skulle gjort det :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fire-etasjer med sjokoladekake... pynta med et vell av knallrøde marsipanroser. Den var dritlekker, og vanvittig god, og på tross av at vi hadde ca 30 andre kaker ble faktisk bryllupskaken oppspist. Og konditoren som laget den syntes det var SÅ morsomt å lage noe annet enn marsipan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes bryllupskaker er direkte stygt.....Kvalmende svulmende svaner, roser, marispan, og dill og dall!!!DET er bridezilla det.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...