Gå til innhold

Forsikring

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_marie_*
Skrevet

Jeg ble nylig frastjålet kameraet mitt på ferie, og har forsikring som dekker dette.

På skademeldingen må jeg fylle inn innkjøpspris og år, og krav på hvor mye jeg vil ha utbetalt fra forsikringsselskapet. Skal jeg da skrive innkjøpspris på ny/hva jeg ville fått om jeg hadde solgt det i dag? Så at noen steder stod det "kvittering"; dette er vel for å vise at man har kjøpt en ny gjenstand som erstatning for det tapte?

Har heldigvis aldri vært i denne situasjonen før, så beklager nybegynner-spørsmål.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ble nylig frastjålet kameraet mitt på ferie, og har forsikring som dekker dette.

På skademeldingen må jeg fylle inn innkjøpspris og år, og krav på hvor mye jeg vil ha utbetalt fra forsikringsselskapet. Skal jeg da skrive innkjøpspris på ny/hva jeg ville fått om jeg hadde solgt det i dag? Så at noen steder stod det "kvittering"; dette er vel for å vise at man har kjøpt en ny gjenstand som erstatning for det tapte?

Har heldigvis aldri vært i denne situasjonen før, så beklager nybegynner-spørsmål.

På krav skal du vel fylle inn pris på tilsvarende nytt.

Legg ved kopi av kvittering.

Gjest Gjest
Skrevet
På krav skal du vel fylle inn pris på tilsvarende nytt.

Legg ved kopi av kvittering.

Var litt rask med å poste, Kvitterinen skal være fra det du ble frastjålet, du trenger ikke å kjøpe nytt før etter du har fått erstatningen fra forsikrignsselskapet.(da står du fritt til å bruke pengene på nytt kamera eller hva du vil ;) )

Skrevet

Takk for svar! huff, tror ikke jeg har kvitteringen, fikk kameraet som gave, og vet ikke om jeg har fått og evt. tatt vare på kvitteringen... Er det håpløst å søke om erstatning da?

Kan bare ikke tenke meg at pesroner som feks får huset snudd opp ned og rundstjålet kan dokumentere gullsmykkene fra tante Olga. (Sorry, urettferdig sammenlikning.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...