Gjest caramiacaramella Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Jeg bruker kontaktlinser hver dag, og ble nylig gjort oppmerksom på at det ikke er bra å bruke eyeliner på våtkanten når du har linser. Man kan visst få infeksjoner og alskens andre problemer av det. Selv om jeg hadde brukt eyeliner så godt som hver dag i et par år uten problemer, bestemte jeg meg for å slutte. Men jeg merker at jeg savner det veldig! Hvit kajal på våtkanten gjør øynene mine så store og uskyldige, og svart kajal gjør blikket mitt mye mer sexy. Hver gang jeg holder på å sminke meg føler jeg at det mangler noe, nemlig eyeliner... Noen som vet om eyelinere(blyanter) som trygt kan brukes av linsebrukere?
LadyStarlight Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har selv brukt og bruker fortsatt eyeliner (blyant) på våtkanten, og er linsebruker (ca 10år). Har aldri hatt noen problemer med det. Det finnes jo egne mascaraer og eyelinere som er til linsebrukere, og som sikkert er "bedre" å bruke. Men så lenge man ikke tar på utrolig mye eyeliner, og tar på sminken etter du har tatt på linsene, og tar av etter du har tatt av linsene Eyelinere til linsebrukere selger de gjerne hos optikeren. Ser at de har det der hvor jeg er kunde iallefall
Jade Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Går utifra at jeg ville merket det om jeg ikke kunne brukt kajalen min pga linsene. Bruker ihvertfall Isadora Inliner uten problemer.
*Numi* Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Jeg vet ihvertfall at jeg aldri kunne fortsatt å bruke eyeliner på våtkanten etter at jeg begynte med linser. Det begynner bare å svi og klø og øynene blir røde med én gang. Får alltid skryt av det når jeg er hos optikeren, at jeg bruker eyelineren kun utenfor våtkanten, for det anbefales ikke. Men, så klart, får man ikke problemer, så får man jo bare fortsette.
Gjest caramiacaramella Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Jeg hadde ingen problemer i de årene jeg brukte eyeliner på våtkanten, merket ingenting. Men jeg hadde eyeliner på sist jeg var på linsekontroll, og optikeren kommenterte det og forklarte meg at det var farlig og at jeg burde slutte med en gang. Så da gjorde jeg jo det! Men jeg skal høre med optikeren min om det finnes en spesiell eyeliner for linsebrukere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå