Gjest Babymamma Skrevet 9. september 2003 #1 Del Skrevet 9. september 2003 Hvordan gikk du fram for å få tak i en god dagmamma? Hvilke kvaliteter bør man se etter? Hva er rimelig betaling til dagmammaen? (Hvit.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 9. september 2003 #2 Del Skrevet 9. september 2003 Spør venner og bekjente om noen kjenner en dagmamma som de kan anbefale. Hvis det ikke når fram kan du sette inn en annonse i avisen, lapp på nærbutikken eller svare på annonser. Dra hjem til henne og se hvordan hun bor, er det egnet for barn der. Snakk med henne og prøv og danne deg et inntrykk av hvordan barnet ditt får det hos henne og også hvordan dere kommer overens. Spør f.eks om hvor mange barn hun skal passe, egne barn, hva de gjør en vanlig dag osv. Spør også etter referanser du kan ringe når du kommer hjem. Ha gjerne barnet med deg første gangen også, da ser du litt om hvordan hun forholder seg til barnet ditt. Priser på hvit dagmamma kan jeg ikke hjelpe deg med dessverre, kommer sikkert litt an på hvor du bor. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. september 2003 #3 Del Skrevet 9. september 2003 Du må antakelig betale mellom tre og fire tusen for full plass. En hvit dagmamma skal kunne skaffe deg gode referanser, eventuelt har hun flere foreldrepar du kan snakke med. Heng opp lapp på butikken eller ta kontakt med barnehagekontoret i bydelen / kommunen din, de kan fortelle deg mer... Velger du dagmamma pga manglende barnehageplass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #4 Del Skrevet 10. september 2003 Tex: Nei, jeg ønsker dagmamma fordi jeg synes babyen min er for liten til å gå i barnehage. Tror hun får mer ro og trygghet ved å forholde seg til få mennesker. Barnehage virker for stressende for en baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Babymamma Skrevet 10. september 2003 #5 Del Skrevet 10. september 2003 Tex: Nei, jeg ønsker dagmamma fordi jeg synes babyen min er for liten til å gå i barnehage. Tror hun får mer ro og trygghet ved å forholde seg til få mennesker. Barnehage virker for stressende for en baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 10. september 2003 #6 Del Skrevet 10. september 2003 Er helt enig med deg. Barn under to-tre år bør ikke gå i barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå