Gjest Gjest_Kort innpå_* Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Jeg synes det er viktig å få med seg denne damens budskap, så jeg linker et av foredragene hennes her. Mer er lagt ut på YouTube. Brigitte Gabriel er født og oppvokst i Libanon og har god innsikt i midtøstenkonfliktene. Hun har levd midt oppi dem. Because they hate, part 1 Because they hate, part 2 Because they hate, part 3 Because they hate, part 4 Because they hate, part 5 Hun anser islam for en større trusel enn det ser ut til at vesten klarer å ta innover seg, og hun advarer mot å tenke vestlig i kampen mot denne religionen, som ikke bare en religion, men politikk og levesett. Det tar noen minutter å se dette foredraget, men jeg anbefaler at man tar seg tid.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Jeg synes det er viktig å få med seg denne damens budskap, så jeg linker et av foredragene hennes her. Mer er lagt ut på YouTube. Brigitte Gabriel er født og oppvokst i Libanon og har god innsikt i midtøstenkonfliktene. Hun har levd midt oppi dem. Because they hate, part 1 Because they hate, part 2 Because they hate, part 3 Because they hate, part 4 Because they hate, part 5 Hun anser islam for en større trusel enn det ser ut til at vesten klarer å ta innover seg, og hun advarer mot å tenke vestlig i kampen mot denne religionen, som ikke bare en religion, men politikk og levesett. Det tar noen minutter å se dette foredraget, men jeg anbefaler at man tar seg tid. I know, anbefaler også flere til å lese opp om wafa sultan og ayaan hirsi ali, det ligger masse videoer av dem på nett, de hjalp meg veldig og ga meg styrke og stolthet til å si jeg er en ex-muslim... det er en grunn til at folk forlater religionen, vi bare hører ikke så mye fra dem, fordi mange er redde, med god grunn!
Gjest Gjest_Kort innpå_* Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 I know, anbefaler også flere til å lese opp om wafa sultan og ayaan hirsi ali, det ligger masse videoer av dem på nett, de hjalp meg veldig og ga meg styrke og stolthet til å si jeg er en ex-muslim... det er en grunn til at folk forlater religionen, vi bare hører ikke så mye fra dem, fordi mange er redde, med god grunn! Her på forumet, og sikkert andre steder også, vil du antakelig ikke bli trodd om du sier du er ex-muslim. Det finnes faktisk individer her inne som antar at personer som sier de er muslimer eller ex-muslimer, og samtidig mener at islam kan være et problem, egentlig er innvandringsmotstandere som later som for å få større troverdighet. Ellers, når man vet at man faktisk blir drept for å forlate religionen enkelte steder, så er det ikke så rart om man velger å ikke si noe, eller går i dekning. Jeg vet selv om mer enn én frafallen muslim fra Midt-Østen som har forlatt religionen, rømt landet og startet med ny identitet her i landet under norsk navn, av frykt for represalier.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Her på forumet, og sikkert andre steder også, vil du antakelig ikke bli trodd om du sier du er ex-muslim. Det finnes faktisk individer her inne som antar at personer som sier de er muslimer eller ex-muslimer, og samtidig mener at islam kan være et problem, egentlig er innvandringsmotstandere som later som for å få større troverdighet. Ellers, når man vet at man faktisk blir drept for å forlate religionen enkelte steder, så er det ikke så rart om man velger å ikke si noe, eller går i dekning. Jeg vet selv om mer enn én frafallen muslim fra Midt-Østen som har forlatt religionen, rømt landet og startet med ny identitet her i landet under norsk navn, av frykt for represalier. Ganske vant til å bli kalt en løgner, men jeg mener de får tro hva de vill, har ingen grunn til å bevise det for noen, og har heller ingen grunn til å lyve, men som du sier, de tror vell jeg bare hater islam og egentlig er norsk. Det er så vanskelig for muslimer og fatte at en av dem, ikke tenker slik som dem, det er vanskelig for meg å ha ett normalt forhold til mange av de muslimske vennene jeg ble oppvokst med, de har en stor kjærlighet til profeten demmes og religionen, de elsker det jeg hater, og det er vanskelig og late som om jeg ikke gjør det. Men hvis jeg i det hele tatt ønsker å beholde mitt forhold til ett par av dem, må jeg holde munnen der det gjelder. Jeg skjenner også flere ex-muslimer, faktisk så skjenner jeg flere som har forlatt religionen, enn jeg skjenner de som har konvertert til islam. jeg tror det er en slags propaganda som går rundt I det muslimske samfunnet, de lyver om antall personer som har konvertert til islam og tier still om de som har forlatt, slik at de gangene de havner i en debatt så kan de bruke argumentet "hvorfor er det så mange som konverterer til islam?” har sett det selv flere ganger, og tror de fleste av dem bare øsnker å se det de vill se. jeg tror slike som meg bare må gå videre å late som ingen ting, eller bytte identitet og ikke henge med muslimer, jeg skal ikke å aldri være enda en annen Ayaan Hirsi Ali, Wafa Sultan, Rifqa Bary eller Salman Rushdie, som har ”fatwaer” og døds trusler hengende over dem... det er uakseptabelt og forlate islam, og hvis man først sier det, så skal man gå med på at man kan forandre mening og at det kanskje bare er en fase, hvis man er for høylytt så er det mange som heller vill ønske meg død... jeg vet at hvis et er en ting ingen kan kontrollere så er det min frihet til å tenke og være meg selv, er i alle fall glad for at jeg fikk det valget, og uansett om jeg må tie om dette i offentligheten, så lever jeg i ett fritt land og ingen kan true meg eller nekte å forlate islam:)
Étaín Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Ganske vant til å bli kalt en løgner, men jeg mener de får tro hva de vill, har ingen grunn til å bevise det for noen, og har heller ingen grunn til å lyve, men som du sier, de tror vell jeg bare hater islam og egentlig er norsk. Det er så vanskelig for muslimer og fatte at en av dem, ikke tenker slik som dem, det er vanskelig for meg å ha ett normalt forhold til mange av de muslimske vennene jeg ble oppvokst med, de har en stor kjærlighet til profeten demmes og religionen, de elsker det jeg hater, og det er vanskelig og late som om jeg ikke gjør det. Men hvis jeg i det hele tatt ønsker å beholde mitt forhold til ett par av dem, må jeg holde munnen der det gjelder. Jeg skjenner også flere ex-muslimer, faktisk så skjenner jeg flere som har forlatt religionen, enn jeg skjenner de som har konvertert til islam. jeg tror det er en slags propaganda som går rundt I det muslimske samfunnet, de lyver om antall personer som har konvertert til islam og tier still om de som har forlatt, slik at de gangene de havner i en debatt så kan de bruke argumentet "hvorfor er det så mange som konverterer til islam?” har sett det selv flere ganger, og tror de fleste av dem bare øsnker å se det de vill se. jeg tror slike som meg bare må gå videre å late som ingen ting, eller bytte identitet og ikke henge med muslimer, jeg skal ikke å aldri være enda en annen Ayaan Hirsi Ali, Wafa Sultan, Rifqa Bary eller Salman Rushdie, som har ”fatwaer” og døds trusler hengende over dem... det er uakseptabelt og forlate islam, og hvis man først sier det, så skal man gå med på at man kan forandre mening og at det kanskje bare er en fase, hvis man er for høylytt så er det mange som heller vill ønske meg død... jeg vet at hvis et er en ting ingen kan kontrollere så er det min frihet til å tenke og være meg selv, er i alle fall glad for at jeg fikk det valget, og uansett om jeg må tie om dette i offentligheten, så lever jeg i ett fritt land og ingen kan true meg eller nekte å forlate islam:) Hva sier foreldrene dine, og søsknene dine om at du har forlatt religionen din da?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Hva sier foreldrene dine, og søsknene dine om at du har forlatt religionen din da? jeg har dessverre ingen pappa, han døde da jeg var yngre, jeg har bare 1 mor og to halvsøsken, men det ble ikke tatt imot så bra og utviklet seg til å bli ett ikke eksisterende forhold, jeg er 20 nå, begynte å studere koranen ca 3 år tilbake, moren min likte ikke dette, jeg har alltid hatt mine tvil og spørsmål rundt islam, men var aldri så åpen om dem. jeg husker godt ramadan 2 år tilbake, da jeg nektet og faste, jeg ble utstøtt fra hele familien på en måte, de nektet meg i å spise middag med dem, når vi fikk tante og onkel på besøk, som var her hver dag I ramadan, fikk jeg ikke sitte med dem på bordet eller spise maten de lagde, ikke bare okkuperte de kjøkkenet hele dagen, men jeg måtte vente til sendt på kveld for å lage egen middag, etter 8 timers jobb.. I eid så fikk jeg selvfølgelig ikke være en del av feiringen som en slags straff, og en måned etter, prøvde de og overtale meg om at det bare var en fase, at de hadde oppdratt meg feil, gitt meg for mye frihet og at jeg burdet dra tilbake til arabisk skole (som jeg hatet)... det nektet jeg og sa at det ikke var en fase, jeg føler jeg har betalt ganske mye ved å være åpen om mine syn, både med venner og familie. jeg blir behandlet annerledes, og får ofte enda mer kjeft og straff for ting. nå 2 år senere ble det så mye krangling, slenging med ord, til å med verbal og fysisk mishandling til tider, at jeg sluttet og konfrontere eller i det hele tatt snakke med moren min, har nå bodd hos en venninne I en lang stund og skal flytte ut til meg selv snart... jeg ser ikke noe forhold mellom meg og mamma I fremtiden om hun ikke forandrer seg og sier unnskyld for alt hun har gjort, ellers har jeg det bedre uten. dette er jo ganske mildt i forhold til hva andre kan oppleve, jeg har alltid blitt fortalt at moren min er en veldig moderat muslim, det er sant, hun ber ikke og brukte ikke hijab før hun fylte 40 år, hun jobber, er ferdig utdannet, har bodd I Norge I over 20 år, godt integrert, og har norske venner, så jeg kommer fra en ganske moderat familie... Lurer på hvordan det ville vært for en annen person fra en litt strengere familie...
Gjest Gjest_Étaín_* Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Nå skulle jeg akkurat spørre deg om moren din er veldig religøs, og at hun derfor kanskje ble redd når du falt fra, men du sier jo at hun er moderat, så... Uff dette kan ikke være lett for deg, men hva skal du gjøre? Du kan jo ikke leve på en løgn heller. Det er det kanskje mange som gjør, som ikke er like modige som deg?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mars 2010 #8 Skrevet 4. mars 2010 Nå skulle jeg akkurat spørre deg om moren din er veldig religøs, og at hun derfor kanskje ble redd når du falt fra, men du sier jo at hun er moderat, så... Uff dette kan ikke være lett for deg, men hva skal du gjøre? Du kan jo ikke leve på en løgn heller. Det er det kanskje mange som gjør, som ikke er like modige som deg? nei leve på en løgn er jeg ferdig med, jeg mener den direkte årsaken til at jeg utviklet en dyp depresjon og selvmordstanker var akkurat dette her, jeg holdt ting inni meg så mye, og følte jeg måtte bli straffet for å være meg selv... men etter å ha flyttet ut, og nå som jeg snart skal bo for meg selv, blir det blanke ark Jeg skal henge med de som forstår meg, og ha det bra med meg selv, jobbe hardt mot en bedre fremtid. jeg vet ikke hvor modig jeg er, har jo mine svakheter, men jeg har alltid vært en åpen person, som ofte har havnet meg I trøbbel, men klarer ikke å forandre på det, er bare den jeg er
Étaín Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Jeg synes i hvert fall du er modig når du trosser moren din, og faktisk stenges ute fra familiesamholdet pga dine valg, og allikevel velger å stå i det.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. mars 2010 #10 Skrevet 5. mars 2010 Jeg synes i hvert fall du er modig når du trosser moren din, og faktisk stenges ute fra familiesamholdet pga dine valg, og allikevel velger å stå i det. Det betyr mye, takk uansett hvor hardt det er, så har ikke jeg fått noe å si I hvilken familie jeg skal ha, det er også en stor glede jeg får tilbake når jeg er meg selv og står for det... nå tror å håper jeg fortsatt at moren min inser det I fremtiden, hvis ikke er det ganske trist.
Étaín Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Det betyr mye, takk uansett hvor hardt det er, så har ikke jeg fått noe å si I hvilken familie jeg skal ha, det er også en stor glede jeg får tilbake når jeg er meg selv og står for det... nå tror å håper jeg fortsatt at moren min inser det I fremtiden, hvis ikke er det ganske trist. Ja vi får håpe morskjærligheten overstiger kulturforventningene. Lykke til på veien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå