Nemmera Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Vi skal til Provence i vår og avslutter reisen i Marseille. Flyet går fra Nice og jeg er litt lost når det gjelder å komme seg fra Marseille til Nice flyplass. Er det noen som har peiling på hvordan det er best å komme seg dit? Vi er fire voksne. 2 ganske reisevante, 2 ikke fullt så reisevante... Flyet vårt går mellom kl 12 og 13 på en lørdag.... Prøvde meg med å få hjelp på turistkontoret i Marseille via mail, men jeg fikk ikke akkurat den responsen jeg var ute etter...
^^Belle^^ Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Tog er jo veldig enkelt og greit. Se her. Valgte en tilfeldig lørdag.
Nemmera Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2010 Dette var en mye bedre togside en dem franske som turiskontoret gav meg ;-) Men toget går ikke til flyplassen. Noen som vet hvor langt det er til flyplassen fra der toget stopper?
Nemmera Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2010 Klarte akkurat å grave meg frem til den der jeg og faktisk ;-) Begynner nå å lure på om det blir nesten samme pris og enklere å leie en bil... Er vel kanskje å håpe for mye, men vi får se....
Nemmera Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2010 Og i tilfelle noen lurte på utfallet her så ble det leiebil som viste seg å være ca samme pris når man er 4 pers;-)
^^Belle^^ Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Og i tilfelle noen lurte på utfallet her så ble det leiebil som viste seg å være ca samme pris når man er 4 pers;-) Veiene i Frankrike er kjempegreie altså. Bare husk å ta vare på lappen dere får når dere kjører ut på motorveien (dersom dere bruker den). Den er på en måte ''pantelappen'' som viser hvor mye dere skal betale når dere kjører av. Mye småpenger er også lurt å ha i bilen.
Gjest Gjest_Nygift_* Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Det går bus fra Mareille til flyplassen. Sjekk www.nice.aeroport.fr
Nemmera Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2010 Vi har kjørt fra på motorveiene i Italia så jeg regner med det er noe liknende i Frankrike Gjest-Nygift_ Har sett at det er mulig å ta buss også, men de jeg har funnet har vist seg å være dyrere de også når man er 4 pers. ;-)
Gjest Gjest_Nygift_* Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 Vi har kjørt fra på motorveiene i Italia så jeg regner med det er noe liknende i Frankrike Gjest-Nygift_ Har sett at det er mulig å ta buss også, men de jeg har funnet har vist seg å være dyrere de også når man er 4 pers. ;-) Det er mulig, har aldri prøvd ; ) Bor i "nabolaget", men bruker bil... Det er dog et pluss at bussen går til flyplassen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå