Gå til innhold

Dere i Trondheim

Fremhevede innlegg

Gjest Snykvit
Skrevet

Hei.

Jeg og samboeren er på utkikk etter en større leilighet. Er en smule verpesyk, og da er min bittelille leilighet på Møllenberg altfor liten. Elsker Møllenberg, men en pen 3-roms til akseptabel pris er vanskelig å finne. Derfor lurer jeg på hvilke områder dere andre bor i? Hva er bra/dårlig med plassen, er det barnevennlig, preget av kriminalitet...? Jeg har en oppfatning om at "alt" som ligger rundt Flatåsen, Kolstad, Saupstad, Kattem, Tiller er noe man bør styre unna. Tar jeg feil?

Tusen takk for tilbakemeldinger på denne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger også med på denne, ska flytte til Tr.heim til sommeren ;)

Skrevet

Ila har endel fine leiligheter, dog litt skeptisk til om kravet ditt om "akseptabel pris" kan oppfylles... Tror du må opp i over 10000 hvis du skal leie en treroms der. Dessuten vil du måtte sloss med horder av studenter som skal lage kollektiv ;)

Områdene utenfor sentrum har jeg ingen erfaring med.

Gjest Snykvit
Skrevet
Ila har endel fine leiligheter, dog litt skeptisk til om kravet ditt om "akseptabel pris" kan oppfylles... Tror du må opp i over 10000 hvis du skal leie en treroms der. Dessuten vil du måtte sloss med horder av studenter som skal lage kollektiv ;)

Områdene utenfor sentrum har jeg ingen erfaring med.

Trådstarter igjen. Vi skal kjøpe leilighet, og selge den lille jeg eier nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Bor på Øya og elsker det. Det er et perfekt område for barn å vokse opp i, og vi voksne trives også veldig godt. Dessuten er det kort vei til sentrum. Men her er prisene høye ...

Jeg kjenner folk som trives utrolig bra på Risvollan, og Romolslia skal også være bra. Værestrøa/Malvik er også en mulighet hvis du ikke har noe imot en snau halvtimes busstur til byen.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei, selv om kolstad, saupstad, flatåsen og omegn har fått et litt frynsete rykte er det ikke noe å tenke for mye på. Det er som regel kort vei til butikk, barnehage, skole og slikt. Og man får mye leilighet for pengene i forhold til resten av byen.

Jeg bor selv på møllenberg og vurderer å flytte opp dit med tiden, da jeg egentlig ikke har råd til den bynærheten jeg har nå hvis jeg skal kjøpe.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo noen helt fine områder på Tiller, Skjetnmarka o.l hvor det virker som det bor mye "normale" barnefamilier. Skal en bo i blokk utenfor bysentrum vil en kanskje alltid risikere belastede naboer, men det finnes jo endel rekkehus/fire/åttemannsboliger o.l i områdene. Personlig er jeg ikke så glad i Tiller fordi jeg synes det er for mye ingenmannsland inntil det dødstriste Rosten, men jeg ville gjort meg kjent i hele området før jeg avskrev det. Det går jo også an å vurdere Melhus, Malvik eller Klæbu.

Skrevet

Området rundt Tyholt/Moholt er veldig bra. Fint, mange butikker og gode bussforbindelser og ikke så veldig langt til sentrum. Byåsen er også ganske bra, nærmere bymarka, og dette er jo noe som er viktig for noen. :)

Skrevet (endret)

Charlottenlund er veldig barnevennlig og fredelig - både barnehager, ungdomsskoler og videregående i nærheten (når den tid kommer) :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Charlottenlund og Jakobsli er kjempefine områder å stifte familie i. Persaunet, hvor jeg holder til, er perfekt, men prisene er veldig høye her. Strindheim, Lade, Valentinlyst og Leangen er også kjempefine familieområder som ikke ligger kjempelangt ifra byen. Og moholt. Steinan også. Nei vetu, så lenge man holder seg til Østsida så kan man ikke bomme :) Men det er jo slik JEG tenker det, da ;)

Har selv bodd på byåsen i noen år... Never again :( Trivdes ikke, dårlige solforhold og langt til byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...