Gå til innhold

Temabryllup..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan vi skal klare å bestemme oss for et tema for bryllupet vårt - dette vil jo diktere hvilke blomster man velger, farge på klær, oppdekning, hår, kjole, osv..

Hvis man skal velge ut i fra personlighet til brud/brudgom og lokalisasjon for bryllupet vil det bli litt sånn her i vårt tilfelle: :sjenert:

hestejente med interesse for fransk landstil/renessanse/rosemaling møter gutt med interesse for alt med to eller fire hjul uten de helt store interiørmessige preferansene, men født og oppvokst mer eller mindre "OPPI sjøen"...

Så vi kan jo alltids dekorere med blåskjell, strø noen rosemalte trau utover bordet og toppe det hele med transport på motorsykkel fra kirka.. Men har en følelse av at det ikke vil være mulig å gjøre dette med et snev av "klasse"... :gjeiper:

Hvordan velger du tema for ditt bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er dere plent nødt til å ha et bestemt tema for bryllupet? Det er jo helt greit dersom dere har lyst til det, men det virker på meg som at du føler dere må? Eller?

Vi hadde ikke noe spesielt tema i vårt bryllup, annet enn lyseblå og sølv. Fordi vi syntes det var fint, ikke fordi det nødvendigvis var ''oss'' 100% (tegnefilmnerd møter fotballidiot - tror ikke det hadde blitt så pent :fnise: ).

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Nei vi er ikke nødt til å ha et tema - men farger på blomster osv må man jo velge så litt av personligheten må vi jo vise (spørs bare hvilken del :))

Tingen er at hvis man klarer å bestemme seg for at sort og gull er fargene man liker så gjør det jo mye av planleggingen lettere mtp kjole, klær til brudgom, initasjoner osv. Jeg synes det er pent at det er en rød tråd gjennom hele affæren.. Jeg må bare nøste opp den tråden først :ler:

Skrevet

Vi går for hvitt og sølv med rosa blomster, selv om vi begge har dilla på Star Wars. Ser liksom ikke for meg å gifte meg med buns og høye støvletter, ei heller ha lyssabler som bordpynt. :legrine:

Skrevet
Nei vi er ikke nødt til å ha et tema - men farger på blomster osv må man jo velge så litt av personligheten må vi jo vise (spørs bare hvilken del :))

Tingen er at hvis man klarer å bestemme seg for at sort og gull er fargene man liker så gjør det jo mye av planleggingen lettere mtp kjole, klær til brudgom, initasjoner osv. Jeg synes det er pent at det er en rød tråd gjennom hele affæren.. Jeg må bare nøste opp den tråden først :ler:

:fnise: Ok, da forstår jeg litt bedre.

Vi hadde et typisk klassisk bryllup, så noe annet enn hvit kjole kom ikke på tale. Mannen kjøpte dress etter at jeg skaffet meg kjole slik at vi ikke krasjet med hvit/eggeskall/beige. (Jeg kunne for eksempel aldri ha tenkt meg å matche kjolen min til fargen vi valgte)

Ellers bestemte vi oss bare for hvilken farge vi ville ha, egentlig utifra blomsterbuketten. Da matchet jeg hårpynt til den, samt bordpynt og knappehullsblomster.

Jeg kan jo nevne at innbydelsene våre var svart og gull. Altså helt forskjellig fra fargetemaet vårt.

Skrevet

Vi skal ha 50-talls tema! Jeg spiller i et 50-tallsinspirert band, og er en typisk pin-up vokalist. Det var slik min kjære forelsket seg i meg, og vi digger begge pin-updamer.

Derfor skal antrekket mitt se slik ut, og dekoreringen blir i rødt og hvitt :)

Da jeg i tillegg har en forkjærlighet for 70-tallets punkemiljø, så skal vi prøve å gjøre alt vi kan gjøre selv, i skikkelig do-it-yourself-ånd :)

Gjest Gjest
Skrevet

hmm, hørtes ut som en artig blanding. Men jeg syns du burde se på hvilket utgangspunkt dere har:

Har dere bestem hvilke lokaler skal dere feire bryllupet i, hvordan er kirken? Jeg syns at rosemaling, hester er de mest spesielle tingene her, og kanskje det jeg ville tatt utgangspunkt i..

Hva med å gå ut i fra litt norsk landstil istedet, servere typisk norsk mat, ( kan være noe ekslusivt, behøver ikke være grøt liksom).. tror det kunne blitt litt kult, behøver jo ikke å være sånn typisk bondebryllup, men lage det litt "norsk" på en litt ny måte..

Men syns du burde se hva som passer dere begge da, kan være at det blir helt feil for dere.

Skrevet
Hva med å gå ut i fra litt norsk landstil istedet, servere typisk norsk mat, ( kan være noe ekslusivt, behøver ikke være grøt liksom)..

For eksempel reinsdyrsteik - en helt fantastisk rett som passer ypperlig i bryllup!

Skrevet
For eksempel reinsdyrsteik - en helt fantastisk rett som passer ypperlig i bryllup!

:jepp: Vi hadde det. :sikle:

50-tallsbryllup virker kjempestilig forresten. :nigo:

Skrevet

Det er så sinnsykt godt!

Vi tenker på å ha det vi også! :)

Takk! :D Jeg gleder meg i hvert fall masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...