Gjest katti Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Hei dere, jeg skal kjøpe en ny parfyme, og vil prøve noe nytt nå. Kan dere som har peiling på duftene som finnes der ute anbefale meg en? Jeg liker lette, friske, feminine og varige dufter. IKKE tunge parfymer, og ikke for "voksne" (jeg er 27, men det passer meg ikke likevel). Jeg kan nevne noen jeg har og liker, så ser dere litt hva slags preferanser jeg har: Miss Dior, Chance fra Chanel, Floral av Paul Smith, La Perla.. Tusen takk for alle innspill - skriv gjerne litt om duften du anbefaler!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Jeg anbefaler deg å prøve de luktene du liker på håndleddet, gå med den i noen timer og duft på den igjen Ofte forandrer duften seg etterhvert, og den trenger ikke ha samme duft på deg som på meg. Lurt å bruke den et par timer før du kjøper den ihvertfall, plutselig er den ikke like god å lukte på.
Suzy Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har ikke noe spesielt peiling, men jeg liker veldig godt mange av Guerlain sine parfymer - det er noe med grunnnotene i dem som appelerer til meg, så jeg vil selvsagt anbefale deg å prøve dem. Ikke gå for de tyngre som Shalimar og Samsara, men prøv noe fra Aqua Allegoria-serien deres for eksempel. Jeg liker L'Heure Bleu aller best av Guerlain sin eparfymer, men det kan hende den er litt for tung for deg. Lykke til med jakten
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Versense fra Versace lukter friskt. Min favoritt Men som sagt over må man prøve seg fram. Dufter lukter ulikt fra person til person.
Djungelvrål Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Feminine fra dolce & gabbana. Den er nyydelig. Brukt i mange år, blomster og pudder. Bruker lite til hverdags og mye til fest. Den "stinker" ikke selv om du tar på 4-5 sprut.
Gjest navnelapp Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Du kan prøve desse: Gucci: envy me, D&G The One, Estée Lauder: Jasmine White Moss, Kenzo Amour Florale. Alle desse er lette, tiltalande og elegante dufter.
Lilandry Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Versense fra Versace lukter friskt. Min favoritt Men som sagt over må man prøve seg fram. Dufter lukter ulikt fra person til person. Enig i denne! Eller D&G Light Blue!
Nausicaä Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Prada Milano eller de andre duftene fra Prada. Anbefaler ikke Light Blue - om du ikke vil lukte likt som hele Europa og USA (bestselgende parfyme på begge kontinenter)
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Prada Milano eller de andre duftene fra Prada. Enig i denne!! Den er nydelig!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Lette og friske parfymer burde ikke være noe problem, det finnes jo knapt noe annet å få tak i for tiden. Daisy og Lola fra Marc Jacobs faller innunder denne kategorien, de er friske og så har de kjempefine flasker. Det er kanskje lettere å vite hva man bør styre unna. Du bør nok kanskje ikke bry deg med å prøve dufter fra Guerlain og Estee Lauder som har mange litt mer klassiske og kraftige parfymer.
Jade Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 Du må uansett innom et parfymeri for å prøve parfymen på (evt. bestille prøver på nett), så da kan du jo spørre den ansatte om dette, og få et par anbefalinger som du kan prøve på hver arm + kanskje få noen prøver med hjem?
¤Pernille¤ Skrevet 3. mars 2010 #12 Skrevet 3. mars 2010 Jeg er som deg, må ha noe som lukter friskt og ikke for "voksent". Parfymen jeg falt for heter Cool Water, og er fra Davidoff. Den er herlig!
Gjest navnelapp Skrevet 3. mars 2010 #13 Skrevet 3. mars 2010 Cool Water er veldig vanleg, eg ville vel kanskje prøvd å finne noko meir annleis, men likevel tiltalande. Eg skriv ein del om parfymer her: http://altgodt.wordpress.com/category/duft/
Gjest Siri K. Skrevet 3. mars 2010 #14 Skrevet 3. mars 2010 Kan nevne de to jeg bruker akkurat nå, A Scent by Issey Miyake, og Versense fra Versace. Begge er friske, gode dufter.
Gjest Benedichte Skrevet 3. mars 2010 #15 Skrevet 3. mars 2010 Bruker for tiden Miss Dior Cherie, og ELSKER den! Boss Femme lukter også nyyyydelig og kan absolutt anbefales :-)
Gjest farge Skrevet 3. mars 2010 #16 Skrevet 3. mars 2010 Hei dere, jeg skal kjøpe en ny parfyme, og vil prøve noe nytt nå. Kan dere som har peiling på duftene som finnes der ute anbefale meg en? Jeg liker lette, friske, feminine og varige dufter. IKKE tunge parfymer, og ikke for "voksne" (jeg er 27, men det passer meg ikke likevel). Jeg kan nevne noen jeg har og liker, så ser dere litt hva slags preferanser jeg har: Miss Dior, Chance fra Chanel, Floral av Paul Smith, La Perla.. Tusen takk for alle innspill - skriv gjerne litt om duften du anbefaler! min favorit akkurat nu, er gucci flora, veldig feminin søt blomsterlig duft, jeg elsker den! de siste parfymene jeg har brukt, er burberry fra burberry og beat fra burberry... jeg liker selv ikke sterke voksne dufter, liker de feminine og søte mest
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #17 Skrevet 6. mars 2010 Lovely - Sarah Jessica Parker Clean-parfymene
nynne Skrevet 6. mars 2010 #18 Skrevet 6. mars 2010 D&G "Rose the one" eller "Light Blue" Eller Chloe
Rosebud Skrevet 7. mars 2010 #19 Skrevet 7. mars 2010 (endret) Jeg synes Eternity Moment fra Calvin Klein er veldig god. Frisk, og litt varm blomstrende på en måte. Ikke for voksen, men heller ikke søt fjortis. Er på min 4 flaske nå, utrolig god. Jeg liker også Dior Cherié, og Chanel Chance, så kanskje vi har litt lik smak Du kan lese om den her: http://www.calvinkleinfragrances.com/uk/ca...ternity-moment/ Endret 7. mars 2010 av Rosebud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå