Gjest Forfatterspiren ;) Skrevet 9. september 2003 #1 Skrevet 9. september 2003 Etter lang tids arbeid begynner papirhaugen i hjørnet å minne om en bok :D , hva gjør jeg nå tro? Har litt lyst til å sende den inn til forlagene (tenker å ta telefonkatalogen å sende til alle, små og store), men er litt bekymret for at ideen kan bli "stjålet", at forlaget gir manuset mitt til en annen mer erfaren forfatter som så omarbeider det litt å gir det ut som "sitt", og der står jeg da, uten noen form for bevis på at det var min ide. Er det en reell bekymring? Lurer og på om jeg skal satse litt penger å gi den ut selv, men kan jeg da først sende manuset til forlagene og så gi det ut selv etterpå? Eller er det noe bindende i det å sende inn et manus, kan de gjøre hva de vil med det? Har ikke noen store forhåpninger, men kunner vært artig å se hva "proffene" mener om forsøket mitt
*Lavendel* Skrevet 9. september 2003 #2 Skrevet 9. september 2003 Har lurt litt på det samme som du så nå er jeg spent på om noen kan opplyse meg... ....hvordan gjør man egentlig for å gi ut en bok? Skriver den først selvsagt, men etter det??
Gjest Nefertiti Skrevet 9. september 2003 #3 Skrevet 9. september 2003 Har en venn som holder på å gi ut en bok nå, og erfaringen hennes var at en ikke må sende forslaget til flere forlag samtidig. De har tydligvis kontakter seg imellom, så de ble litt "sinte" når de fant ut at det var blitt sendt til flere. Så send til ett om gangen er mitt forslag :D Tror du må innstille deg på at dette kan ta tid, veldig lang tid. De bruker flere uker å måneder på å lese gjennom alt. Men det er jo verd det hvis du får den utgitt da! Bekymringen din over at de kan stjele ideen din tror jeg ikke du trenger tenke på. De fleste forlagene bør jo være profesjonelle nok til ikke å gjøre det! Du må ha lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå