Gå til innhold

Shih Tzu

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde egentlig tenkt å søke litt selv her inne, men har kommet opp i mange dager nå at søkemotor er deaktivert!

Meg og min kjære lurer litt på å kjøpe en hund. Jeg har tenkt på dette veldig lenge og til sommeren kan det kanskje passe.

Rasen jeg har lest en del om er Shih Tzu. Det jeg har fått inntrykk av etter alt jeg har lest som kanskje kan bli et problem er visst jeg finner meg en jobb etter hvert. Det virker som de kan ha store problemer med å være hjemme hele dagen alene. Dere andre hundeeiere, hva gjør dere med hunden deres når dere jobber hele dagen? (Kan ikke akkurat bli hjemmeværende for å få en hund heller)

Det andre er at det virker som om den er utrolig glad i oppmerksomhet og om det skulle komme et barn etter hvert kan del bli en del sjalusi inne i bildet. Er litt skeptisk til dette også:-/ Ønsker ikke å få barn og så finne ut at hunden jeg har hatt i noen år ikke kan leve med det. Noen erfaringer her? Spesielt med Shih Tzu da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tips å komme med?

Gjest Gjest_Tibbe_*
Skrevet

Har ikke erfaring med den rasen, men jeg har en tibetansk spaniel som er i slekt med Shih Tzu'ene. Jeg kan anbefale denne rasen. De har ingen kjente sykdommer som forfølger rasen, har lettstelt pels, regulerer maten sin selv, og man kan også regulere aktivitetsnivået. Dvs. dette er hunder som ikke MÅ gå 4 mil hver dag, men trenger selvsagt sine daglige turer. De kan også gå lange fjellturer om man skulle ønske det. Det er en herlig og nydelig rase! De er sosiale og vil helst være der du er. Min tibbe ha ingen problemer med å være alene om dagen når jeg er på jobb. Jeg jobber fulltid. Jeg simpelthen elsker tibben min med sine særegenheter og herlige personlighet.

Sørg for å finne en god og seriøs oppdretter. Oppdretteren jeg kjøpte av har rykte på seg for å ale friske hunder som har veldig rolig gemytt, f.eks. Hun har alle papirer/ vaksiner/ helse i orden, tar alle hundene hun avler på til helsesjekk og øyelysing før hver parring. Dette bør være ditt minstekrav når du kjøper, og det er slike ting du må sjekke.

Anbefaler deg å lese mye på canis.no om kjøp av hund før du bestemmer deg for å kjøpe.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...