Gå til innhold

Jeg hater alle som handler på butikken

Kjenner du deg igjen i noen av disse punktene  

8 stemmer

1. 1. Kjenner du deg igjen i noen av disse punktene

• Ja, jeg har syndet!
      15
    • Nei, Jeg er i besittelse av en hjerne
      38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok.. Jeg jobber På en prix-butikk. Dette er mitt forsøk på

og få ut frustrasjonen og sinnet som følger med en slik

jobb. :evil:

Det virker som om folk, så fort de har klemt ræva si

innafor butikkdøra skifter definisjon fra menneske

til "Kunde".

Det vil si.. De oppfører seg som dumme flokkdyr som ikke

har peil på hvorfor de er der eller hva de gjør der.

Det aller værste som kan skje om morgenen.. skjer stort

sett alltid! Inn kommer første kunde (nesten alltid ei

eldre dame eller en olding med stokk) Denne personen

kjøper ET brød og betaler med en tusing.. EN TUSENLAPP for

et brød!!

Det betyr at jeg må pese som en idiot for og skaffe nok

vekslepenger den neste timen... :cry: Legg merke til den rykningen jeg får i munnviken. Du er nå vitne til en mann som vil avlegge deg et nattlig besøk med en kjøttøks i en nær fremtid! :evil:

Jeg vil også gjøre et par ting HELT KLART!

1. JEG bestemmer IKKE prisene på varene!! Hvis du syns det

er så jævla dyrt så IKKE klag på MEG!

Og IKKE si at: "Detta bør jo du vite du som jobber her".

( ikke bli overraska hvis jeg svarer slik neste

gang: "Druene er så jævla dyre fordi El niño har herja

vilt med drueavlinga i Sibir").

2. JEG kontrolerer IKKE rullebåndet med en pedal under

disken!!!

så IKKE be meg stoppe båndet fordi du har trøkt alle

varene dine oppi varene til han forran deg!( det værste

var når ei kjerring gjorde dette. Hu skreik og styra og ba

meg stoppe båndet mens hu kasta seg over varene sine for

og holde de igjen.. Jeg sa: dette båndet styres

automatisk av to sensorer. Hun sa: "TROR DU JEG ER DUM ELLER!!" Hvorpå jeg måtte foreta en liten demonstrasjon)

3. Ikke fortell meg hva som er jobben min! Dette vet jeg

utmerket godt selv!

4. Jeg kunne ikke gitt mer F*** i de personlige problemene

dine!!

5. Jeg driter i hvordan været er ute (jeg er jo lenket fast her inne).

6. Jeg smiler ikke fordi jeg er hyggelig men fordi jeg

tjener penger!

Enda en ting som jeg hater er når de "eldre herrene" har kjøpt

pultost og kamferdrops og diverse... så skal de skjelvene

kroppene gjøre et desperat forsøk på å lire seg opp mot disken... Der befinner det seg en

SKÅL som man legger pengene på JEG VET AT DERE SER DEN!!

DEN ER DER JA, RETT FORRAN ANSIKTET DERES!!!

Men nei, De eldre herrene drar med en skjelvende hånd opp ei

lefse som sikkert var en lommebok en gang i 1935 og TØMMER hele

innholdet utover det rullende båndet!! pengene forsvinner

raskt ned mellom sprinklene ved scannern. HALLO!!!! DERE

GJØR DET JO HVER GANG!! Uansett hvor høfflig jeg ømt forteller dere hvor dere skal legge de titusen femtiøringene deres!!!!

HUMOREN deres kan dere holde for dere selv! det værste jeg

veit er de ufattelige tragiske replikkene som dere

presterer og lire av dere..

Hvis jeg spør om dere vil ha kviteringen så er dere

alltid klare med den samme ULTRA LAMME replikken: HEHE NEI

JEG FÅR VEL IKKE NOE FOR DEN. HEHEHE. Legg merke til

hvordan jeg IKKE LER når dere sier dette..

Hvis en vare ikke er registrert og jeg får en sånn dum lyd

når jeg drarn i scannern så sier dere alltid: HEHEHE...

DEN ER VEL GRATIS DEN DA. HEHE! Dere står der som noen tåper og faktisk forventer en bekreftende reaksjon fra meg om at denne setningen finnes morsom!!? Den setningen er ikke noe mer morsom for meg enn om du bruker den i det du drar ned buksa på kona/mannen din

For å gjøre hele butikk besøket best mulig for både dere

og MEG så foreslår jeg følgende:

1. gå inn i butikken rolig og ta en kurv og finn det du

skal ha.

2. ikke bruk lang tid! prøv og ha klart for deg hva du

skal handle.

3. Er det noe du ikke finner så LEIT MER! (Det er som

regel der du tror det er)

4. Ikke prat om været med betjeningen!

5. Ikke snakk om forsiden på avisa!

6. Ikke nevn at DU har ferie.

7. Betal med sedler som nærmest tilsvarer beløpet og kom

deg vekk fra kassa fort!

8. aldri ALDRI bank på døra og forvent at jeg skal slippe deg inn når klokka er 3 min. over seks på en lørdagskveld!

Jeg håper dere følger disse enkle reglene for og lette min

og deres egen hverdag.

på forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, at dette må du bare finne deg i! På linje med alle oss andre som jobber i en servicebedrift.

Hvis det er for mye for deg å møte mennesker med respekt, humør og hjelpsomhet, så bør du komme deg vekk til du har blitt voksen, tørr bak øra og har lært å oppføre deg som folk. Innen den tid har du forhåpentligvis lært å sette pris på å arbeide med mennesker og den takknemligheten som fornøyde kunder etterhvert vil vise deg.

Ingen som pælma jobben på deg, vel?

Skrevet

Du tar feil... jeg MÅ ikke finne meg i det..

jeg har faktisk sluttet i jobben og er nå en ubrukelig drittunge som bor hjemme og ikke gjør noe annet en og skrive innlegg om hvor mye jeg hater andre folk. Men jeg føler meg faktisk mye bedre nå haha :ler:

Skrevet

Var dette med ironi og humor da sistemann*hinthint*

Klart man tenker litt sånn til tider som du har skrevet her, så hvorfor ikke gjøre litt morsomt ut av det. Syns det var herlig skrevet :D

Kjenner meg igjen litt i tankene hehe.

Men har ingen problemer med å utføre servicen som kreves, selvfølgelig har man valgt jobben selv.

Tror nok de fleste er klar over det :wink:

Lykke til med 50 ørene på båndet gutten*glise* :wink:

Skrevet

Det var en tråd her for kort tid siden om hvordan folk HATER de som jobber i butikker.. jeg synes den var bedre!

Forresten, har Rema blitt poppis? Det er en fyr som jobber i kassen, han har metalldingser over hele ansiktet, håret barbert med en bitteliten tupp i strikk midt oppå osv. Gjelder ikke reglene om at man må droppe slikt for jobber rettet ut mot publikum lengre? Han ser rett og slett ut som en stor glipp i ansettelsesprosessen.

Skrevet

Hehe, utrolig bra skrevet, gutt 19.

Jeg har selv jobbet 2 år i butikk, og tror faktis jeg og du hadde så og si samme stilling. Jeg jobbet bare kveldsskift, og hadde ansvaret for hele opplegget (stenging, vekslepenger, pengene generelt, alarmer, kunder som stjeler osv.).

Kjenner meg igjen i det aller meste av det du skrev.

Noe av det beste som ble sagt var "Jeg smiler ikke fordi jeg er hyggelig men fordi jeg tjener penger!

Men jeg savner virkelig det å jobbe i en butikk. Er et eller annet med kundeforholdet. Samt, der jeg jobbet var det alle tiders. Definitivt den beste arbeidsplassen jeg har hatt. (sånn miljømessig i hvert fall)

Skrevet

Ja- Hva er det som gjør at nr 1 i nutikken MÅ betale en ting med en 1000-lapp???

Skriver også under på det med rullebånd og priser. Mange ANER IKKE hvordan en del oppfører seg i butikken, selv ble jeg skreket til av en "koselig" familiedame fordi hun ikke fikk betale med sjekk uten legitimasjon, så hun løp ut av butikken uten å ta med seg berget med varer (for jeg var jo såååå urimelig, selv om jeg hadde tilbudt at de satte varene på vent).

På de andre punktene synes jeg du overdrev, syntes alltid det var hyggelig å vise hvor varer stod, jeg!

Skrevet

Tusenfryd vil vite hvilken butikk dette er så jeg slipper å plage de som jobber der med å gjøre jobben sin...

Og ber samtidig ydmykt om unnskyldning hvis jeg noen gang skulle ha sagt hyggelig "hei" - eller bedt deg la være å kaste varene på båndet eller oppfattet deg som en representant for den butikken du jobber/jobbet i. Hvordan skal jeg kunne leve meg med selv etter dette?

Skrevet

Som kunde er det også èn ting jeg har hengt meg opp i. Hver gang jeg handler (uansett om det er 1 ting eller varer for helgen) får jeg det samme (dumme) spørsmålet: vil du ha pose?

En dag svarte jeg: neida, tar det bare under armen jeg.Gutten så rart på meg (hadde handlet omtrent 4 poser).

Du, gutt19, passer ikke inn i service-yrket med den innstillingen. Antar det bare var i påvente av noe annet. Har selv jobbet i matvarebutikk, og kjenner igjen det meste. Med en stor forskjell: jeg elsker å jobbe med mennesker, og stortrivdes i jobben jeg hadde i butikk litt over ett år.

Gjest Anonymous
Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

Bra skrevet, gutt! Jeg lo så jeg skreik! Håper ikke hverdagen din er like jævli hele tida!

Skrevet

Hvorfor er det teit å spørre om man vil ha pose da?

Jeg vil nesten ALDRI ha pose, for varene går under vogna.

Skrevet

Hehe, morsom lesning :) Og rimelig likt hva vi selv diskuterer etter endt rimihverdag. Fullt så krass som deg er jeg ikke dog, men det er noen ting som gjentar seg dag etter dag, uke etter uke. Det ene er folks evne til å komme inn i butikken to min før stengetid og gjøre hele ukeshandelen sin. Synes det er litt mangel på respekt jeg. Vi blir ikke så veldig glade for å sitte igjen i sjappa et kvarter etter endt arbeidstid hveeer dag. For ikke å snakke om de som trygler og ber om å få komme inn i sjappa fem minutter etter stengetid, gjerne fordi de skal kjøpe røyk. Verden er ikke på vent for noen personer, selv om de tror det. Kom du for seint til bussen, så vent på neste. Kom du for seint til Rimi, vent til neste dag.

En annen ting som går igjen er at alle bare skal betale med 500 og 1000 på lørdager. En butikk har ikke en safebeholdning lik Norges Bank, men svært begrenset med vekslepenger. Selvfølgelig, dette kan jo ikke kundene vite. Jeg forventer ikke det. Det er bare et paradoks at det alltid skjer på lørdager :)

I motsetning til hovedinnlegger, så kan jeg vel si at jeg har kommet meg forbi den irritasjonen og ergrelsen og liker nå å småprate med kundene og ditt og datt. Hvorfor ikke?

Dessuten KAN jeg styre båndet med en pedal under kassa, eller på annen måte stoppe det kjapt. Det er jo bare å trykke på knappen når man ser denne oldingen med femtiøringene, så er problemet unngått. Er noe med å tilpasse seg situasjonen.

Men nå må jeg løpe og jobbe. Ikke på rimien nei :)

Skrevet

6. Jeg smiler ikke fordi jeg er hyggelig men fordi jeg

tjener penger!

Så usannsynlig trist for deg!

Glad du ikke jobber i butikken der jeg handler - der er faktisk de i kassen hyggelige og smiler og sier hei - helt frivillig!

Noen mennesker egner seg vel bare ikke i serviceyrker...

Skrevet

He he, dette var god underholdning til morgen-teen. :lol:

Jeg har bare ett ankepunkt på din liste:

"1. gå inn i butikken rolig og ta en kurv og finn det du

skal ha. "

Kurvene er nesten alltid tilgriset, de. Så enten får du ta opp med ledelsen at de trenger en vask, eller så får du følge meg som en lakei og bære alt jeg skal ha. Mister du ingenting i gulvet får du lanskje til og med tips.

*gavmild*

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo veldig tydelig at du absolutt ikke har noe å gjøre som ansatt i en butikk..Eller kanskje du ikke bør jobbe med kunder i det heletatt..

Jeg kan si meg enig i 2 ting av det du sa tror jeg. Det at den første personen som kommer innenfor døra på morgenen gjerne er en gammel mann, og han betaler svært ofte med en 1000 lapp. Det er helt sant det, og veldig frustrerende.

Det andre jeg er enig i er kommentaren mange kommer med når en vare ikke går inn på kassa..Alle tror at de er hysterisk morsomme, men der tar de feil gitt..

Det med det rullebåndet. Hadde du kikka litt rundt der du satt, hadde du nok sett at DU kan styre det båndet så mye som du akkurat vil! Ja, du kan ha det innstilt på den sensoren, men JA du kan styre den med en sånn pedal ( stor plate) OG du kan stoppe det rullebåndet akkurat når det passer deg..Ihvertfall kunne jeg dette på de plassene jeg har jobbet.

Jeg trivdes faktisk i jobben min, syns det var ålreit å treffe kunder og jeg fikk og noen bekjentskaper på den måten.

Syns det var kjempeålreit jeg.

Men butikkfaget er ikke for alle, og du har tydeligvis funnet ut at det ikke er noe for deg..

Skrevet

:o

Er dette representativt for dagens ungdom skal jeg ta livet av meg når jeg blir pensjonist. Ikke søren om sånne der skal få ta seg av meg.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjempe bra skrevet gutt 19, lo høy mange ganger. :hoho: Kjener meg så godt igjen, ikke som arbeider men som kunde :D

Skrevet
HEHE NEI

JEG FÅR VEL IKKE NOE FOR DEN. HEHEHE.

HEHEHE...

DEN ER VEL GRATIS DEN DA. HEHE!

synes du har et litt skrudd syn på service, men fniste av disse frasene. De hørte jeg også omtrent tusen ganger hver dag da jeg jobbet på Rimi. Og det var stort sett de samme kundene som sa det hver gang.

Skrevet

Jeg ser det er mange som misforstår her... innlegget var ment humoristisk.. jeg har satt alt på den ytterste spiss

håper ingen her tror jeg har lyst til og drepe gamle mennesker med kjøttøks!?

Ta det for hva det er :roll:

Skrevet

Er det virkelig mulig da... Madison gjentar;

IRONI OG HUMOR!!!! !!!!!!!!! :D

Damn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...