Gjest brutal_mann Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 en kvinne jeg rotet meg borti reagerte som hun gjorde. Før jul startet jeg en relasjon under forutsetingene "dette er morro og det er det". Etter hvert gikk det for undertegnede over til mer alvor en hva en satte pris på. Endelig spark i reva fikk jeg vel da vedkommende kvinne vurderte å avlyse ett allerede avtalt møte fordi hun hadde truffet en fyr. Så langt alt greit. Litt frem og tilbake ble det da hun ikke visste hvem hun skulle velge. For en ti dagers tid siden kom hun til meg. vi pratet, hun sa hun ikke turde å satse på meg, hun grein og jeg trøstet. Så pulte vi som kaniner og hun krøp etter meg hele natten... Så langt også for så vidt greit. Fast forward til i dag. Eller foregående døgn om du vil. Jeg sender en e-post der jegforklarer at hennes grunner for å ikke satse på meg er vanskelige å akseptere. Og jeg legger ut om hva jegmener en må vurdere av kriterier for å vite om en person er noe å satse på eller ei. fremdeles er ting greit. Så... Hun sukker opp på msn og sier hei, hallo og god natt. Jeg spør om hun har lest min e-post. Hun svarer nei, leser den og sier at jeg har mange gode poeng. Og går så litt rundt grøten og snakker om at vi har et dårlig utgangspunkt o.l. Jeg spør da direkte om hun dater noen fast. Og hun svarer ja. Og det er nå ting tar en fin vending... jeg sier da somsant er at da må jeg og hun si farvell. (Jeg ønsker jo ikke å være venn med en kvinne som jeg vil ha et forhold til, og som har valgt en annen mann). Så hva skjer? Jo timer meddiskusjon og argumenter om hvorfor det er så urettferdig av meg å kutte henne ut. Hvor vondt det gjør for henne og om hvor glad hun er i meg. Er jeg da rar når jeg tar på meg skoene til han hun har valgt og finner det totalt uakseptabelt at hun mer eller mindre krever å beholde mitt vennskap? Ville andre vert komfortabel med at den nye partneren deres hadde et nært vennskap til den elskeren som tapte kampen på målstreken?
Gjest Gjest_sarah_* Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Hei, Jeg synes det er rart at man på død og liv skal være venner med alle man "har vært borti", en ting er å avslutte ting på en fin og vennlig måte og så la det være med det. Hadde nok ikke likt det hvis jeg var i han nye kjærestens sko nei, men hun hadde nok ikke tenkt å fortelle alt til ham heller? Skjønner forøvrig også at du ikke er intressert i et vennskapsforhold til henne.
Titti72 Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Merkelig reaksjon fra henne, men alikevel en reaksjon jeg har sett gang på gang... Ta hatten din og gå. Kanskje hun dukker opp i livet ditt igjen, kanskje ikke. Damer er rare sånn. Viser du ingen interesse, blir du plutselig intressant igjen..... Idiotisk. Hadde jeg fått 1 krone for hver gang jeg så det ved et brudd/datingperioden, så hadde jeg kunnet tatt meg en lang permisjon fra jobben! Lykke til videre.
Gjest Zienna Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Jeg synes du har vært veldig hyggelig mot henne, antakeligvis mye hyggeligere enn jeg hadde vært mot en fyr som hadde gjort det samme mot meg. Da tror jeg det hadde blitt en ganske kort forklaring om at "sånne mennesker vil jeg ikke ha i livet mitt" og that's it. At du faktisk har gitt henne flere sjanser til å velge, og forklart hvorfor du ikke ønsker å holde kontakt med henne, synes jeg er en veldig hyggelig gest. For å være ærlig må jeg vel si at jeg ikke helt vet om jeg synes hun fortjener det, jeg synes måten hun har behandlet deg på er ganske lumpen. I tillegg klarer hun altså å whine over at du ikke ønsker å ha mer med henne å gjøre? Jada, det er sikkert kjipt for henne. Så kjipt at hun holdt deg på gress, var generelt kjip, og ikke klarte å bestemme seg for hva hun ville. Jeg synes du avsluttet dette på en fin måte, og hadde stått på mitt om at ingen kontakt er beste løsning. Når man inngår et bekjentskap med sikte på forhold, er det naivt å tro at den sviktende parten skal ønske å forholde seg til en som venn. Jeg synes altså du gjorde det rette her, og jeg hadde nok blitt ganske irritert over at hun klaget sånn. Jeg tror jeg bare hadde blokket vedkommende om hun ikke ga seg.
stortsettglad Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Er jeg da rar når jeg tar på meg skoene til han hun har valgt og finner det totalt uakseptabelt at hun mer eller mindre krever å beholde mitt vennskap? Nei, du er ikke rar! Det er jo flott at du også tenker i.f.t. han hun faktisk valgte, men for meg ville det viktigste vært at hun faktisk valgte bort deg. Hun prioriterer en annen, og har ingen rett til å kreve noe som helst fra deg. Greit at man kan slå av en prat om man møtes, men for de fleste er det vel naturlig å kutte den oppsøkende kontakten med en elsker, om man får seg en fast partner. Det hadde i alle fall jeg hatt behov for, for å kunne gå videre med mitt eget liv, og ikke dvele ved dette som kunne ha vært. Men det er kanskje akkurat det hun ønsker at du skal gjøre, så du kan være et slags sikkerhetsnett om det ikke skulle ende så bra med denne andre... Ville andre vert komfortabel med at den nye partneren deres hadde et nært vennskap til den elskeren som tapte kampen på målstreken? Nei, det ville jeg ikke vært komfortabel med. Det er både respektløs overfor den man liksom satser på, og tyder på at man ikke er klar for å satse fullt ut. At man ikke har bestemt seg 100 %. Jeg ville selvfølgelig ikke krevd at absolutt all kontakt kuttes, men kommer tilbake med dette med at oppsøkende kontakt bør unngås. For en kjæreste skal min bekreftelse være nok, uten at han trenger det fra andre interesserte, ellers får han heller finne seg ei hvor hennes bekreftelse er nok for han (eller ei som finner seg i at det ikke er nok, for alt jeg bryr meg om). Misforstå meg rett: Jeg mener det må være lov å flørte litt selv om man er i et forhold, men å ta flørten med en tidligere (og enda verre; nylig) elsker, og spesielt i et ferskt forhold, blir for meg veldig feil, og det ville jeg ikke funnet meg i. Og jeg ville selvfølgelig ikke gjort det mot en kjæreste selv heller.
Cannavaro Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Det er vel ganske uakseptabelt av henne det der. Hun kan vel neppe forlange vennskap av deg så lenge hun egentlig er sammen med en annen. Det var pose og sekk prinsippet igjen da. Og hva hadde du selv gjort i samme situasjon som henne ? Det er kanskje ikke så mye forskjell på menn og kvinner her ? Ellers får jeg spørre deg om dette føyer seg inn i rekken med smertelige forhold til kvinner igjen da ?? Du har vel ikke vært helt heldig tidligere heller....
Gjest Megabrutal femme fatale Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Er jeg da rar når jeg tar på meg skoene til han hun har valgt og finner det totalt uakseptabelt at hun mer eller mindre krever å beholde mitt vennskap? Ville andre vert komfortabel med at den nye partneren deres hadde et nært vennskap til den elskeren som tapte kampen på målstreken? Jeg tror denne dama vil ha i pose og sekk, ha deg i bakhånd når det skjærer seg med den nye typen. Jeg syns ikke du er rar, som kvinne hadde jeg reagert på samme viset hvis en mann hadde oppført seg sånn.
Just-A-Girl Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Trodde aldri du skulle være så koselig med ei dame, beklager altså, men du er alltid så brutal, nå er du det ikke! Dropp hennes vennskap. Hvorfor skal du beholde det? Hva godt kommer du til å få ut av det?
Heritære Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Jeg tror denne dama vil ha i pose og sekk, ha deg i bakhånd når det skjærer seg med den nye typen. Jeg syns ikke du er rar, som kvinne hadde jeg reagert på samme viset hvis en mann hadde oppført seg sånn. Skriver under på den, det var også min første tanke at hun ønsket og ha deg i bakhånd. Gå videre og finn deg ei som faller for deg med hud og hår, du fortjener ihvertfall ikke noe mindre. Er man sikker, så er man sikker!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #10 Skrevet 2. mars 2010 Høres ut som en som vil ha i pose og sekk. Enten fordi hun er sånn, eller fordi hun fortsatt er ganske usikker og forvirret. Hun må uansett ta et raskt valg, for dette er ikke akseptabelt for noen av dere mennene. Sannsynligvis vet ikke den andre om deg. Personlig, hvis jeg var deg og hun plutselig fant ut at hun ville ha deg likevel, så ville det ikke vært godt nok for meg. Jeg hadde ikke vært fornøyd med et forhold der jeg først ble valgt bort, og deretter valgt inn igjen. Det tyder på et svært "close race" og jeg for min del foretrekker å være en klar nr. 1. Uansett hvem hun måtte velge, så er det tydeligvis mye følelser for begge to, og da er det ikke akseptabelt å opprettholde kontakten med den andre. (Med mindre det er snakk om et tilfelle der den bortvalgte parten har vært en nær venn veeeeldig lenge, og før han ble en elsker. Kanskje litt mer forståelig da..)
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 brutal blir mindre og mindre brutal for hver dag som går, - hvordan skal dette ende? Selv om det er brutalt å si det, så tror jeg du skal være glad hun valgte en annen. Du ser hvilke holdninger hun har, og da antar jeg du ville blitt skuffet til slutt. Fint av deg å sette deg i den andre fyrens sted, i en tenkt situasjon ville du selv ikke likt at hun hadde ham som venn dersom hun valgte deg. Jeg tror egentlig du fint skjønner hva du må gjøre, uten råd fra oss.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 Dama vil ha deg på gress fordi du gir egoet hennes en boost. Be henne hoppe og ryke dit pepperen gror. Og så MÅ du se på hva det er som gjør at du konsekvent finner deg ustabile kvinnfolk...
Gjest Gorgonzola Skrevet 2. mars 2010 #13 Skrevet 2. mars 2010 Vel Brutalis, med tanke på rausheten din og hvor langt du har strukket deg må dama definitivt ha vært et rovdyr i senga, noen andre argumenter for din prisbelønnete atferd finner ikke jeg....
Gjest Gjest L Skrevet 2. mars 2010 #14 Skrevet 2. mars 2010 Eg tror hun reagerer på at du så lett kan kutte henne ut, og lager drama ut av det. Ingen kan kreve ditt vennskap og det er ikkje urimelig av deg å kutte henne ut.
Cannavaro Skrevet 2. mars 2010 #15 Skrevet 2. mars 2010 Vel Brutalis, med tanke på rausheten din og hvor langt du har strukket deg må dama definitivt ha vært et rovdyr i senga, noen andre argumenter for din prisbelønnete atferd finner ikke jeg.... Yepp, er knakende enig her !
Suzy Skrevet 2. mars 2010 #16 Skrevet 2. mars 2010 Vel Brutalis, med tanke på rausheten din og hvor langt du har strukket deg må dama definitivt ha vært et rovdyr i senga, noen andre argumenter for din prisbelønnete atferd finner ikke jeg.... Det samme tenkte jeg... Og for all del - kutt henne ut.
Gjest brutal_mann Skrevet 2. mars 2010 #17 Skrevet 2. mars 2010 Det er vel ganske uakseptabelt av henne det der. Hun kan vel neppe forlange vennskap av deg så lenge hun egentlig er sammen med en annen. Det var pose og sekk prinsippet igjen da. Hun sa i rene ord at det var det hun ville ha. Et forhold til han, og et vennskap med meg. Og hva hadde du selv gjort i samme situasjon som henne ? Jeg er en heller umoralsk person som singel. Bryr meg lite om hvem og hvor jeg feier over noen. Mn når jeg først knytter meg til en kvinne så er jeg den mest forbanna lojale personen du kan finne. Såpass lojal at det ofte har gått utover meg selv. For et par uker siden traff jeg en venninne som var på gjennomreise. På tross av at jeg og denne elskerinnen min ikke hadde noe forpliktende så hadde jeg et stort behov for å forklare hvilken relasjon jeg har til min venninne. Er det lojalt og eksklusivt nok? Det er kanskje ikke så mye forskjell på menn og kvinner her ? Vet ikke Ellers får jeg spørre deg om dette føyer seg inn i rekken med smertelige forhold til kvinner igjen da ?? Ja og nei. På et helt annet vis en tidligere. Jeg har opplevd mye rart gjennom tidene, og ser dessverre mange fellestrekk i relasjonene. Men den siste her... Jeg vet ikke. Jeg er litt satt ut rett og slett og vet ikke om jeg skal være sint, lei meg, frustrert eller noe annet. Mye derfor jeg startet denne tråden. For å få uavhengige menesker sin mening og vurdering. Jeg ser ikke helt klart fra mitt ståsted med følelser og slik involvert. Du har vel ikke vært helt heldig tidligere heller.... Nei det skal være sikkert
Gjest brutal_mann Skrevet 2. mars 2010 #18 Skrevet 2. mars 2010 Trodde aldri du skulle være så koselig med ei dame, beklager altså, men du er alltid så brutal, nå er du det ikke! Dropp hennes vennskap. Hvorfor skal du beholde det? Hva godt kommer du til å få ut av det? Jeg har kuttet alle bånd for å si det slik. Og det er ingen mulighet for retrett. Jeg lever som jeg preker
Gjest brutal_mann Skrevet 2. mars 2010 #19 Skrevet 2. mars 2010 Dama vil ha deg på gress fordi du gir egoet hennes en boost. Be henne hoppe og ryke dit pepperen gror. Og så MÅ du se på hva det er som gjør at du konsekvent finner deg ustabile kvinnfolk... Deg mistenker jeg for å ha en bruker her inne
Gjest brutal_mann Skrevet 2. mars 2010 #20 Skrevet 2. mars 2010 Vel Brutalis, med tanke på rausheten din og hvor langt du har strukket deg må dama definitivt ha vært et rovdyr i senga, noen andre argumenter for din prisbelønnete atferd finner ikke jeg.... Vel.. Ja... Hemninger er det få av På mange måter virker det som :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå