tine11 Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Jeg og kjæresten forlovet oss for en god stund tilbake, men har valgt å vente med bryllup til 2011 pga jobb og studier (og økonomi.) Jeg har ikke vært en av de som har planlagt dette siden jeg var 5 år, men når det først skal være så skal det være en drømmedag. Problemet mitt er som det, at jeg klarer ikke bestemme meg for hvordan jeg ønsker det!! Det ene sekundet er et strandbryllup drømmen, i det neste er det noe annet. Vi var veldig klar for å gifte oss i utland med forlovere og nærmeste familie, deretter fest hjemme. Så plutselig får jeg heller lyst å gift meg oss to på en øde strand. Jeg tenker på dette i en måned- to, deretter vil jeg plutselig ha familie der igjen. Jeg VET dette er et luksusproblem, men håper kanskje noen har vært i samme båt og kan forteller hvordan de klarte slå seg til ro med noe? Jeg vet jo det at det viktigste er oss to, osv osv, men når det finnes 1000 stiler, ørten steder og millioner med kjoler, ja da får jeg så lyst til alt! :rødme: Må vel nevne at familien våre har sine konflikter som gjør det fristende å stikke av og ha det som vår drøm. Samtidig gjør tanken på å ikke ha min egen mor der på dagen meg forvirret. Og nå er det faktisk på tide å begynne å planlegge i fht budsjett, sted og hvem og hva... Hjelp P.s Setter pris på at ikke noen bruker denne tråden til bare å kritisere (som jeg ser det skjer på noen tråder). Jeg er forvirret og tenker at det må garantert være noen her inne som også har slitt med å bestemme seg!
fru sp Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Ja, det er mange valg å ta, også når bryllupsforbredelsene setter skikkelig i gang. Vi lurte på å gifte oss i Italia, har hus der og er der mye, men endte opp med å velge et ganske tradisjonelt bryllup her i Norge, på et flott hotell med 80 gjester. For oss var det viktig å ha vennene våre med, i tillegg til familien. Og visste at velger vi Italia er d få venner som får blitt med. Angrer ikke på avgjørelsen i dag. Men jeg kan ikke råde deg til hva du skal velge, bare ønske deg lykke til med de spennende forbredelsene
Shamira Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jeg forstår så veldig godt dillemaet ditt. Men det dere må gjøre slik jeg ser det da er å sette dere ned å finne ut hvilke gjester dere ville hatt, og så se om de har penger til å reise noe sted langt av gårde, så må dere se om ikke de i familien er voksne nok til å svelge kameler. For det må de uansett. dere må så deretter finne ut av dette sammen. Vi hadde tenkt å feire dagen med vielse på lokalet der vi skal ha selskapet, men så var det kun plass i Kirken den dagen, og jeg må innrømme at vi hadde mange runder med oss selv. Vi vet at mange i familien hans vil komme til å syntes dette har gått veldig fort og av den grunn protesteret stille ved å ikke komme, men det er dette som jeg sier med å svelge kameler. Så lykke til uansett. Ta dere god tid, og sett en dato der dere må ha bestemt dere innen den dagen.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Vi gifter oss til sommeren på en ambassade, vi skal ha med barna, foreldrene våre, forlovere m/følge og en av forloverne skal ha med barn på samme alder som våre. Vi blir til sammen 14 stk. Etter vielsen skal vi spise en bedre middag og resten av helgen skal vi bare kose oss. En uke etter bryllupet har vi stor vennefest hvor vi inviterer søsken, ganske mange fettere og kusiner og venner. Jeg har aldri drømt om å være hvit brud og gå ned midtgangen og nå tror jeg vi har et opplegg som passer kjempefint for oss. Vi brukte lang tid på å finne noe som inkluderte foreldre, en stor vennefest og samtidig gjorde at vi slapp å invitere hele familien.
lilleGrethe Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Kanskje det kan hjelpe å sette opp en liste med valgene dere må begynne med? Og så skrive ned fordelene og ulempene med hver av dem. Da har du rasjonelle grunner for å ville ha det på den ene eller andre måten - det gjør det kanskje litt lettere å velge? Og ta med mannen på valgene som involverer ham (f.eks. type bryllup).
tine11 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2010 Min kjære er sef med på bestemmelsene, men han slår seg fortere til ro med noe. Tror han hadde satt veldig veldig pris på å bare gifte oss to egentlig. Ellers er det mer "greit" for han, men han stresser litt med familien som skal samles han og selvsagt.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Om 10 år, når du ser tilbake...hvordan vil du at dette bildet (bryllupet) skal se ut? Dette er noe dere gjør èn gang og dagen blir spesiell uansett hvordan dere velger å gjøre det. Dere trenger forresten ikke reise utenlands for å ha en enkel sermoni/fest med bare de nærmeste, det er mye fint man kan finne på her i landet også bare man bruker fantasien. Hva med å leie en seter hvor alt foregår, både vielse og fest samt at det er overnatting til gjestene. Jeg vet om noen som gjorde det og det var utrolig romantisk med den settingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå