Gå til innhold

Staten er redd for våpen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor er staten så "redd" for skytrvåpen? Nå, skal visst våpenlåven strammes enda mer inn.

Eller kan vel like godt spørre, hvorfor er nordmenn ofte så antivåpen?

Videoannonse
Annonse
Gjest A. Caron
Skrevet (endret)
Hvorfor er staten så "redd" for skytrvåpen? Nå, skal visst våpenlåven strammes enda mer inn.

Eller kan vel like godt spørre, hvorfor er nordmenn ofte så antivåpen?

Jau, klart at har du en låve full av våpen, skjønner jeg godt at det må strammes inn :fnise:

Hvorfor så opptatt av dette?

Det fins vel nok av eksempler på hvor galt ting kan gå med våpen i hus, synes du ikke?

Er man med i en eller annen skyteklubb eller jaktlag er det vel neppe noe problem uansett, men hva folk ellers skal med våpen skjønner jeg rett og slett ikke.

La amerikanerne ha galskapen for seg selv, her i landet greier vi oss utmerket uten slike cowboytilstander...

Endret av A. Caron
Skrevet

Staten gjør vel det den kan ved å gradvis utrydde retten til å ha våpen i private hjem. For all del det er jo helt nødvendig å ha lover men politikerne burde heller lempe ekstra ressurser inn i å bekjempe ulovlige våpen i Norge enn å heller innskrenke lovgivningen for lovlige borgere som gir inntrykk av at man ikke vet hvordan man oppfører seg som våpeneier.

Norge er en av de landene i verden med meste lovlige våpen i privat eie, og samtidig er vi vel i så måte også ett bevis på at antall våpen som er tilgjengelig satt opp mot drap, forbrytelser som blir begått med lovlige våpen er heller marginalt i forhold til antallet.

Norske våpeneiere har vel all grunn til å være rimelig godt fornøyd med oppførselen til sine "våpenbrødre". Dessverre er det vel krefter i samfunnet som er mer interessert i å neste avvæpene det norske folk, med å begrense retten til å ha våpen og å da ødelegge en god del av gleden som er å finne i en av de mest aktive idrettene vi har i Norge.

Australia og Storbritannia har jo forbud mot eie av håndvåpen privat, og etter det har vel kriminalitet og drap gått oppover og ikke nedover da de hovedsaklig ødelegger hobbyen til lovlige borgere og ikke heller som tidligere nevnt gjør mer for å bekjempe ulovlige våpenhandel i kriminelle miljøer.

Idiotiske norske velgere som ikke har ett forhold til våpen trekker vel ett lettelsens sukk og er naive nok til å tro at samfunnet blir så mye tryggere med strengere våpenlov, er vel heller grunn til å til syvende å sist å frykte det motsatte.

Nå er jo jeg en av dem som mener det er sunt for ett samfunn å ha rett til å oppbevare våpen i hjemmet, viser tillit til egne borgere samt at det er en fantastisk hobby.

At det til tider blir begått ulovligheter med registrerte våpen er jo sant, men antallet tatt i betraktning tror jeg dette er lite, og avvik vil man alltid finne, det er prisen man betaler for friheter i samfunnet.

Nå har ikke jeg lest gjennom hele loven men der finnes positive ting som for eksempel lovpålagt våpenskap ved kjøp av første våpen, dette er jo kjempegreit og øker sikkerheten ytterlige. Ellers er det vel en 6 våpens garderobe for rifler,hagler som forsåvidt for min del er helt ok også da man kan få dispensasjon i noen tilfeller for våpen i tillegg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å være mer liberal i forhold til våpenlovgivingen, men ser bare positivt med å stramme inn. Mulig jer er hjernevasket av staten, men kan noen komme med gode argumenter for å ikke skrenke inn?

Skrevet
Jeg ser ingen grunn til å være mer liberal i forhold til våpenlovgivingen, men ser bare positivt med å stramme inn. Mulig jer er hjernevasket av staten, men kan noen komme med gode argumenter for å ikke skrenke inn?

Fordi innskrenkingen ikke gjør noe med risikoen din.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, men det gjør en mer liberal våpenlovgivning. Ergo: gjerne innskrenking for meg.

Hvorfor trenger man våpen i større grad enn nå?

Skrevet

Innskrenking vil da heve risikoen for folk flest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...