Gjest Fornærmede_Kvinnen Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har hatt litt plunder med hørsel i det siste. I grunlag på dette var jeg innom en spesialist før 2 dager sida for å ta en hørseldiagram. Selfølgelig måtte legen gå til sidene for å kjekke ørene, han bruke utstyrene han måtte bruke. Dermed satt han seg ned igjen på stolen sin mot meg. Jeg fikk beskjed om å gape opp, han skulle kjekke halsen min, om det var nødvendig eller ikke, det aner jeg ikke!! Men det endte med at han begynte å fortelle at alt var i orden, samtidig som han tok på halsen min og lot fingrene hans gli nedover halsen. Det virket litt rart ja, men tenkte ikke lenger over det der og da, men det føles ekkelt nå som jeg innser at han ikke hadde noe der å gjøre. Synd at jeg protusterte ikke der og da. Men det føles veldig trakkaserende nå! Det føles å ha blitt misbrukt ((. Hva gjør man i en slik tilfellet? Hva burde jeg gjøre? Dette er en svææææært ubehagelig situasjon!!
Gjest Fornærmede_Kvinnen Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Unnskyld skrive feil.. Synd at jeg protesterte ikke .... ¤ Trenger råd og tips takk!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Du kan trygt slappe av. Hørselen hører sammen med halspartiene. Det at han lot fingrene gli nedover, er vel for å sjekke om du ikke har andre lidelser som du ikke vet om selv. Og når du gjesper, har du vel opplevd at dottene" i ørene åpner seg? Altså; ingen seksuell trakassering selv om det virker slik.
Gjest Gjest_eplekake_* Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Tror ikke det blir like lett å få folk til å bite på trollagnet ditt denne gangen. Jeg leker med meg, du leker med deg og alle leker vi sammen.
Gjest Meehe Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 (endret) Spørsmål er til for å løses Føler at forklaringen til gjesten var ganske så fornuftig. Til TS:ingen fare. Du kommer ganske sikkert ingen vei hvis du under all fornuft og formodning skulle ta dette videre på grunnlag av at han kjente på mandlene dine (eller hva det var). Endret 2. mars 2010 av Scorpina
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Ekkelt, dårlig informasjon fra legen, men sexuelt overgrep blir det neppe ansett som.
Gjest Overgriper'n Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 hold på meg Seksuellt overgrep? Du er klar over hva det er? Det er noe lang mer alvorlig enn det du beskriver
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 (endret) Seksuelt overgrep betyr da ikke bare voldtekt. Det er alle grader av seksuelle overgrep, alt fra uønskede blikk eller kommentarer til overfallsvoldtekt. Slik sett kunne det som ble beskrevet, være et seksuelt overgrep. Jeg tror imidlertid at legen mest sannsynlig kjente etter om TS hadde forstørrede lymfeknuter på halsen, hvilket er en rimelig undersøkelse å gjøre slik problemstillingen var. Dersom TS opplevde det som et overgrep, bør hun likevel levere en formell klage på legens oppførsel. Politianmeldelse tror jeg neppe vil føre noe steds hen. Endret 2. mars 2010 av Scorpina
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Dersom TS opplevde det som et overgrep, bør hun likevel levere en formell klage på legens oppførsel. Politianmeldelse tror jeg neppe vil føre noe steds hen. Ærlig talt, Helsetilsynet har nok å henge fingrene i om de ikke skal belemres med slike tåpelige problemstillinger. Når du går til legen må du regne med å bli undersøkt. Det ts forklarer er en helt normal undersøkelse.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 Ærlig talt, Helsetilsynet har nok å henge fingrene i om de ikke skal belemres med slike tåpelige problemstillinger. Når du går til legen må du regne med å bli undersøkt. Det ts forklarer er en helt normal undersøkelse. Overgrep er blant de alvorligste anklager Helsetilsynet arbeider med. Dette er derfor aldri en tåpelig problemstilling. Dersom TS følte at hun ble misbrukt, var undersøkelsen et overgrep, selv om ikke dett var hensikten fra legen sin side.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #13 Skrevet 2. mars 2010 Dersom TS følte at hun ble misbrukt, var undersøkelsen et overgrep, selv om ikke dett var hensikten fra legen sin side. Det du skriver her er tull, og du vet det.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #14 Skrevet 2. mars 2010 Dersom TS følte at hun ble misbrukt, var undersøkelsen et overgrep, selv om ikke dett var hensikten fra legen sin side. For noe tull. Om jeg er paranoid og tolker innlegget ditt som at du ønsker å drepe meg, er da innlegget ditt en drapstrussel selv om det åpenbart ikke var hensikten fra din side? (du ståd i ledtog med utenomjordiske og skriver i koder selvfølgelig) :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #15 Skrevet 2. mars 2010 Som gjest skrev så hører halsen med i undersøkelsen. Så ja - han måtte kjenne nedover halsen din, og han måtte titte i munnen din. i det til deg selv og prøv å kvitt deg med den ekle følelsen du har fått. For en er uberettiget mot legen. Neste gang bør du kanskje finne deg e kvinnelig spesialist om det er noe du skal sjekke.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #16 Skrevet 2. mars 2010 Som gjest skrev så hører halsen med i undersøkelsen. Så ja - han måtte kjenne nedover halsen din, og han måtte titte i munnen din. i det til deg selv og prøv å kvitt deg med den ekle følelsen du har fått. For en er uberettiget mot legen. Neste gang bør du kanskje finne deg e kvinnelig spesialist om det er noe du skal sjekke. Hahaha - latterlig at du reagerer på dette når du er til undersøkelse! Jepp, en kvinnelig lege er vel mer riktig for deg dersom du er så skjør at du ikke tåler at legen tar på halsen din for å sjekke deg.. For du hadde vel ikke tenkt at en kvinnelig lege hadde misbrukt deg om hun hadde gjort det samme?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #17 Skrevet 2. mars 2010 Det er vel likestilling i landet så da må menn også få lov til å reagere på trakassering. Når jeg tenker på det nå så hadde frisøren hendene sine på skuldrene mine i minst 10 sekunder når jeg klippet meg i går!! Tenkte ikke så mye på det der og da, men nå føler jeg meg så misbrukt! Åååå Gud, hvordan skal jeg kunne fortsette?? Ingen i hele verden kan ha det så fælt som meg nå...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mars 2010 #18 Skrevet 2. mars 2010 Det er vel likestilling i landet så da må menn også få lov til å reagere på trakassering. Når jeg tenker på det nå så hadde frisøren hendene sine på skuldrene mine i minst 10 sekunder når jeg klippet meg i går!! Tenkte ikke så mye på det der og da, men nå føler jeg meg så misbrukt! Åååå Gud, hvordan skal jeg kunne fortsette?? Ingen i hele verden kan ha det så fælt som meg nå... Haha, ja og hun smilte sikkert til deg, og kanskje hadde et litt for flørtende blikk. Garantert misbrukt er du nå ja. Hvordan skal man klare seg i dette samfunnet egentlig..
aline Skrevet 2. mars 2010 #19 Skrevet 2. mars 2010 TS. det er helt normalt å undersøke hals/svelg når man har problemer med ørene/hørsel. Ting henger sammen, det er derfor avdelingene gjerne heter Øre, nese og hals, fordi øre, nese og hals henger sammen, og har du problemer ett av disse stedene kan det lett komme fra ett av de andre eller også omfatte ett av de andre som må undersøkes. Får du dotter i ørene når du flyr, hjelper det f.eks å holde seg for nesa, lukke munnen og blåse hardt. Det er viktig at man ikke er tett i nesa for å unngå vondt trykk i ørene på fly, etc etc. Så som du vel nå har lest og skjønt, så var det overhode ikke ute av plass for legen å undersøke halsen din når du har problemer med ørene. Og det at han stryker nedover halsen din, er en måte de kan sjekke for hovne kjertler eller lignende, og har blitt gjort av lege på meg flere ganger uten at jeg har sagt at jeg tror jeg har noe han bør sjekke der. Det er viktig å være obs når man føler at leger gjør noe ubehagelig, men det er også viktig å ikke skrike ulv ulv når det ikke er noen ulv der, så dersom du tiltross for å nå vite at både undersøkelse av halsen og stryking på halsen, vil være helt relevant i forhold til øreproblemer, synes han gjorde det på en måte som hentydet noe seksuellt, så får du jo da vurdere å ta det videre. For min del virker du overfølsom og dersom leger aldri skulle kunne gjøre noe vi ikke forstår, så hemmer vi legen veldig. Går du til anmeldelse for dette, synes jeg faktisk mest synd på legen. Han gjorde jobben sin, og du anmelder fordi du ikke visste at dette hang sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå