Anglofil Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 (endret) På selveste kvinnedagen fyller min farmor altså 80 år, i den anledning har jeg selvsagt tenkt til å gi en gave fra meg (og samboer). Problemet er at jeg virkelig ikke aner hva jeg skal gi henne. Har ikke peiling. Og det bør heller være altfor dyrt, helst under 300 kr. Uansett, noen som har noen idéer? Hun er ikke spesielt glad i lese (gjorde det før, men ikke nå lenger) og ikke å reise. Har egentlig det meste hun trenger, og driver ikke med håndarbeid og den typen ting (gjorde det, men sluttet av div grunner, så slike ting er uaktuelt å kjøpe). Mvh Yvonne Endret 1. mars 2010 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Min farmor er egentlig Jaba the Hut. Hun liker å se på såper på tv. Hva med å kjøpe en sånn samleboks med en eller annen såpeserie?
Sequax Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 På selveste kvinnedagen fyller min farmor altså 80 år, i den anledning har jeg selvsagt tenkt til å gi en gave fra meg (og samboer). Problemet er at jeg virkelig ikke aner hva jeg skal gi henne. Har ikke peiling. Og det bør heller være altfor dyrt, helst under 300 kr. Uansett, noen som har noen idéer? Hun er ikke spesielt glad i lese (gjorde det før, men ikke nå lenger) og ikke å reise. Har egentlig det meste hun trenger, og driver ikke med håndarbeid og den typen ting (gjorde det, men sluttet av div grunner, så slike ting er uaktuelt å kjøpe). Mvh Yvonne Hei, Eldre damer er jo ofte glad i pynt til hjemmet: hva med å kjøpe noe dekorativt hun kan sette på hylla ? Hvis hun er glad i å lage mat kan du kjøpe en søt oppskriftsbok hun kan fylle med favorittrettene sine.
Marabou Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 (endret) En flaske god likør? En deilig varm morgenkåpe? Et sett med bobleskum/olje/såpe/osv.? Ellers er "mumsekurven" en klassiker i vår familie til de som har alt.. med godis, konfekt, gode sauser, hva nå enn madammen liker Endret 1. mars 2010 av Marabou
Caramello Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Selv har jeg ei bestemor som er omtrent like gammel (78 år), men å gi pyntegjenstander og den slags er nesten tullete, siden hun har alt. Selv bruker jeg å gi kroppspleieprodukter og sjokolade etc. til bestemor. Hva med å kjøpe bodylotion, dusjsåpe, rollon, shampoo, balsam, sjokolade etc og pakke inn i cellofan (eller stekeposer, som er samme ulla), og knyte på ei fin sløyfe? Det har jeg gjort noen ganger til bestemor, og hun blir like glad hver gang. Det trenger jo heller ikke å bli så veldig dyrt.. På matbutikker er ofte kroppspleie produkter, billigere enn på cubus osv.. H&M har jo også omtrent ukentlig tilbud på slikt.
Kjetil S. Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Ta henne med til et helt spesielt sted, som dere begge er glad i, og hvor det ikke er noen fare for at noen noen gang skal bygge. Ha med et eiketre i en blomsterpotte, og si at dere skal plante det der. Et tre som vokser seg stort og som minner om den ganger det ble plantet er alltid et godt minne å ha. Det er i alle fall min erfaring, som selv har et tre som ble plantet i fra et frø i min tidlige barndom, og som fremdeles vokser seg stort og sterkt der det nå ennå er. :-)
Anglofil Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2010 Min farmor er egentlig Jaba the Hut. Hun liker å se på såper på tv. Hva med å kjøpe en sånn samleboks med en eller annen såpeserie? Tja, kanskje. Problemet er at hun ikke har dvd-spiller, så det blir vanskelig. Hei, Eldre damer er jo ofte glad i pynt til hjemmet: hva med å kjøpe noe dekorativt hun kan sette på hylla ? Hvis hun er glad i å lage mat kan du kjøpe en søt oppskriftsbok hun kan fylle med favorittrettene sine. Kanskje det, men hun har jo så mye pynt og dill-dall, hun har tross alt 5 barn med tilhørende barnebarn og oldebarn, ergo er huset fult med slike ting. Angående oppskriftsbok, så har hun allerede en slik bok, ellers hadde det vært et fint tips. En flaske god likør? En deilig varm morgenkåpe? Et sett med bobleskum/olje/såpe/osv.? Ellers er "mumsekurven" en klassiker i vår familie til de som har alt.. med godis, konfekt, gode sauser, hva nå enn madammen liker Hmm, kanskje en flaske med noe hun liker ja, selv om hun drikker svært sjelden. Slikt bobleskum etc tror jeg ikke hun er særlig glad i, men kanskje en varm morgenkåpe. Ellers synes jeg "mumsekurven" faktisk var en god idé, hehe. Takk for mange gode tips sålangt! Kom gjerne med flere. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Til 80-årsdagen gav jeg min bestemor et perlekjede(et langt et som bare kunne tres over hodet slik at hun slapp å fikle med låser). Tror det kostet mellom 300 og 400kroner. Ellers pleier jo slike matkurver å være populære. For som du sier, de har jo alt.
daisy_dee Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Hva med et hyggelig album du lager selv? Samle sammen masse bilder av dere, familien, samboer, ferier og opplevelser dere har delt. Skriv små "mimretekster", f.eks om dere plukket markjordbær sammen da du var liten, etc. etc.. Det er jo ihvertfall noe fra hjertet!
Gjest Gjest_P_* Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Hvis hun liker å lese men ikke lenger kan, kanskje en lydbok kunne være noe? En slik med "innebygd" spiller hvis hun ikke har cd-spiller feks. Eller hva med å gi henne en slavedag? Altså du lover å bruke en fridag sammen med henne til det hun ønsker mest. Hjelpe i hagen, ta henne med på en tur, sortere fotografier eller hva hun måtte velge. Du kan jo evt komme med noen forslag eller eksempler på hva hun kan bruke deg til.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Du kunne jo lage noen hjemmelagde drops til henne, med hennes favorittfarge og en smak hun liker? På panduro.no har de alt som trengs, drops er kjempeenkelt å lage og ser pene ut
Anglofil Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2010 Ta henne med til et helt spesielt sted, som dere begge er glad i, og hvor det ikke er noen fare for at noen noen gang skal bygge. Ha med et eiketre i en blomsterpotte, og si at dere skal plante det der. Et tre som vokser seg stort og som minner om den ganger det ble plantet er alltid et godt minne å ha. Det er i alle fall min erfaring, som selv har et tre som ble plantet i fra et frø i min tidlige barndom, og som fremdeles vokser seg stort og sterkt der det nå ennå er. :-) Det var en veldig god tanke, men tror nok det kan bli litt vanskelig å gjennomføre pga ulike omstendigheter. Hva med et hyggelig album du lager selv? Samle sammen masse bilder av dere, familien, samboer, ferier og opplevelser dere har delt. Skriv små "mimretekster", f.eks om dere plukket markjordbær sammen da du var liten, etc. etc.. Det er jo ihvertfall noe fra hjertet! Ja, kanskje det, en god idé ihvertfall. Hvis hun liker å lese men ikke lenger kan, kanskje en lydbok kunne være noe? En slik med "innebygd" spiller hvis hun ikke har cd-spiller feks. Eller hva med å gi henne en slavedag? Altså du lover å bruke en fridag sammen med henne til det hun ønsker mest. Hjelpe i hagen, ta henne med på en tur, sortere fotografier eller hva hun måtte velge. Du kan jo evt komme med noen forslag eller eksempler på hva hun kan bruke deg til. Jo, forsåvidt, men nå pleier jeg alltid å hjelpe til når jeg er hos henne, som f.eks å klippe plenen. Dessuten bor hun for langt unna til at det er så enkelt å gjennomføre dessverre. Har mer lyst til å gi henne noe annet for å være ærlig, siden dette er noe jeg gjør allerede egentlig. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #13 Skrevet 2. mars 2010 Min bestemor fikk noe sånt som dette til jul, men jeg vet ikke om det var akkurat dette produktet. Det hun fikk, virket i hvert fall bra, og hun er svært fornøyd. Sitter mye foran tv-en, da er det godt å ha et lunt og godt pledd med hull til armene
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mars 2010 #14 Skrevet 2. mars 2010 Tja, kanskje. Problemet er at hun ikke har dvd-spiller, så det blir vanskelig. Kanskje det, men hun har jo så mye pynt og dill-dall, hun har tross alt 5 barn med tilhørende barnebarn og oldebarn, ergo er huset fult med slike ting. Angående oppskriftsbok, så har hun allerede en slik bok, ellers hadde det vært et fint tips. Hmm, kanskje en flaske med noe hun liker ja, selv om hun drikker svært sjelden. Slikt bobleskum etc tror jeg ikke hun er særlig glad i, men kanskje en varm morgenkåpe. Ellers synes jeg "mumsekurven" faktisk var en god idé, hehe. Takk for mange gode tips sålangt! Kom gjerne med flere. Mvh Yvonne Problemet er at hun ikke har dvd-spiller, så det blir vanskelig. Men så kjøp dvd-spiller som presang da. Den koster vel mye mer enn 300 kroner, men du kan da ikke være så kjip når det gjelder farmors 80-årsdag.
Siiw Skrevet 2. mars 2010 #15 Skrevet 2. mars 2010 Gavekort på middag hjemme hos dere? med 3 retters? Ellerer bilde av deg og samboer. ? kanksje hun har:p
Anglofil Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 2. mars 2010 Problemet er at hun ikke har dvd-spiller, så det blir vanskelig. Men så kjøp dvd-spiller som presang da. Den koster vel mye mer enn 300 kroner, men du kan da ikke være så kjip når det gjelder farmors 80-årsdag. Når hun ikke vil ha det, så kan jeg faktisk ikke prakke det på henne. Uansett, den billigste jeg fant kostet 400 kr, og da bør jeg jo helst kjøpe med en dvd, så hun forstår hva det er, og det har jeg simpelten ikke råd til. 300 kr er maks vi kan bruke dessverre. Det handler ikke om å være kjip, denne måneden har vi rett og slett ikke råd til mer. Gavekort på middag hjemme hos dere? med 3 retters? Ellerer bilde av deg og samboer. ? kanksje hun har:p Kanskje, men fordi vi bor så langt unna vil nok middag hjemme hos oss bli vanskelig (hun ønsker ikke å reise så langt). Men bilde av samboer og meg er en god idé. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #17 Skrevet 2. mars 2010 Vi kjøpte et par glass syltetøy fra Hervik som ekstragave til jul til min bestemor, og hun elsket det! Hun har til og med fått oss til å bestille flere glass med syltetøy og et par pakker saft til henne. (Spesielt de "uvanlige" typene, som molte og plomme falt i smak) Produktene kan kjøpes i butikk også, ikke bare på nett.
Gjest navnelapp Skrevet 2. mars 2010 #18 Skrevet 2. mars 2010 Eg ga vekselsvis bilde av barna og oss i ramme/fotoalbum til bestefaren min dei siste åra han levde, og han koste seg veldig med det. Så eit fotoalbum er smart. Du kan ta nokre bilde av henne "i smug" (ikkje seie kva det er til) og ha det med og.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #19 Skrevet 2. mars 2010 En fotpleiebehandling er noe alle damer liker, koster ca. 300.- gavekort hos frisør er også bra , det var det jeg brukte gi min mor bursdager/jul og det satte hun stor pris på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå