Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jeg er en jente 18 som nettopp har fått en regning på nesten 800kr som jeg vist ikke hadde betalt. jeg var ganske sikker på at jeg hadde betalt den men tydeligvis ikke. Problemet er at jeg er ganske så blakk og har spurt om jeg kan låne penger av noen men ingen kan. Jeg må betale den innen neste uke. Foreldrene mine er på ferie i Thailand og blir borte i over 2 uker. Går det ann å få utsettelse på den? Kan jeg spørre om det tror dere?
Darkannie Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Spørs vel hvem det er, men skader ikke å spørre.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Du ringer kreditor og hører om du kan få utsatt forfallsdato. Dersom svaret er nei sparer du regningen til du får lønn også betaler den + de gebyrene som har påløpt.
Anglofil Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Som oftest kan du få en utsettelse, det er ihvertfall ikke noe problem i vårt selskap ift telefonregninger osv. Men husk å ringe før forfallsdato, ellers kan det bli vanskeligere. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Ring og spør. Forklar saken og si at du skal betale den så fort du får penger, men at du altså trenger en uke til. Grunnen til at de maser er fordi at hvis det tar veldig lang tid før folk betaler regningene sine er det sannsynlig at de aldri betaler dem...
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 De fleste er villige til å utsette forfallsdato, ettersom de i utgangspunktet er mest opptatt av å få inn pengene. Ring og forklar situasjonen.
Wonders Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Ta kontakt, det er det viktigste. Du er ansvarlig, og de elsker at folk holder løftene. Bryter du dette løfte gang på gang får du det tøfft fremover. Så vær ærlig, ikke lov noe du ikke kan holde. Få navnet til saksbehandler så du har noe å referere til om du må gjøre det senere.
henine Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Ring og spør om du får utsette forfallsdatoen. Som regel er ikke det noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå