Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Tilsvarer mannens omsorgsevne ovenfor onkelbarn hvordan han vil ha omsorg og ta vare på egne barn? Eller kan ikke dette sammenlignes?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Tror ikke det finnes noe fasitsvar her. Det er jo stor forskjell på å ha egne barn og å være tante/onkel. Han kan sikkert blir en flink far selv om han ikke er flink med onkelbarna sine og omvendt.
Gjest Gjest_jeanett_* Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Jeg tror ikke du kan dømme han utifra det. Jeg fikk mine 2 barn i forholdsvis ung alder, og er en god mamma. Men jeg brydde meg lite om andres barn før det.. (er ikke tante da..)
kaprifolen Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Min mann er så engasjert og omsorgsfull mot min niese at jeg gleder meg til å se han som far... Men tdor kanskje det har litt å si at vår niese la sin elsk på han "først", som gjorde det veldig lett for han å få kontakt... Også har det kanskje litt å si at vi gleder oss veldig til å få egne, og føler litt at vi øver oss med vesla? Ellers kjenner jeg mange som forandrer seg mye når de får egne... nytt perspektiv!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Mannen min er e flott onkel - yndlingsonkel ! Men da han fikk egne barn var han slet tikke lik. Tror det er noe med at det er forskjell med hor ofte han er onkel og hvor mye han ar egne barn.. Trodde han skulle være en perfekt pappa, men nei - der tok jeg feil.. Så du kan ikke sammenligne det !!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Mannen min synes jeg er strengere mot mine egne barn enn mot niesene mine. Det stemmer nok også. Ovenfor mine egne barn har jeg oppdrageransvar.. Passer på at grenser og konsekvenser følges, også når vi er sammen med min søsters familie på ferie... Mannen min syns dette er rart, men for meg er det helt naturlig.. Er jeg urimelig syns dere?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 En mann som er en "flink" onkel trenger ikke å bli en God Pappa. For når du får egne barn som er der hele tiden så er ikke det så svært som å "Glitre" så andre kan skryte kor flink du er med barn. Mine barns far var en slik far som viste seg når vi var ute offentlig, men når vi var hjemme så kunne barna interesere han mitt i ræva. Da barna ble eldre så merket dem det også. Eldste mann kunne ha trengt noe reparert på sykkelsen sin og det var selvfølgelig noe som kunne UUUUUUtsettes, men når han hadde med seg en kompis på døra som trengde å få fikset noe da var far på pletten. Ordna på 5 minutter. Barna gikk rundt og hadde lyst på båt tur. Barnas tanter kommer hjem med sine barn. Vovv, da ble det båtturer. Men da var det selvfølgelig ikke plass i båten til alle våre barn for onkelbarna måtte jo få fare på fisketur dem hadde jo så sjeldent annledning til det.
FangeLiv Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Mannen min synes jeg er strengere mot mine egne barn enn mot niesene mine. Det stemmer nok også. Ovenfor mine egne barn har jeg oppdrageransvar.. Passer på at grenser og konsekvenser følges, også når vi er sammen med min søsters familie på ferie... Mannen min syns dette er rart, men for meg er det helt naturlig.. Er jeg urimelig syns dere? Sånn er jeg også. Syns nevøene mine skal få ha friere tøyler når de er hos tante. Når det er sagt setter jeg pris på at mine søstre setter mine barn på plass av og til. Ingen av oss lar det gå helt over alke støvelskaft med tanteungene. Mannen min er helt motsatt, ganske streng mot onkelbarna, mens det skal lite til før han mykner og gir etter for sine egne. Men gutta elsker onkel likevel da. Er nok temmelig individuelt den greia der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå