Gå til innhold

Tidsskjema for den store dagen

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter, utlogga
Skrevet

Vi driver å lager til invitasjoner nå, og plutselig ble jeg usikekr ang. tidsskjema på dagen.

Vi skal i kirken kl.14.00. Regner med at det tar ca 1 1/2t før vi er ferdige der(noe bilder skal tas der.)

Middag har vi satt til kl. 17.00

Kaffe og kaker(noen få som kun blir bedd til kaffe); 19.30.

Ser dette OK ut?

Middagen blir en enkel elgstek, m/ potet, grønnsaker og saus. Ingen dessert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen formening??

Skrevet

Vi skal ta bilete før vielsen i kyrkja, og vi startar kl 14.00 i kyrkja. Middag har vi berekna til kl. 16.30, og då vi snakka med kokkane meinte dei at vi hadde berekna aaaalt for god tid, fordi det tek maks 30-45 min i kyrkja..og så er det litt bilete, og så er det å køyre til lokalet.. Dei meinte at gjestane må vente i kanskje opp til ein time før middagen.

Men viss ein skal ta fotografbilete etter vielsen, så bruker ein jo straks litt lenger tid!

Skrevet

Ville nok forlenget tiden fra middagen begynner og kaffen, å sette frem kaker og rydde vekk fra middagen kan ta litt tid, litt avhengig av om dere har noen som gjør det meste for dere osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Tre timer mellom vielsestart og middag syns jeg ikke er så ille. Det skal jo tas bilder på kirketrappa, alle må komme seg til lokalet, hyggelig å skravle litt med de andre gjestene (sikkert endel som ikke har møttes før og som møtes sjelden). En ide er å servere kaffe og kringle eller en kake som metter bitte litt (hvis man spiste eks kl 11.30 før avreise til kirka er det ganske mange timer til kl 17). To og en halv time mellom middag og kaffegjester syns jeg var litt kort, men dere skal kanskje ikke ha forrett heller? Har dere mange talere i familien? Er det mulighet for kaffegjestene å sette seg for å vente hvis dere ikke er ferdig med middagen? Jeg ble bedt som kaffegjest i et bryllup en gang, og etter halvannen time i en trang iskald yttergang satte jeg og flere fra oss gava og gikk, da faren til bruden kom ut for å gå på do og kunne fortelle at de ikke hadde begynt på desserten enda...

Skrevet

Vi skal ha vielsen klokka 13.00 og regner med at dette tar ca. 45 min. inkludert bilder på kirketrappa, håndhilsing osv.

Mottakelsen har vi satt til 16.00 og middag klokka 17.0 Slik får vi litt tid til å hilse på gjestene når vi kommer fra fotografen før middagen begynner. Men nå må vi regne nesten 30 min i reisetid fra kirke til selskapslokale.

Men vi er også litt redde for at det er for mye tid mellom vielse og selskap. Mulig vi burde skyve middagen og mottakelsen frem til hhv. 15.30 og 16.30.. Usikker..

Skrevet

OK, tiden mellom vielse og middag høres grei ut.

Middag til kaffe= usikker. Vi skal ikke ha forrett/dessert å hele greia, men to ganger servering av elgstek(for de osm vil ha). Ellers regner jeg ikke med at det blir noen taler(muligens en eller to korte fra forlovere).

Kanskje tiden mellom middag og kaffe er greit da.. Vi har serveringsdamer som ordner alt sammen, og trenger dermed ikke bry gjestene med annet enn å bytte over et par bord.

De kaffegjestene som kommer vil gå rett inn i salen som vi bruker til kaffen, og dermed er det ikke noe kjempetragedie om det fortsatt sitter noen tilbords til middag.

Vi tenkte å servere nattmat rundt kl. 12. Er det greit? Det blir selvfølgelig sett litt an, men sånn ca.

Skrevet

Enig med de over at 2.5 time hørtes kort ut, men hvis dere verken skal ha dessert eller forrett, går det vel fint. Evt om det blir en del taler kan kanskje disse tas etter kaffen er servert?

Vi går til bords 1730 og har invitert kaffegjester til kl 21 - vi ønsker ikke at de skal måtte vente på noen, og jeg vil helst at vi møter dem personlig i døra når de kommer. Men vi skal ha 4 serveringer (2 forretter, hovedrett og dessert).

Gjest Gjest_Pippelipp_*
Skrevet

Vi har vielse klokken 15.00, den tar en dröy time, for det er en katolsk vielse med messefeiring og full pakke. Etter vielsen serverer vi champagne og noe tyggbart i et närliggende hus pü ,useet hvor vi gifter oss og tar bilder og greier, mens vi tar vaare bilder, faar gjestene omvisning og saann rundt seks trekker de nedover til dit vi skal ha middagen og middagen blir servert klokken 19.00. Jeg haaper det er et greit tidsskjema, men heldivis har vi ikke delt opp festen paa middag og kaffe og alle kjenner hverandre, saa blir det kluss, er det ingen som kommer til aa ta det saa tungt.

Skrevet

Å dele opp mellom middag og kaffe blir vel mer eller mindre nødvendig, uten at det skaper noe kluss?

Man serverer jo ikke middag sammen med kaffen, eller samtidig.. Og det skal jo dekkes både på og av mellom hver enkelt, og ordnes til kakene. Selv om sikkert mange blir sittende ved samme bord! :)

Vel, jeg tror vi holder oss til skjema vi har satt opp.

Vi har andre som ordner alt, og har to rom som folk kan gå mellom, osv. så tror det der vil gå helt greit!

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Den var til stor hjelp(roet ned stressfaktoren kraftig nå. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke vär saa närtagende, da, det var ikke anderledes ment enn at vi ikke skal ha forskjellige gjester til middag og kaffe, men at alle er med paa alt. Klusset gikk paa om tidsskjemaet skulle komme til aa sprekke, saa er det ikke noe problem fordi det ikke er en annen "gruppe" gjester som venter. Det var ikke kritikk til deg og jeg kan ikke forstaa hvordan du kan lese det saann.

Gjest Snart Frue
Skrevet

Vi skal ha vielsen kl 1430..den tar vel ca 45 min.. så skal vi til fotografering enten ute eller i studio (kommer an på været). I mellomtiden så er gjestene invitert til velkomstdrink og litt å bite i fra kl 17.. middag blir da ca kl 18.. synes det er fint hvis alle mingler og hilser på hverandre en times tid før middagen.

Hva de gjør i tiden fra kl 1530 og frem til kl 17 har jeg egentlig ikke tenkt ut ennå, men det løser seg nok. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...