Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Kommunikasjonen går lett ? Flørten er der , " Noe " er der mellom dere , kjemi osv - hvor viktig syns menn dette er ? Sexen ? Hvor mange menn har inngått rene " fornufts samboerskap / fornufts- ekteskap / fornufts - forhold og våger å innrømme det her , at de innser det nå ? Og skulle valgt annerledes om de fikk sjangsen igjen ? Tror mange forhold etterhvert er mer basert på vane , trygghet, avhengighet og fornuft - mer en følelser ofte ? Ei felle alle går i ..en gang kanskje ? Eller ikke ? Men neppe noen som vil innrømme sånt ...
Gjest Gjest_Cecilia_* Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 De ser etter det samme som ved ONS: noe som puster.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 De ser etter det samme som ved ONS: noe som puster. Ei som har rød-leppestift, har stor nok munn og til stadighet sier O. Neida, jeg har vel egentlig inngått et fornuftsforhold, men er på vei ut av det nå da jeg ikke klarer å få de rette følelsene som alle andre snakker om. In love meg her og in love meg der lissom. Forbaska heldiggriser.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Kommunikasjonen går lett ? Flørten er der , " Noe " er der mellom dere , kjemi osv - hvor viktig syns menn dette er ? Sexen ? Hvor mange menn har inngått rene " fornufts samboerskap / fornufts- ekteskap / fornufts - forhold og våger å innrømme det her , at de innser det nå ? Og skulle valgt annerledes om de fikk sjangsen igjen ? Tror mange forhold etterhvert er mer basert på vane , trygghet, avhengighet og fornuft - mer en følelser ofte ? Ei felle alle går i ..en gang kanskje ? Eller ikke ? Men neppe noen som vil innrømme sånt ... Og hva mener du da er så veldig feil med et forhold basert på trygghet, avhengighet og fornuft? Det er uansett betydelig bedre enn å være i et forhold som er basert på utrygghet, uavhengighet og ufornuft. Ikke sant?
Gjest FornuftigMann Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Utseende må være over en minimumstandar Så ser jeg om vi har de samme verdiene og holdningene til de viktige tingene, så sist, men ikke minst: Hva slags forhold har hun til faren, og ligner jeg på faren. (hun bør ha godt forhold til faren, og jeg bør ligne på faren (altså ikke utseende messig, men personlighet og relasjonelt))
Gjest farge Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Hva slags forhold har hun til faren, og ligner jeg på faren. Så noe av det viktigste for deg er at du er den rette typen for henne?
Gjest FornuftigMann Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Så noe av det viktigste for deg er at du er den rette typen for henne? Ja. 50% av alle som gifter seg skilles. I 90% av tilfellene er det dama som gjør det slutt. Fordi mannen ikke var "den rette for henne". Altså lignet ikke på faren. Damer fra skillmissehjem med fraværende/drittsekk far velger fraværende/drittsekk typer. Finner de en bra fyr stikker de/avviser de den bra fyren og velger drittsekken. Damer fra gode intakte hjem med en deltagende og snill far velger snille gutter.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Ja. 50% av alle som gifter seg skilles. I 90% av tilfellene er det dama som gjør det slutt. Fordi mannen ikke var "den rette for henne". Altså lignet ikke på faren. Damer fra skillmissehjem med fraværende/drittsekk far velger fraværende/drittsekk typer. Finner de en bra fyr stikker de/avviser de den bra fyren og velger drittsekken. Damer fra gode intakte hjem med en deltagende og snill far velger snille gutter. En interessant tanke... Tenker på min eks og min nye kjæreste. Min nye kjæreste ligner mye mer på min far enn min eks. De har ikke møttes enda, men jeg er overbevist om at de kommer til å like hverandre. Begge er snille mannfolk, godt utdannet og "ordentlige", med en god porsjon moral innabords. Ikke noe tull, liksom. Kanskje jeg ubevisst har valgt min nye kjæreste fordi han personlighetsmessig "ligner" min far? Jeg vet ikke helt om jeg liker tanker, men jeg liker faren min godt, og jeg elsker den nye kjæresten min.... Min eks og min far har aldri hatt den store kjemien, de er veldig ulike i personlighet. Men utseendemessig er de ikke så ulike. Hm....
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Ja. 50% av alle som gifter seg skilles. I 90% av tilfellene er det dama som gjør det slutt. Fordi mannen ikke var "den rette for henne". Altså lignet ikke på faren. Damer fra skillmissehjem med fraværende/drittsekk far velger fraværende/drittsekk typer. Finner de en bra fyr stikker de/avviser de den bra fyren og velger drittsekken. Damer fra gode intakte hjem med en deltagende og snill far velger snille gutter. Poenget er nok heller at også de fleste kvinnfolk får bedre vett med årene. Når de er unge så er det spenningen som er viktigst. Og når de blir eldre så er det tryggheten som blir viktigst.
Top Gun Skrevet 2. mars 2010 #10 Skrevet 2. mars 2010 Jeg ser etter evne til å si noe fornuftig selv, ikke bare respondere passivt til det jeg sier. En noenlunde lik personlighet som meg er viktig, men det tar jeg jo på feelingen. Ellers er jeg ikke ute etter en rundbrenner. Intelligens er også viktig, at hun ikke er dum.
Facepainter Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 De fleste ser vel etter en 30 år yngre utgave av sin mor.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 Poenget er nok heller at også de fleste kvinnfolk får bedre vett med årene. Når de er unge så er det spenningen som er viktigst. Og når de blir eldre så er det tryggheten som blir viktigst. TS her og jeg er kvinne . Jeg plages i mange år med tanken om at jeg valgte sikkert helt feil mann på feil tidspunkt i livet mitt .Han ligner overhodet ikke min far som er humoristisk og sprudlende .Han er motsatt - innesluttet , furten og sur .Og prater neste aldri ,nesten stum !.Jeg var aldri skikkelig forelsket egentlig eller følte den spesielle kjemien med han .Dette vet bare jeg - våger ikke si det til noen .Så bekjenner mine synder her og feile valg kanskje .Jeg valgte han ikke forde han var spennende , pga forelskelse eller kjemi - men forde han var snill og okey . På den tiden var jeg sliten pga økonomi ,singel og trengte ro og stabilitet i livet mitt , en form for trygghet .Og han kunne gi meg det trodde jeg .Nå vet jeg ikke lenger . Jeg er ikke lykkelig sammen med han .Det plager meg fortsatt å vite at jeg valgte han uten å være forelsket .Fakta er at han hadde nok aldri hatt " sjangs " på meg - om jeg ikke var utslitt og overarbeidet , sliten og trengte litt hjelp og støtte i livet mitt den gang jeg traff han .Hadde jeg vært sterk og uthvilt -ville jeg aldri valgt han .Da hadde jeg ventet til en som passet bedre dukket opp .Og lignet mer meg selv osv Lider ingen nød , men føler meg så ensom i forholdet og ulykkelig iblant .Og lengter etter noe annet .En helt ny mann som passer meg bedre .Hvor det er ekte forelskelse , beundring og kjemi gjensidig for hverandre .Ikke gjør samme feil som meg .Det blir å plage dere senere, mange år etterpå .At noe veldig vesentlig faktisk manglet mellom dere , allerede ved første treff . Hvordan i all verden kan jeg leve livet mitt ut med denne hemmeligheten som plager meg og gjør meg ofte ulykkelig ?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. mars 2010 #13 Skrevet 2. mars 2010 Og hva mener du da er så veldig feil med et forhold basert på trygghet, avhengighet og fornuft? Det er uansett betydelig bedre enn å være i et forhold som er basert på utrygghet, uavhengighet og ufornuft. Ikke sant? Her er det enten-eller forstår jeg... Hva med trygghet, fornuft og det lille ekstra i følelser?
Gjest womenwomen Skrevet 2. mars 2010 #14 Skrevet 2. mars 2010 Her er det enten-eller forstår jeg... Hva med trygghet, fornuft og det lille ekstra i følelser? Ja - jeg vil nå ha begge deler : ) Kunn da kan det vare livet ut og være happy i tillegg og forstå hvorfor man ER SAMMEN i tunge tider også ? ?? ! . Når du baker og du mangler 1 viktig ingrediens - blir bakverket misslykket . Sån er det med forhold også ! Om 1 viktig ingridiens aldri har vært der . I know ! Neste gang skal alle basis ingrediensene være tilstede før jeg binder meg på nytt : ) Klok av skade ...
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #15 Skrevet 2. mars 2010 Ja. 50% av alle som gifter seg skilles. I 90% av tilfellene er det dama som gjør det slutt. Fordi mannen ikke var "den rette for henne". Altså lignet ikke på faren. Damer fra skillmissehjem med fraværende/drittsekk far velger fraværende/drittsekk typer. Finner de en bra fyr stikker de/avviser de den bra fyren og velger drittsekken. Damer fra gode intakte hjem med en deltagende og snill far velger snille gutter. Ja, så enkelt er det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå