Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Jeg har så lyst til å spille inn en demo å sende til et plateselskap, men jeg spiller ingen instrumenter og kan ikke skrive sanger heller.. Har ikke fantasi..:S Alt jeg har er en masse karaoke sanger.. Jeg elsker å synge, men har hørt at man må ha egne sanger å spille inn:( Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du får vel bare lære deg å spille et instrument da, eller bli vokalist i et band.

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Er ikke interessert i å være med i band..Å lære sånne ting tar jo en evighet..Nei jeg får vel heller rådføre meg med det lokale studioet..

Gjest Gjest
Skrevet

Om du ikke vil være med i band, ikke vil lære deg å spille et instrument og ikke kan skrive sanger skjønner jeg ærlig ikke hva du mener du kan bidra med.

Berømmelse kommer ikke rekende på ei fjøl ;)

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Så det mener du? Så hvis man da har en lidenskap for sang og en ganske så brukbar stemme så har man ingenting i musikkbransjen å gjøre fordi man ikke kan skrive og lage musikk?? Hvordan klarer de andre seg da? Kan du svare meg på det? Det er ikke berømmelse jeg vil ha, jeg vil gjøre det for min del, så jeg ikke sitter i fremtiden og tenker "hva om". Jeg blir ikke akkurat yngre. Beklager om jeg er krass, men synes ikke noe om at folk sitter og snakker om ting de ikke vet så mye om..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet vel nok til å anta at du ikke er så veldig ivrig etter å ha lest hva du skriver her inne. Om du ikke vil skrive tekster selv, kan du da få hjelp av noen du kjenner, noen som er flink til å skrive sangtekster?

Og hva er det du vil oppnå med å sende inn en demo til et plateselskap? Såvidt jeg har forstått kan du ikke bruke andres sanger og tjene penger på dem sånn uten videre uten å ha en avtale med tekstforfatteren.

Kan du ikke heller spille inn en video og legge den ut på Youtube? Da får du jo masse respons. Eller melde deg på Idol.

Og jeg vil tro at for å gjøre seg bemerket hos plateselskapene må man ha mer enn en ganske brukbar stemme.

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Er vel bare en tåpelig drøm likevel..Takk for svar forresten. Vet jo at man må ha mer enn ganske bra stemme. Jeg er bare ikke en sånn som kan sitte å skryte av meg selv. Men jeg kan synge.Men nok om det,som sagt-takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...