Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jeg veier mellom 79 og 82 kg for tiden. Føler at jeg ligger på 79 når jeg ikk har trent på flere dager og ikke spist mye godteri dagen i forveien. På lørdag trente jeg i ca 20 min, jeg gikk og jogget ved å "stå" en plass hele tiden + jeg gjor divere bevegelser, hoppet og spratt og beveget meg til musikk. På kvelden spiste jeg 4 freia påskeegg, en liten pose med potetskruer og litt fra en stor pose, og spiste en del smågodt. Jeg vil veie meg hver dag fra nå av, for av og til veier jeg 2-3 kilo mer enn dagen i forveien, hvorfor er det slik? Jeg mistenker at jeg veier mer når jeg har trent dagen i for veien, mistenker også at jeg veier mer når jeg har spist mye godteri dagen i forveien. Jeg er på veg nedover på vekta, låg på 84 kg i høst, har skrevet opp vekt og hva jeg trener hver dag siden november, skriver ned vekta annenhver uke. Så da jeg begynte å skrive var jeg 83 kg i midten av november, det låg da på ca 83-84 forskjellig fra dag til dag, nå ligger jeg mest på 79 - 80 kilo, så kiloene går jo sakte ned... Så hva er min egentlige vekt, 79 eller 82, eller midt i mellom? Jeg veier meg alltid på morgenen, naken. Tenkte jeg skulle veie meg hver dag i 14 dager nå, for å se hvor ofte den skiller mellom noen kilo fra morgen til morgen. Ja, jeg skal ned i vekt. Tar måleband av og til rundt magen, men den er ikke blitt tynnere, men jeg trener ikke nok heller. Har ikke tid. Det kan gå alt fra mellom 1 og 7 dager mellom hver gang jeg trener.
Gjest Gjest_joyce_* Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 På kvelden spiste jeg 4 freia påskeegg, en liten pose med potetskruer og litt fra en stor pose, og spiste en del smågodt.. Du blir definitivt IKKE slankere hvis du fortsetter i den gata...dette var MYE fy-mat. Jeg varierer også et par kilo. tror det kommer an på væskemengde og matmengde i tarmene...
Lola89 Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Det er vanlig å gå opp litt den uken man har mensen og!
Gjest CookieMonster Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Du blir definitivt IKKE slankere hvis du fortsetter i den gata...dette var MYE fy-mat. Jeg varierer også et par kilo. tror det kommer an på væskemengde og matmengde i tarmene... Er faktisk enig med deg. Du spiser mye usunt og den treningen var ikke mye å skryte av. Å kose seg er viktig, også for de som slanker seg, men dette var mye!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Du blir definitivt IKKE slankere hvis du fortsetter i den gata...dette var MYE fy-mat. Jeg varierer også et par kilo. tror det kommer an på væskemengde og matmengde i tarmene... Ok, spiser bare godteri i helgene, ikke hver eneste helg, men nesten hver helg... Men i påsken blir det jo godterispising hver røde dag Vet at ikke treningen er å skryte av, men jeg har ikke tid. Men en gang i uka er jo bedre enn ingen trening. Når det blir litt mindre travle tider skal jeg se og tenke på trening mer og få trent mye oftere.
Gjest CookieMonster Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 (endret) Ok, spiser bare godteri i helgene, ikke hver eneste helg, men nesten hver helg... Men i påsken blir det jo godterispising hver røde dag Vet at ikke treningen er å skryte av, men jeg har ikke tid. Men en gang i uka er jo bedre enn ingen trening. Når det blir litt mindre travle tider skal jeg se og tenke på trening mer og få trent mye oftere. Alle har tid til å trene litt hver dag. Det er bare en dårlig unnskyldning. Hvorfor må du spise godteri hver røde dag i påsken? Selv om du bare spiser godteri i helgene, så spiste du veldig mye og dersom du ikke går i veldig kcal underskudd resten av dagene, så vil du ikke gå ned i vekt. Endret 1. mars 2010 av CookieMonster
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Ok, spiser bare godteri i helgene, ikke hver eneste helg, men nesten hver helg... Men i påsken blir det jo godterispising hver røde dag Vet at ikke treningen er å skryte av, men jeg har ikke tid. Men en gang i uka er jo bedre enn ingen trening. Når det blir litt mindre travle tider skal jeg se og tenke på trening mer og få trent mye oftere. Men det er vel ikke påske nå?? Og det er helt greit å spise godteri inimellom, men kanskje ikke såpass mengder hvis du ønsker å gå ned? 2-3 kilo vektnedgang på tre måneder er ikke så mye hvis du virkelig har gått inn for å gå ned, så hvis du ikke har tid til å trene, hva med å endre kostholdet? Det er forresten mange mulighet til å trene i hverdagen selv om den er travel (gå trapper, knebøy mens man leser dokumenter, gå av en holdeplass før osv) Hva er BMI'en din? Jeg gjetter på at godterinntaket ditt nå i helga bandt saltene i kroppen din, noe som igjen gjorde at du har mye væske i kroppen og at dette er grunnen til at du har gått opp tre kilo...
Gjest snups Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Hei Ville bare si at jeg får veldig fort vann i kroppen av å spsie usunt. Så når jeg har spist godteri i helgen veier jeg alltid ett par kg mer en hva jeg veier før godterispisingen.Men vannet forsvinner igjen før neste goderiinntak.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Er nok vann ja, mye salt i potetgullet feks. Og herre, det var mye snop! :gjeiper:
Mir Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Spiser du mye dritt og mat med salt så får man som regel vannvekt. Mensen påvirker mange også. 20 min trening vil jeg si er litt for lite. Hvis du ikke liker å jogge kan du jo begynne med litt rask gange, slik at du får opp pulsen og kan få litt bedre kondisjon. Selv om man ikke jogger så kan man merke forskjell, f.eks at i starten er det en bakke som er tung å gå, men etter 2 uker er den lett som ingenting. Ta deg en gå-tur per dag hvis du ikke ønsker å gjøre noe annet. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke laget det til en regel for dager der du SKAL spise godis. Da blir det mer som noe som er planlagt, stedetfor at du selv kan ha kontrollen. Typ "I helgen har jeg faktisk ikke lyst til å spise 2 sjokoladeplater". Dette er jo kun råd som vil hjelpe deg litt på vei med nedgangen din, men hvis du er fornøyd med å gå ned over en veldig lang tidsperiode så får du jo bare kjøre ditt eget løp. Lykke til.
Pankreas Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Jeg veier mellom 79 og 82 kg for tiden. Føler at jeg ligger på 79 når jeg ikk har trent på flere dager og ikke spist mye godteri dagen i forveien. På lørdag trente jeg i ca 20 min, jeg gikk og jogget ved å "stå" en plass hele tiden + jeg gjor divere bevegelser, hoppet og spratt og beveget meg til musikk. På kvelden spiste jeg 4 freia påskeegg, en liten pose med potetskruer og litt fra en stor pose, og spiste en del smågodt. Jeg vil veie meg hver dag fra nå av, for av og til veier jeg 2-3 kilo mer enn dagen i forveien, hvorfor er det slik? Jeg mistenker at jeg veier mer når jeg har trent dagen i for veien, mistenker også at jeg veier mer når jeg har spist mye godteri dagen i forveien. Jeg er på veg nedover på vekta, låg på 84 kg i høst, har skrevet opp vekt og hva jeg trener hver dag siden november, skriver ned vekta annenhver uke. Så da jeg begynte å skrive var jeg 83 kg i midten av november, det låg da på ca 83-84 forskjellig fra dag til dag, nå ligger jeg mest på 79 - 80 kilo, så kiloene går jo sakte ned... Så hva er min egentlige vekt, 79 eller 82, eller midt i mellom? Jeg veier meg alltid på morgenen, naken. Tenkte jeg skulle veie meg hver dag i 14 dager nå, for å se hvor ofte den skiller mellom noen kilo fra morgen til morgen. Ja, jeg skal ned i vekt. Tar måleband av og til rundt magen, men den er ikke blitt tynnere, men jeg trener ikke nok heller. Har ikke tid. Det kan gå alt fra mellom 1 og 7 dager mellom hver gang jeg trener. Hei! Jeg ønsker ikke å virke fordømmende eller noe sånt, men hvis jeg tolker deg riktig, så spiste du veldig mye usunt på lørdag kveld. La oss regne litt på det: Dersom "en liten pose potetskruer" er en pose Maarud Potetskruer på 100 gram, så har du 465 kcal der. Hvis du spiste kanskje 50 gram annet potetgull kan du legge på 250 ekstra kcal. Et Freia Påskeegg inneholder 195 kcal, multipliser med fire og du har fått i deg 780 kcal av påskeeggene. Hvis "en del smågodt" veier ca. 100 gram, har du fått i deg 370 kcal derfra. Til sammen blir dette 1865 kcal! Hvis du i tillegg spiste frokost og middag og kanskje noen andre måltider (og drakk du brus på kvelden?), så har du fått i deg langt flere kcal enn det som er anbefalt dagsinntak. Og det er ikke mye å gå ned i vekt av! Jeg vil definitivt anbefale deg å "beherske" deg litt mer også i helgene, for da vil sikkert vektpilen også peke riktig vei. Det skal være lov å skeie ut litt, men i moderate mengder. Du kan jo for eksempel enten velge å spise bare påskeeggene, bare potetskruer, bare smågodt eller bare annet potetgull, eller eventuelt ta litt av hver ting.
Cessa25 Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Tror det er ganske vanlig å variere mellom et par-tre kilo. Dette går som de andre sier mye på vann i kroppen, og spiser man en del salt i maten binder jo dette vannet i kroppen. Jeg flyr alltid opp og ned mellom 2-3 kilo, men jeg passer på å ikke veie meg for ofte heller. Det er ikke lurt å henge seg opp i hva man veier fra dag til dag, det er i hvert fall min erfaring. En gang i uka holder i massevis:) Samtidig må jeg også nevne at 20 min trening selvfølgelig er bedre enn ingenting, men skal man ha mer effekt av det må man nok plusse på i hvert fall ti minutter ekstra, bruk gjerne 10 min til å varme opp, og kjør litt mer intens trening i de påfølgende 20 min, så er mye gjort, ikke så mye som skal til alltid Når treningen økes er det vanlig at lysten på godsaker minker noe, og da tar man kanskje ett påskeegg i stedet for alle fire. Lykke til!
Gjest Gjest Annie Skrevet 1. mars 2010 #13 Skrevet 1. mars 2010 Okei, litt trening er kanskje bedre enn ingen trening, men hvorfor er det slik at bare fordi det er helg så skal du bøtte inn på med godteri? 4 av de eggene er jo helt ekstremt, og potetgull og smågodt itillegg? Da er det ikke noe poeng med å trene engang, med mindre du har kommet hjem fra 5mila med Northug. (selv da er det for mye!!) Du må kutte massivt ned på godteri, så klart skal man kose seg med litt godteri i helga, men bare fordi det er lørdag betyr det ikke at man kan spise like mye som andre spiser på 1 måned. Det er ikke bra for verken kroppen eller helsa! Ikke unnskyld fråtsing fordi det er "røde dager" eller helg, hvis du ikke greier spare 3 egg til andre helger, men må spise hele pakken hvis du har den i hus, så må du la være å kjøpe! Begrens deg, tren mer og det er da som du får resultater etter trening. Det er ikke sånn at godteri man spiser på dager det liksom er "lov", er mindre usunt enn hvis det hadde vært en vanlig mandag! Det er like usunt!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå