Gå til innhold

Hele huset lukter kattepiss

Anbefalte innlegg

Gjest vandrende fant
Skrevet

Hei!

Jeg har tre katter, og den ene har plutselig bestemt seg for ikke å bruke sandkassen lenger. Nå har hun funnet seg to steder i stuen der hun gjør sitt fornødne, med det resultat at hele huset stinker piss. Jeg er alvorlig lei av å vaske på det, og enda mer lei av at hele huset stinker- syns det er uggent å invitere folk på besøk her når det er sånn.

Er det noen som har hatt samme problemet, og som vet hva som tar lukten? Salmiakk har jeg hørt skal forsterke kattepisslukten, og gjøre det attraktivt å tisse der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant et Coop vaskemiddel til gulv som lå igjen etter noen som lånte campingvogna. Dette har hjulpet meg. Har en ukastrert hannkatt som markerer seg inne. Etter å ha brukt dette, så markerer han seg ikke på samme plass hvertfall...

(jada, han skal snart snittes....)

Skrevet

Grønnsåpe kanskje?

Skrevet
Grønnsåpe kanskje?

Grønnsåpe hjelper desverre lite :( Kattene lukter markeringen under vaskingen.

Eddik virker litt, men ikke mye.

Skrevet
Grønnsåpe hjelper desverre lite :( Kattene lukter markeringen under vaskingen.

Eddik virker litt, men ikke mye.

Grønnsåpe funker ikke, eddik funker litt. Ble nysgjerrig på det coop-vaskemidlet- har du noen flere spesifikasjoner?

Dette er ikke markering, da det er en sterilisert hunn. Skjønner ikke helt greien heller, for hun har brukt sandkassen i halvannet år nå (siden jeg fikk henne). Men jeg har noen briske hannkatter vandrende langs husveggene som markerer OVERALT for tiden, det er renner på terrassedøren etter markeringen deres- kan det ha noe med saken å gjøre? At hun blir stresset på et vis? Aner ikke. Er i allefall bokstavelig talt pisselei av at det stinker piss både inne og ute... ;)

Gjest Glør
Skrevet

Vask med mye klor og vann, gjentatte ganger, målet er at det ikke skal lukte noe der. Så kan du avslutte med grønnsåpe.

Har du mulighet til å stenge katten ute fra disse stedene, når ikke du er der? Gjentatt pissing handler like mye om vane som om lukt, så du må både fjerne lukta og muligheten til å gjøre fra seg der. Det kan også godt hende at det er de fremmede hannkattene som stresser henne, så prøv med en klorvask på utsiden også, og skrem vekk kattene når du ser dem. Iom at du har flere katter ville jeg også prøvd å sette inn en ekstra kasse, i tilfelle de plutselig ikke vil bruke den samme.

Skrevet

Sett ut en kopp med edikk. Funker som bare det! Men den må gjerne stå et par dager, før lukta er helt borte. Når kattene våre var små ble det jo gjerne en dam eller to, men edikken tok lukta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...