Cygnus Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Er det noen som har opplevd å miste følelsen i tærne ved bruk av crosstrainer/ellipsemaskin? Det skjedde meg i dag, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Ble veldig nummen i venstre fot, og det prikket litt i høyre. Mest tærne jeg kjenner det i. Hva kan slikt komme av? Nerver i klem et eller annet sted? Det skjer ikke når jeg jogger eller trener på annet vis.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Har du god plass i skoene? Føler meg litt nummen i tærne jeg og på x-trainer enn hva jeg vanligvis gjør, og skoene mine er på håret bred nok.
Mir Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Både samboeren min og jeg får numme og nesten brennende tær på crosstraineren. Vi har gode sko, men jeg merker det bedre jo tyngre motstand jeg setter den på, eller flere omdreininger per minutt. Hvis jeg kjører intervall får jeg det etter 20-25 minutt, og langkjøring 30 minutt ca. Jeg pleier å løfte opp frontene av føttene, og heller legge meg på hælene noen omdreininger.. 20-30 sek, og da går det bra igjen. Samboer må gå av maskinen for å få tilbake beina, fordi han får ganske vondt.
Rødtoppen86 Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Høres ut som feil belastning på føttene. Bruker slik maskin selv, både kjempetungt og sakte, og lett og raskt (intervall). Har aldri opplevd problem med tærne, og jeg har brukt verdens dårligste sko hehe... Eneste jeg merker, er at jeg blir sabla varm på lårene og rumpa, fordi musklene jobber. Som du nevner, så skal man presse ned med hælen, ikke tærne. Fort gjort å havne på tær i en slik maskin, så man burde være flink å passe på at man belaster foten riktig.
Cygnus Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2010 Okei, så løsningen kan være å bare legge vekta mer på hælene? Da skal jeg prøve det neste gang! Skoene er helt passe, og fungerer knall. Kjekt å lese at det ikke bare er meg, da er det nok ikke noe farlig Takk for svar alle!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Det har skjedd meg også, føttene "sovner", det vil si begynner å "prikke", og etter en stund får jeg en brennende følelse og det gjør vondt. Jeg har egentlig gitt opp ellipsemaskinen på grunn av det. Har alltid trodd det er fordi jeg er tverrplattfot og får mesteparten av tyngden på fotballen, det er der det gjør vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå