Gå til innhold

Skal kastrere pus på fredag

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa
Skrevet

Har det noe å si om pus er tynn når han skal kastreres?

Han er gammel nok ( 4-5mnd ca), og har sykt store testikler, men han er for tynn. Jobber med saken om å få feita han opp, men vil gjerne kastrere han så fort som mulig. Men kan det kompliseres pga han er tynn eller noe?

Hilsen bekymret "mamma".. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det skal gå bra, du kan jo ringe vetrinæren og spørre for sikkerhetskyld.

Når han blir kastrert blir katten mest sannsynlig roligere og vil legge på seg litt.

Jeg har en 7 år gammel kastrert katt, han var tynn da vi kastrerte han og han er fortsatt tynn, ikke radmager, men vanlig slank til katt og være.

Skrevet

Tror ikke det har noe å si nei :)

Bra at du skal ta ham med og kastrere ham :)

Gjest Glør
Skrevet

Så lenge han er over ett visst minimum går det nok greit ja. Bedøvelsen blir jo satt i forhold til hvor mye han veier. Kastrering av hanner er også ett veldig lite inngrep, så det er begrenset hva som kan gå galt, men uansett kan du jo spørre dyrlegen når du bestiller time.

Gjest Huffsa
Skrevet

Har allerede bestillt, og jeg er jo ikke sikker på nøyaktig hvor mye han veier. Badromsvekt til 50lappen er ikke akuratt nøyaktig.. ( veier da først megselv uten katt, så megselv med katt ).. Men de har jo vekter der, og er jo ikke værre enn at de sender meg hjem igjen. Skal samtidig på etterkontroll med hunden min, og en annen katt skal chippes så drar jo ikke forgjeves uansett.

Men blir jo litt stresset.. De er kjempeflinke der, men jeg er overnervøs :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje katten har mark? Har du gitt han markkur noen gang? Uansett så er jo dette noe veterinæren tar hensyn til. Det går nok helt fint. De vil også gi deg råd til videre kattehold. Det går nok bra! :)

Gjest Huffsa
Skrevet

han har fått markkur to ganger. Så er nok ikke det

Gikk fint å kastrere han, han begynner å komme til seg selv ordentlig nå :) Alt bra.

Skrevet

Han kommer til å legge på seg tidsnok, tro meg, hehe. Kastrering gjør ofte underverker. Men husk å bruke kvalitetsfór fra dyrebutikk eller veterinær og ikke fra dagligvarebutikk da, så han ikke får urinstein pga det høye saltinnholdet :)

Gjest Huffsa
Skrevet

Jo takk jeg er klar over det.

Skrevet

Så bra, veldig mange er dessverre ikke det :)

Skrevet

Er ikke gøy og levere ''barna'' til dyrlegen!

forgje gang gikk fra dyrlegen satt gråten ihalsen:p.

Du skal se pusen din legger på seg om ikke lenge:-)

dem blir mer roligere og ikke så aktive. (;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...