Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Hun har en liten utposning akkurat i endetarmsåpningen. Den har vært der et par uker. Ikke noe blod i avføringen, som aldri er hard, heller oftere litt løs (vi spiser kanskje vel mye fiber. :-/ ) Hun har vært ganske sutrete i det siste, begynner gjerne å storgråte for ingen ting. Hun har også hatt litt feber de siste dagene, så det er vanskelig å si om gråtingen kommer av smerter ifm utposningen, eller om det er feberen som gjør det. Hun er vanligvis blid som ei sol, så denne sutringen er uansett ikke normal. Jeg har ikke merket noe til at sutringen kommer i forbindelse med avføring, da sutringen forekommer 20+ ganger om dagen, mens hun har avføring 1-3 ganger. (Dette mønsteret er ikke vesentlig endret siden vi merket utposningen). Kan så små barn ha hemorroider? Hva kan vi isåfall gjøre med det?
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Har ikke hørt at det er vanlig at så små unger har hemoroider. Syns uansett det høres rart ut at den langvarige sutringen skyldes det. Det er ikke tenner som er på vei da? Er det noe som bekymrer deg syns jeg du skal kontakte helsestasjon eller lege. Ikke ok å gruble om ungen ikke er helt frisk.
Gjest enois Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Ja, det kan det være. Plages hun med hard mage?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Ja det kan hun ha. Man må ikke ha hard mage for å får hemorider, veldig løs mage kan også gi hemorider. Men gå til lege hvis du er i tvil.
Gjest Gjest_Mamma_* Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Hvis ungen har en utposning på endetarmen nytter det ikke spørre her. Du mmå ta barnet med til legen.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Datteren til en venninne av meg hadde hemorrider akkurat på den alderen. De fant ingen direkte årsak til det heller, som hard mage el. Hun var usannsynlig grinete og sutrete over lenger tid da de fant ut av at det var hemorrider som ga henne ubehag. Ble behandlet med krem og er helt fint nå..
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Hei, takk for svar. Hun er ganske løs i magen for tiden, så det kan jo ha forårsaket det. Jeg skjønner at det trengs en lege for å sette diagnose, jeg ville bare forhøre meg her først om dette var noe som faktisk forekommer i så ung alder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå