Gjest TS Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jeg skal be med denne gutten ut. Jeg veit ikke om han liker meg, men jeg greier ikke komme noe lengre på skolen (vi går i samme klasse). Men er telefon, telefonmeling eller face to face best? JEg tenkte face to face, men jeg griede det ikke, turte ikke. Vi snakker ikke mye face to face (bare når det er vi to, da er det god samtale), men vi sender heller ikke mye meldinger eller chatter eller noe. Hvordan er det best å gå fram? Og hvordan kan jeg greie å tørre å ta steget?
Gjest TS Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Jo, det er meg igjen, gode gamle TS , ville bare si at vi er begge 18 år, hvis det har noen betydning. Jeg setter forresten pris på alle svar. Jeg forstår at ingen av dere veit sikkert, men dette er vel noe alle kan ha en mening om?
I Grosny Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 (endret) Sjekk hva som er på kino. Spør han om han har lyst til å være med og se den filmen, etterpå kan dere gå på en kafe og prate litt, og så er dere kanskje litt på gli. Jeg håper du kan foreslå det muntlig. Endret 1. mars 2010 av I Grosny
Gjest TS Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Tusen, tusen takk for svar Tusen takk, jeg er så usikker Jeg skal prøve å si det muntelig. Tror dere det er greit at hvis jeg sier det muntlig kommer jeg til å være klønete? Jeg kommer nok til å være klomsete og sjernert og kasnkje litt for kort eller litt for lang. Jeg kommer nok til å prøve sånn at det høres tilfeldig ut, men så blir det falskt. Og det vil skinne gjennom at jeg har tenkt på det i ukesvis. Er det ok om jeg ikke greier å si det på en selvsikker og avslappa måte?
Kjetil S. Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 1. betingelse... Vær ikke redd for å få et nei. Si til deg selv at det er helt greit om han ikke har lyst til å bli med! 2. betingelse... Bestem deg for en venninne som faktisk vil være med som du kan invitere med deg. 3. betingelse... Vær litt frekk og direkte med ham, og la ham få bestemme om det blir ham eller venninnen din som blir med deg. Gå bort til ham, vær helt ærlig, selvsikker, og fullstendig deg selv... Fortell ham at han er førstevalget ditt, vift litt med innkjøpte billetter, og si at du skal på kino og se på denne filmen. Spør ham rett ut om han vil være med, eller om du skal spørre en venninne i stedet. Klarer du det, tror du, eller er det altfor tøft for deg?? :-)
Gjest TS Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Jeg kan klare de fysiske utfordringene Høres ut som en kul plan, men jeg tror faktisk jeg ikke klarer å virke selvsikker. Jeg kan prøve, men jeg er farlig redd for at den maska vil falle ganske fort. Er det valdig viktig for dere gutter? At hvis jenta ber deg med på noe er hun veldig selvsikker? Hvis jeg ikke er veldig selvsikker, hva burde jeg gjøre da? Ingenting, late som eller være meg selv?
Kjetil S. Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Alternativet er jo å sende en kort og grei SMS på kvelden; Hei du, det er ***** Har et par billetter til ****** - Bli med?
Gjest TS Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Så det er bedre å sende en sms? Vi har ikke sendt mye sms før da. Så det blir kanskje litt plutselig? Men det er alikevel kanskje bedre enn at jeg ber ham med ut hvis jeg er nervøs og det skinner gjennom?Hva ville du likt best?
I Grosny Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Jeg kan klare de fysiske utfordringene Høres ut som en kul plan, men jeg tror faktisk jeg ikke klarer å virke selvsikker. Jeg kan prøve, men jeg er farlig redd for at den maska vil falle ganske fort. Er det valdig viktig for dere gutter? At hvis jenta ber deg med på noe er hun veldig selvsikker? Hvis jeg ikke er veldig selvsikker, hva burde jeg gjøre da? Ingenting, late som eller være meg selv? Jeg tror det beste er om du er deg selv. Hvis det ikke er riktig for han, så er det ikke riktig. Og hvis han liker at du er som du er, så kan varige ting bygges på det. Jeg tror muntlig er bedre enn sms. Husk at han faktisk går i klassen din, så han kjenner deg såpass godt allerede at noen nervøse ord fra deg ikke forandrer på hva han tenker om deg. Jeg gjetter at han liker deg allerede.
Kjetil S. Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Så det er bedre å sende en sms? Vi har ikke sendt mye sms før da. Så det blir kanskje litt plutselig? Men det er alikevel kanskje bedre enn at jeg ber ham med ut hvis jeg er nervøs og det skinner gjennom?Hva ville du likt best? Det er bedre å gå for en brå og plutselig SMS enn for en ordsnublende dum forklaring... ;-)) Send den gjerne litt sent i helgen for at det ikke skal virke litt dumt at du ikke har nevnt noe på skolen. :-)
Gjest TS Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Oi. Her var det litt motstridene tilbakemeldinger. Men takk alikevel da Jeg veit ikke om det blir klossete, men jeg gjetter på det. Veit dere hvordan jeg kan greie å beholde maska og virke selvsikker når jeg egentlig ikke er det? Er det noen triks?
Kjetil S. Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Oi. Her var det litt motstridene tilbakemeldinger. Men takk alikevel da Jeg veit ikke om det blir klossete, men jeg gjetter på det. Veit dere hvordan jeg kan greie å beholde maska og virke selvsikker når jeg egentlig ikke er det? Er det noen triks? Trikset er å ikke anse det som helt avgjørende for ditt fremtidige liv om hvorvidt han ønsker å bli med deg eller ei. Gi litt ben, og la det som blir bli, mao. Enten eller. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå