Håvard81 Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Er det noen som har det samme problemet som meg? Jeg har vært i et forhold med ei jente i snart ett år. Jeg er en gutt, og vi er begge 28 år gamle. Problemet er at det ikke finnes intimitet i forholdet vårt. Hun sa i begynnelsen av forholdet vårt at hun trenger tid til å bli vant til noen ting, som alt som har med intimitet å gjøre. Jeg har vært veldig tålmodig med henne og har ikke lagt for mye eller stort press på henne. Men ingenting har forandret seg i det hele tatt, og det ser ikke ut om det kommer til å forandre seg. Vi har snakket om dette så mye, og hver gang sier hun at vi kan prøve noe å spice ting litt opp med, men det kommer aldri til å skje. Jeg har foreslått at vi kanskje bør få snakket med en sexolog, og det var hun skeptisk til. Hun er ikke interesert i å prøve noe nytt eller litt utenom det vanlige. Det finnes nesten ingen touching eller forplay når det kommer til sex, og sexen skjer én eller to ganger i uka hvis jeg er heldig, og det skjer alltid på de samme måte. Jeg vil ikke bare gå fra henne fordi jeg er veldig glad i henne, og før jeg har prøvd alle alternativer skal jeg ikke gi opp på forholdet vårt! Selv om jeg er veldig glad i henne, vet jeg at hvis ting ikke forandrer seg vil jeg gå fra henne, og det vil jeg ikke tenke på i det hele tatt. Er det noen som har noen tips eller vet om noe som kan hjelpe?
juliane Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du sikter til; er det sexlivet som er dårlig eller har hun problemer med å åpne seg for deg/knytte seg til deg også? :klø:
Håvard81 Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2010 Det er faktisk begge deler. Sexlivet vårt er kjedelig pga at hun ikke er kåt i det hele tatt, som fører til at nesten hver gang jeg prøver å ta på henne, skyver hun hendene mine unna. Også når jeg prøver å snakke litt om intimitet og sånn blir hun bare stille og sier at det ikke er noe hun ønsker å snakke om. Det ser ut som det er pinlig for hun å snakke om dette emnet.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Awwwh. Aseksuell dame. Belag deg på årevis med tørke.
Gjest Gjestulf Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Dere trenger seriøst å snakke sammen, for dette kan vel ikke være særlig tilfredsstillende for henne heller. Høres ut til at mye er bra på andre områder og flott at du ikke gir opp! Prøv å vinkle det positivt når dere skal snakke. Du vil ikke sette henne til veggs eller klage, men at dere, og ikke minst hun, skal få det enda bedre. Viktig att hun ikke kommer i forsvarposisjon.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Snakk med henne i en situasjon hvor dere begge er i godt humør og du vet dere ikke blir avbrutt - og at hun ikke kan rømme. Legg det frem på en fin måte, for eksempel "du er den beste dama jeg har møtt og skulle ønske vi kunne vært nærmere hverandre. Finnes det noen måte vi kan gå frem stille, forsiktig og på dine premisser som gjør at vi kan være mer intime?" La henne snakke ut. Si deretter "ja, det var fint å høre deg si det" og så kan du massere henne litt i nakken (uten seksuelle hentydninger) Kanskje hun har opplevd noe vondt som er vanskelig å snakke om.
Hapzen Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Jeg vet ikke om det hjelper, men ville fortelle deg om min ærfaring. Jeg har alltid hatt lav selvfølelse og derfor har også sex vært mindre kjekt fordi jeg må vise hele kroppen min og føler meg ikke vel med det. Med alle mine tidligere kjærester har jeg hatt sex kanskje 1 gang i uken eller mindre, jeg hatet sex. Så traff jeg min nåværende mann. Han snakker veldig åpent om sex og ikke bare det, men han roser kroppen min hele tiden. Han klarer ikke se vekk om jeg kler av meg genseren, ikke engang om han er opptatt med noe... går jeg i håndkle gjennom stuen kan du banne på at han hopper opp og skal klå på meg. JEG ELSKER DET.... føler meg bedre enn noen gang, og på grunn av det har vi sex flere ganger daglig.... det er ikke likt meg i det hele tatt, og det er BARE fordi han er en "kåting" hehe... han gir mye uttrykk for at kroppen min er akkurat det han vil ha og uansett hva jeg gjør så digger han den... ikke minst det at han ikke mestrer å fortsette med noe om jeg stiller meg splitter naken foran han, da har jeg makten =D hehe.... Jeg vet jo selvfølgelig ikke om det samme gjelder for din kjæreste, men det er jo absolutt noe å tenke på
Håvard81 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2010 Alt er faktisk bra på de andre områdene som ikke har med intimitet eller følelser å gjøre. Hun har et stort problem når det gjelder det å snakke om hennes følelser ovenfor meg. Hun har vanskelig for å si at hun er glad i meg. Det er lettere for henne å skrive det på et kort eller i en sms. Og ord som ’love’ finnes heller ikke i hennes ordforråd. Det er rett og slett et ord hun aldri kan si! Derfor ikke er det lett å snakke om ting som dette. Hver gang, uansett hvor vi er eller humøret vi er i, når jeg prøver å snakke om dette emnet på en snill måte bytter hun tema. Jeg spurte henne om hun har opplevd noe vondt, som kan forklare hvorfor hun er slik, men hun forsikret meg om at ingenting sånt hadde skjedd. I forbindelse med svaret ditt Hapzen: Jeg vet at hun også har lav selvfølelse, og derfor gjør jeg det samme som mannen din. Hver gang hun kler av seg eller når jeg ser henne naken sier jeg at hun er veldig vakker og at kroppen hennes er perfekt. Hun vet at jeg synes hun er perfekt og den beste jenta som finnes. Men selv om jeg gjør det føler hun seg flau over å kle av seg foran meg. Om kvelden når hun tar på seg pysjamas, snur hun alltid ryggen mot meg. Jeg er selv en ”kåting”, og jeg snakker også veldig åpent om sex og sånn. Og derfor forstår jeg ikke hvorfor det kan være så pinlig og vanskelig for henne å snakke om det.
Gjest jente Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Alt er faktisk bra på de andre områdene som ikke har med intimitet eller følelser å gjøre. Hun har et stort problem når det gjelder det å snakke om hennes følelser ovenfor meg. Hun har vanskelig for å si at hun er glad i meg. Det er lettere for henne å skrive det på et kort eller i en sms. Og ord som ’love’ finnes heller ikke i hennes ordforråd. Det er rett og slett et ord hun aldri kan si! Derfor ikke er det lett å snakke om ting som dette. Hver gang, uansett hvor vi er eller humøret vi er i, når jeg prøver å snakke om dette emnet på en snill måte bytter hun tema. Jeg spurte henne om hun har opplevd noe vondt, som kan forklare hvorfor hun er slik, men hun forsikret meg om at ingenting sånt hadde skjedd. I forbindelse med svaret ditt Hapzen: Jeg vet at hun også har lav selvfølelse, og derfor gjør jeg det samme som mannen din. Hver gang hun kler av seg eller når jeg ser henne naken sier jeg at hun er veldig vakker og at kroppen hennes er perfekt. Hun vet at jeg synes hun er perfekt og den beste jenta som finnes. Men selv om jeg gjør det føler hun seg flau over å kle av seg foran meg. Om kvelden når hun tar på seg pysjamas, snur hun alltid ryggen mot meg. Jeg er selv en ”kåting”, og jeg snakker også veldig åpent om sex og sånn. Og derfor forstår jeg ikke hvorfor det kan være så pinlig og vanskelig for henne å snakke om det. Du har bodd sammen med henne i 1år og ingenting er forandret. Magefølelsen min sier: -hun ha lite glede av sex fordi hun ikke er tent -mangel på tenning får henne til aldri å ta det opp med deg. -Når det er det samme mellom dere etter 1 år tror aldri jeg det blir bedre -Gå ut av forholdet før det kommer barn -Du vil ellers lide et langt liv med et stort savn etter en partner som er like glad i sex som deg selv Hilsen en jente som liker sex
kisskissbangbang Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Er du flink til å rose henne som menneske, og ikke bare som et skall? Forteller du henne hvor fantastisk resten av henne er også, og ikke bare utseendet? Kan det være at hun rett og slett synes det er slitsomt at du er en "kåting"? At hun føler at du forventer nye sprell i senga, og at hun derfor blir litt forknytt og får prestasjonsangst? Ro ned litt, kos masse med henne uten at du forventer sex. Se om dere får gjevna ut forholdet litt, så dere begge får være spille rollene som både aktiv og passiv i forhold til initiativ. Å føle press gjør en ikke kåt. Kanskje hun føler litt på det, selv om du helt sikkert har de beste intensjoner i alt du sier og gjør? Ønsker dere begge masse lykke til.
Håvard81 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2010 Er du flink til å rose henne som menneske, og ikke bare som et skall? Forteller du henne hvor fantastisk resten av henne er også, og ikke bare utseendet? Kan det være at hun rett og slett synes det er slitsomt at du er en "kåting"? At hun føler at du forventer nye sprell i senga, og at hun derfor blir litt forknytt og får prestasjonsangst? Ro ned litt, kos masse med henne uten at du forventer sex. Se om dere får gjevna ut forholdet litt, så dere begge får være spille rollene som både aktiv og passiv i forhold til initiativ. Å føle press gjør en ikke kåt. Kanskje hun føler litt på det, selv om du helt sikkert har de beste intensjoner i alt du sier og gjør? Ønsker dere begge masse lykke til. I det siste har jeg gjort nettopp det. Jeg har ikke tatt på henne eller provd å gjøre det, og jeg har ikke viste meg fram som jeg er kåt eller forventer noe sex. Å være ærlig har ting roet seg faktisk mer. Og nå føler det ut som vi er bare venner med noe ekstra i ny og ne. Nei, jeg er enig med at jeg må gå ut av forholdet, dessverre.
Spirit Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 Slik jeg synes det hørs ut så er det stor mulighet om at det har sjedd henne noe vondt i fortiden, men hun er den typen som ALDRI kommer til å fortelle det. Jeg synes synd på deg, fordi du har både prøvd OG i mine øyne sløst verdifull tid på denne jenta. Jeg sier sløst tid fordi det virker ikke som hun bryr seg om dine følelser her. Du er også et menneske og blir trist når hun hele tiden avviser deg... Selv om du erglad i henne og alt så synes jeg du burde avlsutte forholdet. Du er enda ung og har myeågi. Men det kan du ikke vise henne fordi hun vil jo ikke... Lykke til videre og håper du finner noen som kan både være åpen og tilfredstille dine behov også
Gjest Sparvöga Skrevet 28. mars 2010 #13 Skrevet 28. mars 2010 Så trist at dere ikke finner fram til hverandre! Men jeg er enig med de andre her, det høres ikke ut som om dette kan bli et godt forhold. Er hun overhodet redd for å miste deg?
Gjest Ormstunge Skrevet 29. mars 2010 #14 Skrevet 29. mars 2010 Er redd du har truffet en som dessverre ikke er innertier for deg. Med fare for å utelukke en del andre alternativer: hun er bare en av de som ikke er interessert i sex og intimitet. Du kan sikkert bruke et langt liv på å argumentere og diskutere. Hun vil nok være mere eller mindre mottagelig. Sannsynligvis vil du aldri være i nærheten av å være fornøyd. Folk har en tendens til å undervurdere hvor viktig det er å kunne kommunisere. Folk har også en tendens til å undervurdere hvor viktig det er med lik seksuell behov. Manglende egenskaper på begge disse områdene er rett og slett kilde til store vanskeligheter i et forhold. Et forhold har nok av utfordringer når to mennesker skal leve et langt liv sammen. Helt ulike preferanser og evner som du skisserer endrer som regel med lite glede. Skulle jeg gitt deg et lite håp: skjenk henne full på rødvin og snakk og pul. Hvis det ikke lykkes så vet du i alle fall hva du går til
Gjest sukk.. Skrevet 29. mars 2010 #15 Skrevet 29. mars 2010 Ofte de samme rådene som kommer frem når man snakker om ulikt sexbehov, snakk om det, gi oppmerksomhet, kjøp blomster, vask gulv, vask klær, romantisk langweekend, lag mat, avlast med unger etc etc.. Mitt råd: Har dere ikke unger så dump folk som er på en helt annen planet enn deg selv når det kommer til sex. Det blir aldri bedre! Noen damer kan rett og slett ikke fordra sex. Jeg snakker desverre av erfaring, siden det er unger involvert blir jeg, men jeg lider over dette hvert eneste våkne minutt.
Gjest sara Skrevet 29. mars 2010 #16 Skrevet 29. mars 2010 Er det mulig hun rett og slett ikke føler det samme for deg som du gjør for henne? Mener ikke noe vondt, men jeg har vært sånn selv. Har vært sammens med noen menn, har vært glad i de men ikke hatt de "store" følelsene for selv om jeg ønsket det. Jeg syns det var lettere å vise/skrive hvor mye de betydde for meg, og det var jo sant! Men å si det føltes mer "feil" på en måte.. Selv om jeg godt kunne gjøre det og. Somregel hadde vi en del sex i starten av forholdet, det dabbet selvfølgelig av da jeg ikke klarte fortsette å ha sex med noen som jeg ikke hadde de fulle og hele følelsene for.. Jeg stoppet de når de prøvde seg, vi snakket mye om det og prøvde finne "løsninger" på hvorfor jeg ikke var så lysten! Jeg ville jo gjerne, de var utrolig flotte gutter! Men samme hva de gjorde, funket det ikke for meg. Følelsene var bare ikke der, og det gikk jo ikke i lengden.. Har trodd at det har vært noe "feil" med meg noen ganger Men nå nyrlig traff jeg plutselig en fyr som jeg rett og slett falt pladask for :O Jeg har alltid likt å ha "kontroll" over følelsene mine, men med denne fyren er det umulig Han rett og slett svipa vekk beina på meg så jeg falt pladask, og jeg visste ikke at sex og alt det som hører med kunne være så fantastisk og lidenskapelig deilig En helt ny opplevelse Bare min erfaring jeg ville dele, ettersom jeg kjente meg ganske mye igjen
Håvard81 Skrevet 14. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 14. april 2010 Det er så vanskelig dette. Etter at vi har vært sammen i over et år er det ikke bare for å gjøre det slutt. Men jeg vet også at det blir ikke bedre og alltid skal være et problem for meg. Men, jeg har et spørsmål og skal ta det på engelsk. I am not native Norwegian. (Moved to Norway about 3 years ago) This is my first Norwegian girl, and I am still getting used to the culture differences. According to what I can see on this website it seems like everyone who has answered here agrees that my girl has a low libido and low sexual interest. So it seems that not all Norwegian woman are like this. I am just thinking I do not want to stop this relationship and try to find another girl just ending up in another relationship where there is a non-existing sex life. I mean everything else about this girl is perfect except for the fact that sex is next to a myth in our relationship. And meeting people in Norway is really difficult as we all know. My question is: Are there still woman out there that has a good sexual appetite? The type of woman who likes to do erotic things for her guy without him begging to be pleased and teased. Things like putting on some sexy underwear, playing teasing games, just doing a little out of the ordinary things. Trying different sexual positions and not freak out when something new is being suggested. I am a type of guy that like to try new things. My motto is to try everything at least once and if it is good continue with that. I am also understandable that not everything is for everyone. You can of course answer in Norwegian. I just wrote this in English as I didn’t have that much time to think in Norwegian right now. :-P
SMann Skrevet 14. april 2010 #18 Skrevet 14. april 2010 Det viktigste nå er å finne årsaken til problemet...psykologisk...kjemisk/medisinsk...personlighet... Uten årsak er det ren famling i blinde... Jeg vil tippe hun er veldig usikker på sex ut fra det du beskriver. Forslag om å prøve ut nye ting kan fort virke motsatt hvis hun føler at hun ikke strekker til med det vanlige...så vil hun i hvert fall ikke føle at hun strekker til med noe nytt og spennende. Hvis det er usikkerhet så trenger hun å bli sikker...la henne forstå at du elsker henne og gi henne masse ros...
Håvard81 Skrevet 14. april 2010 Forfatter #19 Skrevet 14. april 2010 Det viktigste nå er å finne årsaken til problemet...psykologisk...kjemisk/medisinsk...personlighet... Uten årsak er det ren famling i blinde... Jeg vil tippe hun er veldig usikker på sex ut fra det du beskriver. Forslag om å prøve ut nye ting kan fort virke motsatt hvis hun føler at hun ikke strekker til med det vanlige...så vil hun i hvert fall ikke føle at hun strekker til med noe nytt og spennende. Hvis det er usikkerhet så trenger hun å bli sikker...la henne forstå at du elsker henne og gi henne masse ros... It seems that the problem is she is just not an intimit person at all. She does not get turned on by naked men (or woman) and being touched is not importand for her at all. We have had endles descusions about this, of course in a nice way. I really do respect the fact that she is like this, and because I love her I haven't been mean to her about this at all. Talking about this is not an option anymore as she either changes the subject or just simply gets irritated with me when I try to talk about this. She knows that I am really into her and thinks she is the best that exists. I buy her flowers alot and do alot of special things for her. She is also very into me and it seems like from her side this is not just a temporary relationship. And she has told me that nothing bad happend to her earlier in her life that would make her think sex and intimicy is bad. I think this is unfortunatly just the way she is.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #20 Skrevet 14. april 2010 Og vi skriver på engelsk fordi...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå