Gjest Gjest_juni_* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Hei! Varhos fastlegen for etpar uker siden, da vi har prøvd å bli gravide i godt over etår. Hun tok endel blodprøver, for å sjekke at jeg ikke mangler noe vesentlige vitaminer etc.(har et dårlig kosthold,spiser lite). Manglet bare d-vit så ingen store funn der. Fikk henvisning til gynekolog, men hva skjer derfra? Hva kommer han til å sjekke ved meg som kan være årsaken til problemet? Fikk ingen informasjon, kun henvisning, og jeg sitter med 1000 tanker og spm. Kan noen med erfaring med dette forklare gangen i dette kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Hei! For vår del tok det 3 måneder før vi fikk time hos den offentlige gynekologen... Det orket vi ikke å vente på, så vi bestilte time hos privat i steden (volvat) og fikk omtrent time på dagen! Anbefales! På første time hos gynekolog tok jeg et par blogprøver og en innvendig ultralyd. Da kunne gynekologen med en gang se at jeg hadde masse små "cyster" på eggstokkene og at jeg hadde pco... Jeg fant altså ut på første undersøkelse hva som var galt! Fikk skrevet ut pergo som skulle hjelpe meg å få eggløsning! Svarene på blodprøvene kom etter et par uker! Samtidig som jeg var hos gynekolog bestilte også mannen min time hos sin fastlege og tok en sædtest! Lykke til
fru sp Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Som sagt over, mange blodprøver, ultralyd, finne ut om da har eggløsning. Så kanskje dere ønsker henvisning videre til prøverørsmetoder, jeg kan anbefale Rikshospitalet på d sterkeste. Lapraskopi kan være de ønsker og ultralyd av egglederene, se om de er åpne. Og Pergo-kur resept, om du ikke har prøvd d tidligere. Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Hei igjen, Har vært borte en stund, men takk for svar. Vi har ikke prøvd annet enn naturmetoden ennå, men ser jo ut som vi kan trenge litt hjelp ja. Bør jeg forresten ta med mannen på timen? Hadde jo aldri gjort det på en vanlig underlivsundersøkelse, men nå dreier det seg jo om oss begge. Har forresten ikke testet hans spermier, legen sa ingenting om det. Men i følge ei han var med for 10 år siden gjorde han henne gravid, så er vel antakelig ikke noe galt der. Selvom ting kanskje kan skje på 10 år, jeg vet ikke.. Under en uke igjen nå, kjenner nervene kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå