Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Hei, svigermor er borte og jeg og samboeren min skal passe huset så vi bor der nå. Problemet er at jeg så irundt meg i går og så at så å si alle blomstene hadde visnet, jeg hadde ikke tenkt over at vi skulle vanne blomster og samboeren min sa bare " åja, stemmer, hun sa at vi skulle vanne blomstene og" Jeg har absoultt ikke grønnefingre, så nå aner jeg ikke hva jeg bør gjøre, har jo vannet de, men er det noe annet lurt for å vekke de fra de døde? (de er vel ikke heeelt døde, men synger på siste linja)
Sequax Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Prøv å fjerne de mest visne bladene og sett dem i dusjen. La dem stå i fem minutter med mild og varm dusj og sett dem deretter på et sted hvor de kan få lys. Husk å vanne litt hver dag pga tørr inneluft. Hvis de ikke " kommer tilbake fra de døde "...så får du og samboeren forklare dere som best dere kan
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Skulle svigermor bli sint må det jo bli på sønnen sin som ikke husket beskjeden hun ga Kan noen av blomstene erstattes med nye eller er de alle gamle planter som er gått i arv fra mor til datter gjennom generasjoner? Er det planter som kan erstattes ville jeg bare lagt inn en bestilling hos den lokale blomsterbutikken. Ellers er det lurt å ikke drukne de sørgelige rester, men klippe dem godt ned, sette dem lyst (ikke la solen svi dem) og unngå å tørke dem ut. Lykke til
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Hehe, det har skjedd meg også, men da gjaldt det min mors blomster. Skulle passe på og vanne blomstene i hagen for 2-3 år siden, de var på ferie. Det var ganske så varmt i været, men det tenkte ikkje eg over, stakk oppom annenhver dag. Eine dagen eg kom opp så hang 90% av blomstene og eg tenkte bare "oh shit". Men vannet de godt, stakk opp dagen etter og alle var i fin form igjen. Du får bare vanne de (men pass på å ikkje drukne de) og evt plukke vekk visne blader. Om svigermor sier noe får du bare si at din kjære sambo glemte gi beskjed om at blomstene skulle vannes.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Takk for svar Hun blir nok neppe sur, det er jeg 100% sikker på, men jeg føler liksom at jeg som kvinne skulle sett og skjønt at de skulle vannes:P unnskylder meg med at jeg kun har 2 blomster hjemme og det er orkideer:P Jeg hadde nok prestert å drept en kaktus om jeg hadde fått ansvaret for den:P Finnes det ingen kjerringråd om noe man kan ha i vannet for at de skal kvikne til fortere da? Ang d å sette de i dusjen tenkte jeg på, men jeg tror vi snakker om nermere 30 blomster her Og som dere sier, går alt helt til dundas får jeg kjøpe nye blomster men det er fremdeles 2 uker til de kommer, så jeg har god tid på gjennopplivning:P
Gjest padawan Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 husk at det ikke er alle blomster som tåler at de vannes på bladene/ovenfra så husk å vanne rett i jorden.
Sequax Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 husk at det ikke er alle blomster som tåler at de vannes på bladene/ovenfra så husk å vanne rett i jorden. M.a.o blomster som ikke tåler regn................?
Gjest padawan Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 det er faktisk endel stueplaner som ikek tåler å bli dusjet, Begonia rex (Kongebegonia) for eksempel.
Sequax Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 det er faktisk endel stueplaner som ikek tåler å bli dusjet, Begonia rex (Kongebegonia) for eksempel. Sprøtt!!!!
Gjest Coolaid Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Hvis man har mulighet (kommer ann på hvordan man har plantet stueplantene) så er det best å la plantene drikke selv. Da får de det vannet de trenger. Bare å sette dem i en skål vann og la dem forsyne seg. Deretter ta vekk skålen og la planten renne av seg.. 15 til 20 min er nok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå