Gjest Gjest_Frustrert frue_* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Samboer og jeg blir snart tobarnsforeldre. Vi har regelmessig krangler som ikke ligner grisen, og der og da føler jeg det er såpass at vi kunne trengt profesjonell hjelp på et vis. Noen som vet hvor jeg kan begynne? Har noen erfaring med det å få hjelp som par/familie de vil dele? Jeg blir gaal av den kranglinga, og vil så gjerne at vi skal ha det bedre sammen.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Snakk med jordmor, hun/han vet helt sikkert råd. Kommunene skal ha forebyggende kurs for nybakte foreldre, familiekontoret har garantert noe. Evnt helsesøster.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Dere kan og ta kontakt med familievernkontoret! Broren min og samboeren ( et felles barn ) reddet forholdet med å gå til familievernkontoret.
Gjest ts Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Takk for svar! Da får vi se om ikke familievernkontoret kanskje kan være noe. Er det dyrt tro?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Familievernkontoret hjelper ofte par som snart skal ha barn... du blir faktisk prioritert når du er gravid (det ble vi). Du kan si fra til jordmor at dere strever, så kan hun ordne avtale for deg.
Gjest womenwomen Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Samboer og jeg blir snart tobarnsforeldre. Vi har regelmessig krangler som ikke ligner grisen, og der og da føler jeg det er såpass at vi kunne trengt profesjonell hjelp på et vis. Noen som vet hvor jeg kan begynne? Har noen erfaring med det å få hjelp som par/familie de vil dele? Jeg blir gaal av den kranglinga, og vil så gjerne at vi skal ha det bedre sammen. Vil bare si min ærlige mening rett ut ! Jeg syns det er fullstendig galskap å sette enda et barn til verden når forholdet domineres av krangling og skranter allerede nå ...og hvem vet hvor lenge forholdet deres varer etter barn nr 2 ? Er faktisk mer belastning å ha to barn enn 1 ...så hvordan skal dette gå ? Om du ikke drømmer om å bli alenemor til 2 barn og leve alene resten av livet ditt ...og kunne tenkt deg det ansvaret alene , så ikke sett flere barn til verden nå ! Hva om du treffer plutselig drømmemannen etter brudd med han du har nå ? Litt kjekt å ikke ha masse barn å drasse på fra tidligere forhold da ... Du er mer fri med 1 barn enn med 2 . Dobbelt så mye arbeid og ansvar betyr det ! TENK DEG OM ? Går an å svelge 1 pille - og problemet ute av verden . Mange gjør det .Og angrer ikke .Synd i barna dine også ...som skal vokse opp under urolige forhold pga foreldrenes krangling , kanskje brudd o.l huff
Gjest ts Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Vil bare si min ærlige mening rett ut ! Jeg syns det er fullstendig galskap å sette enda et barn til verden når forholdet domineres av krangling og skranter allerede nå ...og hvem vet hvor lenge forholdet deres varer etter barn nr 2 ? Er faktisk mer belastning å ha to barn enn 1 ...så hvordan skal dette gå ? Om du ikke drømmer om å bli alenemor til 2 barn og leve alene resten av livet ditt ...og kunne tenkt deg det ansvaret alene , så ikke sett flere barn til verden nå ! Hva om du treffer plutselig drømmemannen etter brudd med han du har nå ? Litt kjekt å ikke ha masse barn å drasse på fra tidligere forhold da ... Du er mer fri med 1 barn enn med 2 . Dobbelt så mye arbeid og ansvar betyr det ! TENK DEG OM ? Går an å svelge 1 pille - og problemet ute av verden . Mange gjør det .Og angrer ikke .Synd i barna dine også ...som skal vokse opp under urolige forhold pga foreldrenes krangling , kanskje brudd o.l huff Ojsann, du svarer visst veldig bombastisk utfra svært lite informasjon om meg om min familie. Jeg tror ikke jeg orker å forsvare meg i detalj her på nettet til en fremmed. Men bare så d er sagt, jeg tror og håper ikke vi kommer til å gå fra hverandre, så ille er det ikke. Men jeg vil gjerne ta d nå, så d ikke blir verre, sant? Og den pilla du snakker om vil nok ikke ha noen effekt (heldigvis!!!). Har nemlig termin om 1 uke Barnet er hjertlig velkomment! Og bare en ting til..jeg syns d viser styrke og ansvar, jeg, at man vil ta tak i problemene og forhåpentligvis få d bedre etterpå. Er jo derfor jeg vil ha litt hjelp
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Det nicket er kjent her inne for å ha litt sære meninger.. for å si det pent. Og mange synes det er morsomt å utgi seg for å være denne personen også. Ikke noe å bry seg med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå