Gjest Gjest L Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Eg ble nyskjerrig på hvor mye utseende teller som en faktor når en mann tar kontakt med damer på byn, bar osv, etter eg leste tråden om at menn og damer generelt treffer en på samme penhetsskalaen. Eg har vært av den oppfatningen at utseende ikkje har hått så mye å si fordi dersom man ikkje har andre interresange sider ved seg/gøy personlighet kommer man som oftest ingen vei uansett. Eg mener at et bra utseende vil gi deg flere sjangser til å komme i kontakt med det motsatte kjønn og dersom man i tillegg er gøy og interresang kan det ikkje bli stort bedre, men er det en avgjørende faktor for om dere skal snakke med en mann?. Det er gjort undersøkelser på hvordan utseende påvirker første inntrykk og resultatene sa at de som så pene ut ble antatt som vellykkende personer i livet med gode jobber etc, mens de med dårlig utseende ble asosiosert med det motsatte(Halo effekten). Så på en måte er jo det forståelig, men samtidig så syntes eg det er overfladisk å bruke utseende som en avgjørende faktor for å snakke med noen siden utseende har veldig lite med hvordan personen egentlig er.
Gjest Gjest_gutt_* Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Eg ble nyskjerrig på hvor mye utseende teller som en faktor når en mann tar kontakt med damer på byn, bar osv, etter eg leste tråden om at menn og damer generelt treffer en på samme penhetsskalaen. Eg har vært av den oppfatningen at utseende ikkje har hått så mye å si fordi dersom man ikkje har andre interresange sider ved seg/gøy personlighet kommer man som oftest ingen vei uansett. Eg mener at et bra utseende vil gi deg flere sjangser til å komme i kontakt med det motsatte kjønn og dersom man i tillegg er gøy og interresang kan det ikkje bli stort bedre, men er det en avgjørende faktor for om dere skal snakke med en mann?. Det er gjort undersøkelser på hvordan utseende påvirker første inntrykk og resultatene sa at de som så pene ut ble antatt som vellykkende personer i livet med gode jobber etc, mens de med dårlig utseende ble asosiosert med det motsatte(Halo effekten). Så på en måte er jo det forståelig, men samtidig så syntes eg det er overfladisk å bruke utseende som en avgjørende faktor for å snakke med noen siden utseende har veldig lite med hvordan personen egentlig er. Utseende er det ENESTE som betyr noe for meg når jeg skal sjekke opp damer på byen. Ikke så rart egentlig når jeg aldri har noe annet å basere mitt førsteintrykk på!
Gjest Nanette Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Ja, ute på byen teller utseende mest. Og man må jo synes at den andre er attraktiv for å ha noe videre interesse for den personen.
Gjest hogwash Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Viktigheten av utseendet er proporsjonalt med høyden på musikken på utestedet.
Gjest Ephoria Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Det er jo fakta at utseende har veldig mye å si ved første inntrykk. Det er et kjent ordtak som sier at ansiktet er speilet til hjertet ditt. Er du en godhjertet person, vil det reflektere på ansiktet ditt og du vil ha en utstråling, og er du en ond person vil det også vises tidlig på tegn av djevelsk ansikt. Godhjertede personer kan man se med engang og det samme gjelder det motsatte. Hvis du er så opptatt av å se pen ut, må du spise sunt, gjøre gode gjerninger og ikke minst ha et sunt livsstil. I tillegg ønsker man å forplante seg med folk som har sunne gener, derfor de fleste ser etter utseende ved eventuell potensiell partner. Mange er fokusert på mange andre ting, som blant annet utdanning, karriere etc, for velykkede folk har evne til å få vellykkede barn.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Det er jo fakta at utseende har veldig mye å si ved første inntrykk. Det er et kjent ordtak som sier at ansiktet er speilet til hjertet ditt. Er du en godhjertet person, vil det reflektere på ansiktet ditt og du vil ha en utstråling, og er du en ond person vil det også vises tidlig på tegn av djevelsk ansikt. Godhjertede personer kan man se med engang og det samme gjelder det motsatte. Hvis du er så opptatt av å se pen ut, må du spise sunt, gjøre gode gjerninger og ikke minst ha et sunt livsstil. I tillegg ønsker man å forplante seg med folk som har sunne gener, derfor de fleste ser etter utseende ved eventuell potensiell partner. Mange er fokusert på mange andre ting, som blant annet utdanning, karriere etc, for velykkede folk har evne til å få vellykkede barn. Dette er noe av det mest naive og dumme jeg har lest her hittil - og det sier ikke så lite! Håper for din del at du bare er sarkastisk.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Ute på byen er jo en litt spesiell situasjon, særlig om man først og fremst er ute etter et ligg. Man kjenner jo ikke personen, så utseende blir det første man ser og eventuelt blir tiltrukket av. Her tror jeg at klær, hår, kroppspråk, ustråling og andre ting som er en del av førsteinntrykket spiller minst like mye inn som et "symmetrisk ansikt". Kanskje enda mer, fordi man kan ofte (eller tror i hvert fall man kan) lese litt personlighet ut fra f eks stil. Klart man må ha en personlighet til å matche når man først har kommet i snakk, og folk kommer jo også i snakk med noen som ikke var interessante ved første øyenkast men blir det etter en samtale. Jeg tror likevel de som har utseende med seg får en litt større luke, mer godvilje, flere og bedre sjanser. Man starter jo med et godt utgangspunkt, folk liker det og har lyst å bli bedre kjent og finne ut mer. Hva er alternativet, at man skal prate med ALLE i lokalet?
Cannavaro Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Definitivt er utseende en viktig faktor. De fleste liker noe som er vakkert å se på, og definisjonen her kan jo variere. Men, man ser og måler proposjoner,øyne,hake- og kinnparti samt hår som gir det fullstendige helhetsinntrykket her. Så ser man på resten av kroppen og hvordan proporsjonene er her og totalpakken gir deg en "score" eller inntrykk til din egen hjerne med dine preferanser. De som sier at utseende ikke er viktig tror jeg ljuger for seg selv og oss andre.
Gjest Gjest L Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Ute på byen er jo en litt spesiell situasjon, særlig om man først og fremst er ute etter et ligg. Man kjenner jo ikke personen, så utseende blir det første man ser og eventuelt blir tiltrukket av. Her tror jeg at klær, hår, kroppspråk, ustråling og andre ting som er en del av førsteinntrykket spiller minst like mye inn som et "symmetrisk ansikt". Kanskje enda mer, fordi man kan ofte (eller tror i hvert fall man kan) lese litt personlighet ut fra f eks stil. Klart man må ha en personlighet til å matche når man først har kommet i snakk, og folk kommer jo også i snakk med noen som ikke var interessante ved første øyenkast men blir det etter en samtale. Jeg tror likevel de som har utseende med seg får en litt større luke, mer godvilje, flere og bedre sjanser. Man starter jo med et godt utgangspunkt, folk liker det og har lyst å bli bedre kjent og finne ut mer. Hva er alternativet, at man skal prate med ALLE i lokalet? Alternativet er å ikkje dømme folk etter utseende når det faktisk ikkje har alt med personen å gjøre. Det er forsåvidt sant at sunhets tegn og usunhets tegn gir hint om hvordan folk lever og det reflekteres igjennom utseendet. Poenget er iallefall at man går glipp av en del artige folk dersom man bruker utseende som en begrunnelse for å snakke med noen.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Mange som får respekt av ett pent utseende, merker det også i arbeidslivet.
Gjest TikiWonTiki Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Mange som får respekt av ett pent utseende, merker det også i arbeidslivet. Det er sant. Pent smil, pen kropp, fine hvite tenner, frisk og rask. Det er tegn på at du har mye energi, som er bra og får sjefen til å ville ansette deg. Men du må jo også ha erfaring. Pene mennesker gir også folk rundt en til å ville arbeide mer. De får mer motivasjon til å jobbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå