Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #1 Skrevet 8. september 2003 ...gjennom SmartFTP. Dvs halve hjemmesiden min ligger nå på nett. Noen som har noen ideer om hvorfor?? Jeg overfører og overfører, men alt av bilder blir hver gang liggende igjen. Jeg er så lei av å plages med FTP-programmet mitt
Gjest Lea Skrevet 8. september 2003 #2 Skrevet 8. september 2003 Hvordan er sidene og bildene lagret på disken da? Bildene i egen mappe eller? Er det bare røde kryss der bildene skulle ha vært?
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #3 Skrevet 8. september 2003 Har lagret alt først i myweb, for så å kopiert alt inn i noe som jeg har kallt public_html. For så å upload'et alt til hjemmesideadressa på nett. Men alt unntatt bildene følger med. Ja det står bare igjen som røde kryss ute på nett...
Gjest Lea Skrevet 8. september 2003 #4 Skrevet 8. september 2003 Jeg antar at bildene ikke ligger der de SKAL ligge i forhold til sidene. Kanskje du skulle prøve å å laste opp direkte fra Myweb?
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #5 Skrevet 8. september 2003 Gå inn på Upload og finne mappa myweb og laste over alt det? Jeg vet ikke, har forsøkt i flere dager nå, og fortsatt får jeg ikke bildene over. Er rett og slett pisslei nå, jeg........
Gjest Lea Skrevet 8. september 2003 #6 Skrevet 8. september 2003 Men ligger bildene i en mappe? Om de gjør det, så kan ikke hele mappa lastes opp. Du må altså lage mappa i SmartFtp og åpne den. Så laster du opp bildene i mappa (inn i mappa med samme navn). Jeg knota masse selv første gangen, men plutselig gikk det opp et lys.
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #7 Skrevet 8. september 2003 Skulle ønske jeg fant det lyset. Jeg får nemlig ikke til, åkke som!! Får man ftp-instrukser på norsk??
14062003 Skrevet 8. september 2003 #8 Skrevet 8. september 2003 Du er sikker på at du har plass nok på serveren da?
Gjest Lea Skrevet 8. september 2003 #9 Skrevet 8. september 2003 Skulle ønske jeg fant det lyset. Jeg får nemlig ikke til, åkke som!! Får man ftp-instrukser på norsk?? Tittet du på den siden jeg linket til (online.no-adressen)? Har du laget siden i FrontPage? Hmm.. vanskelig å finne ut hva som er feil når man ikke kan se hvordan ting og tang ligger lokalt på PC-en din.
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #10 Skrevet 9. september 2003 Jada tittet på det. Men jeg måtte lage en mappe som het public_html fordi jeg har ordnet gjennom start/powertech. Og har ført over hver eneste lille fil inn i den mappa. Alt går ut på nett unntatt bildene. Index.html ligger ute, og ellers alle de andre sidene som jeg har i menyen. Men av en eller annen grunn følger rett og slett ikke bildene med. Jeg prøver gang på gang, men det nytter ikke. Har jeg gjort det rett på denne måten? Går alt rett ut på nett når det kommer inn i public_html-mappa? Skal jeg ikke innom Upload for å overføre det til internett? Jeg hater dette FTP-programmet :D Skjønner det jo rett og slett ikke. Venter bare på det "lyset".....
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #11 Skrevet 9. september 2003 Jeg gjør det slik at jeg leter fram i Local Folder1 de filene jeg vil ha inn i public_html, for så å dra dem inn i den ruta som popper opp når jeg trykker Connect, der finner jeg public-mappa liggende, som jeg lagde fra starten av. Er det rett? Har sett litt på en engelsk instruks hvor de viser hvordan det skal gjøres, men jeg kjenner meg ikke helt igjen... http://www.smartftp.com/support/howto/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå