Gjest dumpet Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Hei For litt over to måneder siden ble det brått slutt mellom meg og eksen. Hun var utro (én gang) og fortalte det selv like etterpå. Hun sa at hun nå måtte flytte ut pga. dette, men jeg sa jeg var tilbøyelig til å tilgi og prøve å fortsette. Men det ville ikke hun - hun sa at hun hadde tenkt på å slå opp i en måneds tid før dette. Med andre ord hadde hun allerede bestemt seg, og for å gjøre kort prosess var hun altså utro. Det var nok ikke planlagt, men i og med at muligheten bød seg, hoppet hun på. Dette kom som lyn fra klar himmel for meg, for hun hadde ikke gitt noen (tydelige) signaler på forhånd om at hun ville gjøre det slutt. Jeg ble selvfølgelig sjokkert og skuffet, og sliter fortsatt med sorgen. Jeg har hele tiden hatt et håp om at det kunne ordne seg igjen, selv om hun har gitt meg mange hint på det motsatte. Jeg fant også ut etterhvert at hun fortsatte å treffe han hun var utro med, noe hun fortsatt gjør. Hvor seriøst det er, vet jeg ikke. Jeg har veldig vanskelig for å forstå at hun bare kan hoppe på en ny fyr umiddelbart etter vårt brudd. Synes det er nærmest respektløst. Gir meg følelsen av at vårt forhold ikke betydde noe. Når sant skal sies har hun gjort det slutt på akkurat samme måte i to tidligere forhold, altså ved å være utro. Dette visste jeg om da vi var sammen, men trodde aldri hun ville gjøre det mot meg. Trodde hun hadde blitt "voksen" og lært, men så feil kan man ta. Det er jo tydelig at det er et mønster her, i og med at det er tredje gangen det skjer på denne måten. Allikevel har jeg vanskelig for å få henne ut av tankene. Jeg liker henne veldig godt og kan ikke se for meg noen annen dame for meg, til tross for det som har skjedd. Prøver så godt jeg kan å komme meg videre, men føler at det er vanskelig. Har det mye vondt inni meg, og tanken på at hun holder på med en annen gjør det ikke akkurat bedre. Vi har fortsatt litt kontakt per telefon (mest sms) - hun svarer alltid og er hyggelig tilbake. Hun prøver nok å skjule (eller i hvert fall å unnlate å fortelle) om sin nye "flamme", og det er jo forsåvidt forståelig. Jeg spør heller ikke noe om det, for jeg er vel redd for å få den brutale sannheten svart på hvitt. Men med internett (Facebook, osv.) er det lettere å finne ut av ting, og jeg har ikke klart å la være å f.eks. sjekke Fb-profilen hennes i ny og ne. De fleste sier til meg at jeg bare må gjøre kort prosess, altså å kutte ut all kontakt. Det vet jeg rett og slett ikke om jeg klarer. Jeg vet jo at jeg egentlig bare lurer meg selv ved å holde kontakten og innbille meg at det en dag skal ordne seg. Churchill sa en gang "never, ever give up" (ikke at det hadde noe direkte med kjærlighetslivet å gjøre, men...). Så, bør jeg bare bite i det sure eplet og kaste inn håndkleet? Kjemper jeg en kamp som allerede er tapt? Eller finnes det alltid et håp? Er interessant å høre hva dere kvinner har å si om saken! Hilsen en nedslått mann
Gjest Gjest_Marion_* Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Huff, sender deg en stoooor klem! Skjønner at du ikke har det lett, men det beste er nok å kutte all kontakt og komme seg ut sammen med venner og finn på ting! Så skal du se det plutsetlig dukker opp ei anna dame til deg også en dag, ei som oppfører seg mot deg som du fortjener!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Vet det er vanskelig, men det beste for deg er at du kutter all kontakt og går videre. Ikke bare er det det beste for deg, men OM sjansen skulle være tilstede for at hun skulle komme tilbake, tror jeg den er større når du kutter kontakten. Menn er alltid mer attraktive når de er "hard to get" og ikke kryper og blir litt patetiske på en måte.. I tillegg er det ofte da man ser hva man har mistet. Det er da de gode minnene kommer tilbake, og ikke når han maser og er innpåsliten. Samtidig er også muligheten tilstede for at du kan treffe en annen, og sikkert bedre dame. For helt ærlig så tror jeg ikke den forrige er ditt livs kjærlighet, selv om du føler det sånn. Du er tydligvis ikke hennes store kjærlighet, og selv om hun skulle ta deg tilbake enten fordi hun blir sjalu eller innser hva hun har mistet, så tror jeg hun fort kan komme tilbake der hun var, og bli lei av forholdet deres igjen. Da er det bedre at du finner en som ser på deg som sin nr. 1. Ellers så skal du ikke tenke at forholdet ikke betydde noe. Jeg har selv vært i en sånn situasjon at ekspartneren sikkert kan ha trodd det. Men når man begynner på noe nytt, så er det en helt annen ting, nesten en helt annen "verden". Men det som var har sin egen spesielle plass, med spesielle minner og følelser. Bare at akkurat da ser man bare det "nye".
Gjest Gjest_Jason_* Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Se deg selv i speilet og fortell deg selv at du har lyst på ei jente som spredde beina sine for en annen mann, samtidig som hun hadde deg som kjæreste!! Og der får du svarer, fortjente jeg det? eller fortjente jeg det ikke? Hvis du ikke fortjente det, så vil du aldri kunne leve med det, og bare tror du vil ha hun tilbake! Trust me;) Vil du seriøst ligge i samme seng og si du elsker hu, mens hun faktisk kler seg HELT NAKEN, sprer beina og stønner pga en annen mann? Fortjente du det av div årsaker (da mener jeg ORDENTLIGE årsaker), så er det lettere for deg å takle utroskap, og kan prøve hardere...
Gjest Dhanu Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 (endret) Jeg leste av en psykolog en gang (som generaliserte), at når kvinner initierer brudd, så har de gjerne gått gjennom en lang prosess med seg selv der de nøye har overveid brudd-ikke brudd. Mens menn oftere kan gå i affekt. Derfor er det sjeldnere at kvinner søker tilbake, enn at menn gjør det. Jeg vet ikke om han har rett, men det stemmer for mitt vedkommende. Jeg har gått fra tre menn, hver gang har det vært nøye overveid og jeg har aldri vurdert å gå tilbake. Jeg har også blitt dumpet av tre menn (de samme), alle har kommet tilbake. Forskjellen er at jeg har vært ferdig med dem når jeg har gått. Etter det du skriver, at hun har overveid dette en stund, vil jeg tro at hun er litt som meg og som psykologen beskrev kvinner generelt. Hun har nok tenkt på dette en stund, og da hun fortalte det til deg var vel avgjørelsen allerede tatt. Jeg tror nok du har rett i at utroskapen bare var en måte å komme ut på. Når du også tror at hun pleier kontakten med han nye, så styrker det mine mistanker om at denne dama rett og slett har gått videre. At hun svarer og er hyggelig er antakelig bare et tegn på at hun er en høflig dame som ikke ønsker uvennskap, og kanskje ønsker hun kontakt men da er det nok på et rent vennskapelig nivå. Jeg syns du skal gå videre, og forsøke å kvele håpet om gjenforening så fort som mulig, for det håpet blokkerer nok din videre utvikling inntil du får lagt det vekk. Endret 1. mars 2010 av Dhanu
Kamikatze Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 (endret) Nei, den vandrende sædbanken er ikke verdt det. Du er bare overrumplet og ennå litt blendet av kjærligheten. Det går over. Bare tillat deg å begynne å hate merra, så går det litt kjappere. Sett utenfra så er ikke det mennesket verdt å kaste bort tiden på. Bruk den heller på å bygge deg en framtid. Alene først, og etterhvert sammen med ei som satser med deg. Eksen din kommer bare til å droppe den samme bomben igjen. Og dette kan koste deg verdifull tid, som du kan bruke på å finne den rette. Finn et bilde av henne, kopier det i A3-størrelse, gå ned i kjelleren og bruk det som blink til å kaste kniver eller øks. Det er god terapi. Og slutt å SMSe henne. Svarene du får er i beste fall kjølig høflighet, hun ser selvsagt fordelene av å "skilles som venner" i tilfelle hun trenger å utnytte deg til noe seinere, og du har jo bevist overfor henne nå at du er en dumsnill fjott. (Ja ja - noen og en hver har vært i dine sure sko.) Men grensen er hårfin for når det blir for fristende for henne å gi deg et svar som vil bryte deg ned ytterligere. Du setter deg selv lagelig til for hugg. Og hun viser sikkert despomeldingene til venninnene sine, håner deg, og stråler for at hun kan vise venninnene bevis for at hun er såpass attraktiv at "flere vil ha henne". Vil du ikke uansett få en følelse av at en annen manns sperm siver ut av henne, om du noensinne må sleike henne igjen? Blir det ikke en stadig påminnelse om at hun har skitnet seg til? Du vil stadig bli minnet om denne forakten hun viste deg. Og du vil hele tiden leve i usikkerhet om hun er i ferd med å bryte opp igjen. Nei, hun der er ikke verdt noe. Konfliktskyhet er ikke en gyldig grunn til å kveste et annet menneskes følelsesliv. Hun var beredt til å ta konflikten som oppsto når hun fortalte deg om utroskapen. Hvorfor kunne hun ikke da likegodt sagt opp abbonnementet på en fair måte først? Hun greier kanskje å rettferdiggjøre metoden for seg selv, men stikk fingeren i jorda og våkn opp. Forelskelsesblindheten hindrer deg å se hvor stygg hun egentlig er. Men slapp av, det går over. Folk som behandler mennesker på den måten blir i lengden selv ofre for sine egne vaner. Reis deg opp, kom deg ut, beveg på deg, dra utenlands etpar uker. Gjør noe for å få hodet et annet sted. Er det en drøss med attraktive unge kvinner på det stedet, sukrer det den bitre pillen. Snart kommer våren, der livskraften sprenger seg fram over alt, og frøknene kaster av seg dunjakker og gåsehud. Hold ut frem til da. For da vil du oppdage at livet er verdt å leve. - Uten frittgående høne... Endret 1. mars 2010 av Kamikatze
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Nei, den vandrende sædbanken er ikke verdt det. Du er bare overrumplet og ennå litt blendet av kjærligheten. Det går over. Bare tillat deg å begynne å hate merra, så går det litt kjappere. Sett utenfra så er ikke det mennesket verdt å kaste bort tiden på. Bruk den heller på å bygge deg en framtid. Alene først, og sammen med ei som satser sammen med deg. Eksen din kommer bare til å droppe den samme bomben igjen. Og dette kan koste deg verdifull tid, som du kan bruke på å finne den rette. Finn et bilde av henne, kopier det i A3-størrelse, gå ned i kjelleren og bruk det som blink til å kaste kniver eller øks. Det er god terapi. Og slutt å SMSe henne. Svarene du får er i beste fall kjølig høflighet, hun ser selvsagt fordelene av å "skilles som venner" i tilfelle hun trenger å utnytte deg til noe seinere, og du har jo bevist overfor henne nå at du er en dumsnill fjott. (Ja ja - noen og en hver har vært i dine sure sko.) Men grensen er hårfin for når det blir for fristende for henne å gi deg et svar som vil bryte deg ned ytterligere. Du setter deg selv lagelig til for hugg. Og hun viser sikkert despomeldingene til venninnene sine, o håner deg, og stråler for at hun er så attraktiv at så mange vil ha henne. Vil du ikke uansett få en følelse av at en annen manns sperm renner ut av henne, om du noensinne må sleike henne igjen? Blir det ikke en stadig påminnelse om at hun har gjort seg skitten? Du vil stadig bli minnet om denne forakten hun viste deg. Og du vil hele tiden leve i usikkerhet om hun er i ferd med å bryte opp igjen. Nei, hun der er ikke verdt noe. Konfliktskyhet er ikke en gyldig grunn til å kveste et annet menneskes følelsesliv. Hun var beredt til å ta konflikten som oppsto når hun fortalte deg om utroskapen. Hvorfor kunne hun ikke da likegodt sagt opp abbonnementet på en fair måte først? Hun greier kanskje å rettferdiggjøre metoden for seg selv, men stikk fingeren i jorda og våkn opp. Forelskelsesblindheten hindrer deg å se hvor stygg hun egentlig er. Men slapp av, det går over. Folk som behandler mennesker på den måten blir i lengden selv ofre for sine egne vaner. Reis deg opp, kom deg ut, beveg på deg, dra utenlands etpar uker. Gjør noe for å få hodet et annet sted. Er det en drøss med attraktive unge kvinner på det stedet, sukrer det den bitre pillen. Snart kommer våren, der livskraften sprenger seg fram over alt, og frøknene kaster av seg dunjakker og gåsehud. Hold ut frem til da. For da vil du oppdage at livet er verdt å leve. - Uten frittgående høne... Hør på han her, du.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Du er nødt til å åpne øynene og se hvordan hun har behandlet deg. Du har følelser for henne enda, og det gjør deg blind. Hun har vært utro mot tidligere kjærester, og nå mot deg? Hun velger å ligge med en annen mann istedenfor å være real og fortelle deg at hun ikke lenger har de samme følelsene for deg? Kutt kontakten med henne! Jeg kan ikke si det tydeligere, hun er ikke verdt tiden din, hun er ingenting å samle på. Bruk tid, tillat deg selv å sørge, vær "egoistisk" ved å ta vare på deg selv, og la henne være en del av fortiden din. Vær glad for de fine stundene dere hadde sammen, men innse at det ikke fungerte, og at det aldri vil kunne fungere. Du vil komme over henne, og du vil finne ei jente som er mange ganger bedre. Ei som er voksen nok til å kommunisere med deg istedenfor å være utro. Kom deg videre, ikke bli dratt inn i et helvete av et forhold med utroskap og drit. Det er ikke verdt det!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Har du tenkt på alle de pene damene der ute som venter på deg?? Og her sitter du og surver over ei som bedro deg fordi hun ikke var såpass at hun turte å snakke med deg engang! Ikke noe tap. Gå videre. Full fart DEN-----------------------> retninga
Ella_Grey Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Bit i det sure eplet og kast inn håndkleet. Det er bare tull å sende sms og få hyggelige svar tilbake. Da tenker du eksdama = hyggelig. Du trenger å tenke eksdame = utro bitch som du ikke vil ha noe mer med å gjøre.
Gjest dumpet Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Takker så mye for alle svar! Ifølge alle her, er det vel ingen tvil om hva jeg bør gjøre. I dag har jeg hatt en forholdsvis god dag hvor jeg ikke har tenkt så mye på henne, og da høres svarene deres fornuftige ut. Kanskje får jeg en dårlig dag i morgen, og da blir alt vanskeligere. Må ta en dag av gangen, rett og slett. Vet jo egentlig at jeg er og har vært ganske naiv oppi det hele, så det er vel det siste skrittet jeg kvier meg for å ta, altså å bryte kontakten helt. Jeg har tenkt at det kanskje er bedre for mitt vedkommende med en "stille retrett", dvs. at jeg bare lar være å ta kontakt med henne (framfor å si direkte at nå er det stopp). Om hun skulle kontakte meg, får jeg bare svare om ytterst nødvendig. Hun har nemlig fortsatt et par ting her, så før eller senere må vi nok møtes så hun får hentet det. Innser nå at det burde vært borte herfra for lenge siden, men det har kanskje vært et påskudd for min del for å kunne treffe henne igjen. Nei, jeg får bare manne meg opp og gjøre kort prosess!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Gjør som det blir sagt her. Kutt henne ut! Tinga hennes kan du kaste eller be henne hente umiddelbart. Den jenta bedro deg, hun er ikke verdt noe.
Gjest bob Skrevet 2. mars 2010 #13 Skrevet 2. mars 2010 Vet du hva TS. Jeg har møtt akkurat samme type dame selv. Hun var utro mot sin forrige når vi ble sammen. Og vi holdt ut to år ca. Så var hun utro mot meg på samme måte, jeg slo opp, og hun ble sammen med han nye hun pulte. Noen jenter er slik. De er som apekatter og hopper fra en fyr til neste. Følte det akkurat likt som meg. De to årene vi hadde har tydeligvis betydd så lite for henne. Fatter det ikke. Jeg valgte å kutte henne helt ut med en gang. Har ikke snakket to ord sammen etter den dagen jeg sa hadet. Det var beste måten. Av og til så treffer jeg på henne på byen og slikt, men jeg går rett forbi uten å hilse, føler ikke hun fortjener mer. Du kommer over det. Det tar bare tid. Bare kutt henne ut. Du betyr ingenting for henne tydeligvis, og da skal ikke du sitte og bry deg om henne heller.
Gjest dumpet Skrevet 3. mars 2010 #14 Skrevet 3. mars 2010 I det minste godt å høre at noen har opplevd omtrent akkurat det samme. Føler at det går bedre nå, etter at jeg skrev her. Det har begynt å slå sprekker i den bobla jeg har levd i etter bruddet og virkeligheten kommer mer og mer til syne. Da blir det lettere å åpne blikket for andre damer, og det hjelper jo også på at det går mot vår og begynner å bli lysere ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå