Linn123 Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Hei! Jeg har nettopp lest boken "Drageløperen" og likte den kjempe godt, filmen derimot skuffet meg litt mer. Hva syntes dere? Det var noe som manglet i filmen følte jeg. Hvordan vil dere beskrive hovedpersonen Amir? Får du forskjellig inntrykk fra bok til film?
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Nå skal jeg oppføre meg som alle de andre teite, håpløse og hjelpesløse brukere SOM,- med en gang de leser noe som likner DITT innlegg,- tror at det er skolearbeid, og slår fast ved det, ved å kommentere nedlatende på ditt innlegg og derfor lar være å hjelpe deg ! Det du stiller meg nå er garantert et skolearbeid, for jeg har vært igjennom den prosessen for et år siden. Men jeg derimot, hjelper gjerne hvis det er noe jeg kan bidra med! Personen Amir... er det den fæle personen? Amir har interesse for å skrive og Hassan liker å høre Amir lese fra egne og andres historier. Familievennen Rahim Khan oppmuntrer Amir, mens faren er tilsynelatende uinteressert. En gang de er på tur til et friområde, møter de Assef og vennene hans som truer med å ta Amir og Hassan. Hassan overrasker med å rette en sprettert mot venstreøyet til Assef, som trekker seg, men truer med senere hevn. Er fremdeles ikke helt sikker på hvem Amir er. Tror nok at han som viser seg å være voksen mann er Hassan... han som er med guttungen i slutten av fiilmen og leker med dragen. Gi meg en nærmere skildring av Hassan og Amir, så skal jeg tenke ut litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå