Gjest Gjest_tt_* Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Skjønner meg ikke på dette med å gå på internett via mobilen. Skjønner at man kan bruke sitt trådløse nettverk når man er hjemme og at det er gratis da siden man allerede betaler for det trådløse nettverket. Men hvis man sitter på en ferge, i bilen eller lignende og logger seg på nettet (via mobilnettet?) er ikke det kjempedyrt da? Koster det mange kroner minuttet? Noen som kan forklare? Leste nemlig at iphone ikke har FMradio-mottaker og at hvis man skal høre på radio (jeg går mye tur), så kan man "streame" radiosignalene, noe jeg tror betyr at man bruker internett via mobilnettverket. Men er redd dette blir veldig dyrt?
Gjest odd Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Skjønner meg ikke på dette med å gå på internett via mobilen. Skjønner at man kan bruke sitt trådløse nettverk når man er hjemme og at det er gratis da siden man allerede betaler for det trådløse nettverket. Men hvis man sitter på en ferge, i bilen eller lignende og logger seg på nettet (via mobilnettet?) er ikke det kjempedyrt da? Koster det mange kroner minuttet? Noen som kan forklare? Leste nemlig at iphone ikke har FMradio-mottaker og at hvis man skal høre på radio (jeg går mye tur), så kan man "streame" radiosignalene, noe jeg tror betyr at man bruker internett via mobilnettverket. Men er redd dette blir veldig dyrt? Det kommer an på hva slags abonnement du velger. Selv hadde jeg SurfPrat Medium fra telenor den første tiden med iPhone. Der er endel surfing inkludert i abonnementet, og det var nok for meg.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Det kommer an på hva slags abonnement du velger. Selv hadde jeg SurfPrat Medium fra telenor den første tiden med iPhone. Der er endel surfing inkludert i abonnementet, og det var nok for meg. Nettradio over mobilnettet blir svinedyrt, så det anbefaler jeg ikke. Det finnes abonnementer med et antall MB inkludert hver mnd, men nettradio bruker veldig mye.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Nettradio over mobilnettet blir svinedyrt, så det anbefaler jeg ikke. Det finnes abonnementer med et antall MB inkludert hver mnd, men nettradio bruker veldig mye.Har Netcom iConnect og surfer så mye jeg bare gidder. Deilig med fri bruk.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Man betaler ikke lenger per minutt, men per datamengde som lastes ned. For å få fullt utbytte av din iPhone lønner det seg med et abonnement som har mye datatrafikk inkludert. Du må se an i forhold til ditt forbruk.
Gjest Gjest_tt_* Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Mange tilbyr visst 1GB pr mnd inkludert i prisen. Men hvor mye er det? Kan man gå på nett 15 min hver dag f.eks.? Ser også at det er maks 9 kr pr dag hos Netcom. Og da blir det jo 270,- kr pr mnd hvis man bruker det hver dag og ca 135,- hvis man bruker det annenhver dag. Men når man er hjemme bruker man vel bare det trådløse nettverket slik at man ikke betaler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå