Gå til innhold

Overse eller slå hardt tilbake?

Gjest miss gjest

Anbefalte innlegg

Gjest miss gjest

Nå har det seg sånn at jeg og ei barndomsvenninne har kranglet. Hvorfor? Fordi jeg takket nei til en kveld med taco og pizza. :sjokkert:

Hun sier det ikke var derfor, men fordi jeg har vært så sur i det siste. Jeg mener det er pga pizza'n.

For å gjøre en lang historie kort: Hun har alltid vært av den typen som avlyser ting vi planlegger. Vi skulle på ferie sammen, hun avlyste. Vi skulle på diverse fester og festivaler sammen, men hun avlyste i siste liten. Jeg og samboeren min har ofte bedt henne og samboeren hennes på middag, eventuelt lystig lag. De sier de skal komme, men dukker aldri opp, selv om de har sagt at de er til oss om ca 5 minutter. Skuffende med andre ord.

Det er alltid vi som må dra til de på besøk hvis vi skal møtes, selv om hun titt og ofte kjører forbi der vi bor. Hun kommer aldri innom. Ikke kan vi planlegge noe sammen med de heller, vi vet jo aldri om de avlyser i siste liten eller ikke. Så jeg tenkte at nok er nok, jeg gidder IKKE dra på besøk til de før de faktisk tar seg ett tak i nakken og skjerper seg litt. Barnslig? Mulig...

Uansett så har det seg sånn at den såkalte venninna mi kjefta meg opp da jeg takka nei til en kveld med pizza (som selvfølgelig var hjemme hos de). Hun mente at jeg aldri gidder å ta kontakt og aldri gidder å komme innom på besøk. Nei vel? er jo jeg som alltid er innom. Jeg konfronterte henne med at hun alltid avlyser ting, men det ville hun ikke innrømme. Vi er flere som har lagt merke til at det er umulig å avtale ting med de nettopp fordi de aldri dukker opp.

Nå i det siste har hun vært kjiv til å snakke stygt om meg til andre. Hva hun prøver å oppnå med det vet jeg ikke, får aldri svar når jeg spør. Men det hun ALLTID sier er at hun driter i meg og mitt. Hvorfor i all verden holder hun på sånn da? Vel...jeg DRITER faktisk i hva hun gjør, hva hun sier, hvem hun omgåes og alt det der i motsetning til hun.

Altså...hvorfor kontakte folk hun ikke har snakket med på år og dag, bare for å snakke dritt om meg? hvem er det som er normale i hodet som gjør slike ting? Helt fjernt for meg altså. Jeg skal innrømme at jeg gjør mye rart, men slike ting gidder jeg bare ikke.

Problemet er rett og slett at hun får vennene mine mot meg nå. En etter en... Skal jeg bare godta det? eller skal jeg manne meg opp, kjøre til henne og be henne for i H**vete slutte med dette barnslige tullet? Jeg er ganske sjenert av meg skjønner du, og skal jeg konfrontere ellr krangle med noen så er det alltid JEG som blir satt på plass. Jeg blir målløs.

Vi bor i el lita bygd. Rykter sprer seg fort. Det er nettopp det hun gjør nå. Lager rykter om meg. Alt for å få meg ned i søla. Så her sitter jeg å bare ser på at en etter en slutter å ta kontakt med meg bare pga henne... What to do? Jeg vil jp få en slutt på dette. Bedre å overse og la henne holde på og heller satse på at hun slutter når hun ser jeg ikke bryr meg eller skal jeg kjøre på og heller (prøve) å sette henne på plass?

Mange som tenker "at du gidder" nå, men this is me! jeg bryr meg når folk gjør alt for å få folk imot meg KUN for å lage f**nskap og få folk imot meg. hadde hun bare hatt en skikkelig grunn til å gjøre det så hadde jeg jo bare latt ting gå sin gang, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lær deg en ting med det samme; Du kan ikke forandre andre mennesker så jeg vil anbefale deg å blåse i hele dama.

Folk som setter andre mot hverandre vil til syvende og sist selv tape på det, javel så kanskje du mister noen venner akkurat nå men dersom du fortsetter å leve ditt liv, smilende og blid og stikker innom venner som før så vil de se at det hun forteller ikke er sant og da vil de nok heller vende seg mot henne og ikke deg.

Mitt råd er ikke å la henne herse med deg og for all del, hold deg for god til å gå ned på hennes nivå. Verden er full av ordentlige og gode mennesker så hold deg til den og ikke den furtne småsure delen av menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard
Hun sier det ikke var derfor, men fordi jeg har vært så sur i det siste. Jeg mener det er pga pizza'n.

Hva med taco'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss gjest

Hehe! Var nok litt taco'n sin feil også :biggrin:

Uansett så har jeg valgt å overse henne og heller "pleie" vennskapet til de vennene jeg har.

Mange av de jeg har snakket med har blitt kontaktet av henne selv om de ikke har snakket med henne på måneder eller år, der hun sier hva som har skjedd osv, men de bryr seg ikke. De VET jo at hun bare er ute etter bråk nå og å trøkke meg lengre ned i søla. Så hun får bare holde på, så ser hun nok at det hun gjør bare slår tilbake på henne selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hehe! Var nok litt taco'n sin feil også :biggrin:

Uansett så har jeg valgt å overse henne og heller "pleie" vennskapet til de vennene jeg har.

Mange av de jeg har snakket med har blitt kontaktet av henne selv om de ikke har snakket med henne på måneder eller år, der hun sier hva som har skjedd osv, men de bryr seg ikke. De VET jo at hun bare er ute etter bråk nå og å trøkke meg lengre ned i søla. Så hun får bare holde på, så ser hun nok at det hun gjør bare slår tilbake på henne selv. :)

Sånne folk pleier å avsløre seg selv om man lar de få holde på. De andre blir nok lei av sladderet etter en stund, og de som ikke har skjønt det allerede, skjønner nok da hvilken intrigemaker dette er. Folk som baksnakker andre på denne måten, har en tendens til å bli mislikt, selv om det ikke føles sånn til å begynne med.

Pass deg for å bli en motpart som går rundt på samme måten. Da vil de bli lei, og se på deg på samme måte som henne.

Bare la henne styre på. Plei vennene dine. Svar på det de evt. spør om når det gjelder dette, og le og rist på hodet av påstander som hun har kommet med. Anstreng deg for å virke saklig og grei når du snakker om henne. Du kan selvsagt vise din frustrasjon og si hva du mener om dette og om henne, men ikke på en barnslig, sladrete måte. Da fremstår du som voksen og saklig, i motsetning til henne, og det stiller henne i et dårligere lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miss gjest
Sånne folk pleier å avsløre seg selv om man lar de få holde på. De andre blir nok lei av sladderet etter en stund, og de som ikke har skjønt det allerede, skjønner nok da hvilken intrigemaker dette er. Folk som baksnakker andre på denne måten, har en tendens til å bli mislikt, selv om det ikke føles sånn til å begynne med.

Pass deg for å bli en motpart som går rundt på samme måten. Da vil de bli lei, og se på deg på samme måte som henne.

Bare la henne styre på. Plei vennene dine. Svar på det de evt. spør om når det gjelder dette, og le og rist på hodet av påstander som hun har kommet med. Anstreng deg for å virke saklig og grei når du snakker om henne. Du kan selvsagt vise din frustrasjon og si hva du mener om dette og om henne, men ikke på en barnslig, sladrete måte. Da fremstår du som voksen og saklig, i motsetning til henne, og det stiller henne i et dårligere lys.

Eksakt.. :)Det slår tilbake på henne en eller annen gang, så til da får hun bare holde på, selv om hun sårer meg. Siste nytt i saken er at hun nå skal anmelde meg! Jepp, faktisk.

Fikk høre fra søstra mi i dag (som er ei veldig god venninne av henne) at hun har planer om å anmelde meg. Måtte selvsagt ringe eks-venninna og spørre hva i all verden som egentlig skjer. Greit å være uenig, men å faktisk anmelde meg fordi jeg liksom har snakket dritt om sønnen hennes (som forresten er heeelt ute av kontroll og rett og slett er ufyselig mot andre, eier ikke folkskikk osv, noe hun har hørt fra andre før, men aldri reagert på før) synes jeg er å gå litt over streken. Ikke skjønner jeg at det er så ille å si at jeg ikke likar sønnen hennes heller, det er jo mye verre det hun sier til han. Hun har faktisk fra dag 1 han ble født, sagt til han at han er en h**vetes drittunge som hun aldri i verden ville ha (hun har faktisk sagt det TIL han, så han har hørt det.Og man skjønner at mamma faktisk mener det når man er 5-6 år gammel :sjokkert: )

Jeg fikk ikke noe eksakt svar på hvorfor hun skulle anmelde meg, men siden sønnen ble nevnt så er det vel derfor. Hørte bare en drøss med uforståelig hyling/skriking om at jeg må skjerpe meg før hun la på.

Helt greit for meg..får vel vite det av politiet om det faktisk er sånn at hun anmelder meg. :)

Nei, altså..jeg er ikke akkurat hyperaktiv når det kommer til denne saken. Ja, jeg har nevnt det til noen venner av meg, for de har jo sett på meg at noe er galt. Jeg svarer på det de spør om UTEN å tvinge de til å høre noe stygt om henne, så får de heller lage seg en mening om henne selv. For jeg er ikke av den typen som baksnakker. Det er jo HUN som lager sirkuset her nå, så jeg forteller jo bare hva hun har sagt og gjort, og det synes jeg hun kan stå for. Jeg verkel legger på eller trekker ifra på historien bare for å gjøre den mere interessant. Sånt er bare bortkastet, og det er kjipt å bli tatt for å lyve om noen konfornterer meg med det. :)

jaja... hun får bare holde på. Jeg kan ikke se noen grunn til at hun har en sak mot meg i allefall.. Håper bare dette gir seg snart. Sov bare 2 timer i natt for jeg lå å grublet på hvordan jeg skal få satt en stopper for dette her. For det er jo det eneste jeg vil. Kan ikke akkurat si jeg ønsker henne tilbake som venninne lengre, men vil bare at all drittsnakket skal ta slutt. for ikke å snakke om at hun endelig skal skjønne at JEG ikke har gjort noe galt. Jeg har jo rett og slett blitt pekt ut som den stygge ulven uten å vite heksakt hva jeg har gjort galt.. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...