rachel who Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 (endret) Jeg må innrømme det, det fasinerer meg. Parodier. Det er jo gøy. Men hvis jeg skal være ærlig med meg selv, så må jeg konkludere med at det er en akseptert form for mobbing. Det sies at det er en ære å bli parodiert, men de som er inne i kretsen, sier at det er det eneste aksepterte å si. De fleste blir sår. Så kan man se på den siste (hotte) parodien av Nils Gunnar Lie som Kristian Vallen står bak. Når jeg så den første gang, smilte jeg. Men så kjenner jeg at jeg blir flau på vegne av NGL. Dette er jo ikke pent. Han fremstilles jo som en dust. Ikke at Kristian Vallen er ond, men dette er jo mer tankeløst, mener nå jeg da. Det er sikkert mange her som mener at parodier må tas uhøytidelig. Men er det det eneste argumentet som forsvarer en parodi, foruten den nytten at det underholder? Endret 28. februar 2010 av rachel who
Knøttet Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Det kommer jo an på hvordan man parodierer, mener jeg. F.eks KLM synes jeg er "snille", og har en form for "snill" humor som er mer sjelden nå for tida. Dessverre greier jeg ikke å komme på noen jeg synes har en form for "slem" parodi i øyeblikket.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Jeg eier ikke sans for den typen humor, og synes ikke om å gjøre seg morsom på andres bekostning. Jeg liker selvironi, og galgenhumor, men ikke latterliggjøring, slik jeg oppfatter de fleste parodier å være.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Hilde Christina gjorde en slem parodi iom at hun kommenterte med personlige meninger i samme klippet. Sånt er uakseptabelt mener nå jeg. Kristian Valen parodier syns jeg er morsomme, er man en "offentlig" person burde man ikke ta seg selv så utrolig høytidelig at man lar en komikers show gå innpå en.
rachel who Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2010 Hilde Christina gjorde en slem parodi iom at hun kommenterte med personlige meninger i samme klippet. Sånt er uakseptabelt mener nå jeg. Kristian Valen parodier syns jeg er morsomme, er man en "offentlig" person burde man ikke ta seg selv så utrolig høytidelig at man lar en komikers show gå innpå en. Hmm, vet ikke helt om jeg er enig i det siste der. Jeg har kommet frem til at parodiering er mobbing, og da synes jeg ikke at offentlige person skal finne seg i å bli mobbet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå