Charn666 Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 I dette emne vil jeg at folk skal komme med ider til hva man kan spise som snacks som ikke inneholder for mye sukker:)
Gjest *Twinklestar* Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 avokado med sukker det høres kanskje ikke så godt ut men det er det! du bare moser en avokado(eller flere) og tar på så mye/lite sukker du selv vil ha. sunt men samtidig litt søtt
Charn666 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2010 avokado med sukker det høres kanskje ikke så godt ut men det er det! du bare moser en avokado(eller flere) og tar på så mye/lite sukker du selv vil ha. sunt men samtidig litt søtt Takk for tips. But im sorry! Dette va ikke godt. hehe. Då var det faktisk bedre uten sukker! hehe.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 byejeanette.blogg.no Hun har utrolig mange oppskrifter på sunnne søtskaer, sunnne vaffler, sunn pizza osv. Ikke la deg "skremme" av utseende hennes
Gjest *Twinklestar* Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Takk for tips. But im sorry! Dette va ikke godt. hehe. Då var det faktisk bedre uten sukker! hehe. haha nei det er nok ikke noe alle liker
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Frosne bær er kjempegodt hvis du har lyst på sorbet/is. Ellers er jo nøtter/tørket frukt mye sunnere enn potetgull/sjokolade.
psawyer Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Tørket frukt består av bare sukker, så det er ikke sunt da. Eplebiter med kanel er sinnsykt godt, og enda bedre med litt vaniljekesam på!
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Skjår opp et eple i båter, legg i en ildfast form, strø Splenda og kanel på. Bak i ovnen til eplene er myke. Serveres med cottage cheese...mmmm!
Aryia Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Hva har denne tråden i "velvære, hud, hår og komestikk" å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Tørket frukt består av bare sukker, så det er ikke sunt da. Eplebiter med kanel er sinnsykt godt, og enda bedre med litt vaniljekesam på! Hvis hun nå stapper i seg seigt godteri og sjokolode (noe jeg regner som vanlig snacks), er tørket frukt mye sunnere selv om det inneholder en del sukker. Eple vil jeg absolutt ikke kalle snacks. Det er et mellommåltid, og en av den "5 om dagen".
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Hva har denne tråden i "velvære, hud, hår og komestikk" å gjøre? lurer jeg og på
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Hva har denne tråden i "velvære, hud, hår og komestikk" å gjøre? Mulig hun skal kutte det ut pga huden..?
Charn666 Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2010 Mulig hun skal kutte det ut pga huden..? Stemmer det. Sukker ødelegger huden min.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #14 Skrevet 1. mars 2010 Det letteste hvis man vil kutte ut søtsaker er faktisk å kutte ut alt som er søtt. Søtsmak trigger ofte sukkersug. Dersom man helt unngår søtsmak og mat på påvirker blodsukkeret (dvs sukker og andre "raske" karbohydrater), vil man etterhvert helt miste lysten på alt som er søtt. Dersom man absolutt "må" ha noe søtt/godterilignende, er noen biter mørk sjokolade (minst 70% kakaoinnhold) ganske akseptabelt. Bær er et annet alternativ, de er velsmakende og ikke minst utrolig sunne, og inneholder lite fruktose (antar du ønsker å unngå dette også, siden det påvirker kroppen på samme måte som sukker). Det finnes også sukkererstatninger man kan bruke hvis man vi lage seg noe søtt, f.eks Stevia og Sukrin. Det finnes også ferdiglagde sukkerfrie godterier, men disse inneholder ofte en del rare tilsetningsstoffer, som man i alle tilfeller bør unngå så mye som mulig. De fleste frukter inneholder som regel mye fruktose og påvirker dermed blodsukkeret i relativt stor grad, noe som ikke bare er uheldig helsemessig, men som også trigger lysten på noe søtt. Det er selvsagt sunnere med et eple enn en pose smågodt, men til vanlig er frukt noe som bør byttes ut med grønnsaker og bær, som inneholder mye mindre fruktose og mer vitaminer.
Gjest Gjest_Adrianna_* Skrevet 1. mars 2010 #15 Skrevet 1. mars 2010 Takk for tips. But im sorry! Dette va ikke godt. hehe. Då var det faktisk bedre uten sukker! hehe. Avokado med sitron er yuuummm ;-)
Gjest Gjest_Adrianna_* Skrevet 1. mars 2010 #16 Skrevet 1. mars 2010 Avokado med sitron er yuuummm ;-) Avokado med sitronsaft*** mente jeg!
Gjest *Twinklestar* Skrevet 2. mars 2010 #17 Skrevet 2. mars 2010 Avokado med sitronsaft*** mente jeg! det skal jeg teste :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå