Charn666 Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Hadde våre greit med en liste med oversikt over hvilke kosttilskudd som forbedrer huden. Takk for svar:)
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Omega 3 kan hjelpe. Vil tro B-vitaminer også kan være bra. Ellers kommer det an på hva du mangler da, en bør ikke ta kosttilskudd dersom en faktisk ikke har mangler.
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Spesielt om du er i underskudd av nærinstoffer i dietten merker man forbedring når man begynner med tilskudd av B-kompleks, vitamin C, E, D og essensialle fettsyrer som omega 3, nattlys frøolje, Udo's Choise og lignende. For tørr hud; prøv å spise litt nøtter, og mandler hver dag. Gjerne avokado og ekstra vigin olivenolje. For fuktfattig hud (kan både være fet/sensitiv og lite hudoljer) spis mer grønnsaker i form av salat, selleristenger, brokkoli, velg gjerne de med mørk grønnfarg, og rotgrønnsaker. For fet hud; spis mer brun ris, bønner, linser, erter. Hold deg unna chips, pommes frites, ikke for mye stekt mat, kjeks og sukker. Pass på å få nok essensielle fettsyerer som Omega 3, vegetabilske oljer, minst mulig rafinert. Generelt; minst mulig rafinerte matvarer, med mye sukker, hvetemel, hvit ris, potetstapp, ferdigmat. Næringsstoffene i frukt og grønt gir huden næring, liv og glød.
FantasDick Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Jeg begynte å ta b-vit (Collett) for neglene mine, men det funket for både hår og hud i samme slengen.
Gjest Nanne70 Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Nattlysolje, f.eks. Efamol. Fås kjøpt i helsekostforretninger.
finkel Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Jeg synes nattlysolje fungerer bra for meg, slipper unna kvisene jeg pleide å få i tiden rett før mens.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Med mindre du mangler noe og spiser variert - ikke ta tilskudd (bortsett fra omega 3) Det beste du kan gjøre for huden din er å kutte ut sukker og fin hvete (raffinerte karbohydrater). Huden din vil bli som ny.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Hva slags kosttilskudd som hjelper avhenger jo helt av hvilke stoffer man har for lite av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå