Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde våre greit med en liste med oversikt over hvilke kosttilskudd som forbedrer huden.

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omega 3 kan hjelpe. Vil tro B-vitaminer også kan være bra. Ellers kommer det an på hva du mangler da, en bør ikke ta kosttilskudd dersom en faktisk ikke har mangler.

Gjest Gjest_tintin_*
Skrevet

Spesielt om du er i underskudd av nærinstoffer i dietten merker man forbedring når man begynner med tilskudd av B-kompleks, vitamin C, E, D og essensialle fettsyrer som omega 3, nattlys frøolje, Udo's Choise og lignende.

For tørr hud; prøv å spise litt nøtter, og mandler hver dag. Gjerne avokado og ekstra vigin olivenolje.

For fuktfattig hud (kan både være fet/sensitiv og lite hudoljer) spis mer grønnsaker i form av salat, selleristenger, brokkoli, velg gjerne de med mørk grønnfarg, og rotgrønnsaker.

For fet hud; spis mer brun ris, bønner, linser, erter. Hold deg unna chips, pommes frites, ikke for mye stekt mat, kjeks og sukker. Pass på å få nok essensielle fettsyerer som Omega 3, vegetabilske oljer, minst mulig rafinert.

Generelt; minst mulig rafinerte matvarer, med mye sukker, hvetemel, hvit ris, potetstapp, ferdigmat. Næringsstoffene i frukt og grønt gir huden næring, liv og glød.

Skrevet

Jeg begynte å ta b-vit (Collett) for neglene mine, men det funket for både hår og hud i samme slengen. :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Nattlysolje, f.eks. Efamol. Fås kjøpt i helsekostforretninger.

Skrevet

c-vitamin og fettsyrer :)

Skrevet

Jeg synes nattlysolje fungerer bra for meg, slipper unna kvisene jeg pleide å få i tiden rett før mens. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Med mindre du mangler noe og spiser variert - ikke ta tilskudd (bortsett fra omega 3) Det beste du kan gjøre for huden din er å kutte ut sukker og fin hvete (raffinerte karbohydrater). Huden din vil bli som ny.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva slags kosttilskudd som hjelper avhenger jo helt av hvilke stoffer man har for lite av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...