Gå til innhold

Katteunge til salgs?

Anbefalte innlegg

Gjest Anne Line
Skrevet

Hei! Lurer på om det er noen som har en kattunge til salgs i Oslo området.

Sliter veldig med å finne noen som har katteunger til salgs, som ikke er av spesiell rase og er i Oslo området.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en hel haug som gir bort, hvorfor ikke heller gjøre det enn å kjøpe en?

Skrevet
Det er en hel haug som gir bort, hvorfor ikke heller gjøre det enn å kjøpe en?

Har du sett på www.dyrenett.no? Eventuelt finn...

Skrevet

Eller skaffe en fra dyrebeskyttelsen?

Skrevet

Om du tar kontakt med dyrebeskyttelsens lokalavdeling har de sikkert katter til salgs :)

Skrevet

Blir det samme for meg om jeg får den eller om jeg kjøper en.. Bare den ikke er like dyr som en rasekatt til over 5000 osv..

Har sjekket der mange ganger, men er nesten bare rasekatter.

Skrevet
Om du tar kontakt med dyrebeskyttelsens lokalavdeling har de sikkert katter til salgs :)

Har vært der også:) Men de har bare voksne katter. Vi må ha en katteunge som skal være innekatt.

Skrevet
Har vært der også:) Men de har bare voksne katter. Vi må ha en katteunge som skal være innekatt.

Men om det er viktig at det skal være en innekatt ville jeg heller anbefale en voksen pus. Du har ingen garanti for at en kattunge trives med å være innekatt. Skaffer du deg en voksen katt kjenner selgeren personligheten til katten langt bedre.

Skrevet

Rart at du sliter med å finne kattunge, man skulle jo tro det var flust av dem.

Hos dyrebeskyttelsen er det jo massevis av katter som trenger et nytt hjem, er nok for det meste voksne katter der, men det dukker jo opp en og annen kattunge også. Kanskje du vil vurdere å adoptere en voksen i stedet?

Skrevet

Om du skal ha innekatt burde du også ha to, hvis ikke du/dere er hjemme hele dagen omtrent..

Skrevet
Rart at du sliter med å finne kattunge, man skulle jo tro det var flust av dem.

Hos dyrebeskyttelsen er det jo massevis av katter som trenger et nytt hjem, er nok for det meste voksne katter der, men det dukker jo opp en og annen kattunge også. Kanskje du vil vurdere å adoptere en voksen i stedet?

Det trodde jeg også:P Men nå har jeg sett etter katt i mange måneder.

Vi har sett på voksne katter, men de fleste av de er ikke innekatter og da går det ikke. Det er lettest for oss å få en egen katteunge. Vi har sjekket alle websider som jeg vet om og jeg har vært hos dyrebeskyttelsen.

Skrevet
Det er da flust av innekatter som gis bort.

På finn.no fant jeg tre innepuser i Osloområdet:

denne

denne og denne.

Problemet ligger ikke på at det ikke er katter. Men vi MÅ ha en katteunge.. Så da går det ikke når de er over et år osv.

Jeg synes det er vanskelig å finne noen som har kattunger i Oslo som enten skal gis bort eller som skal bli solgt for under 1000kr.

Skrevet

Hvorfor er det så viktig at det skal være en kattunge da? En kattunge blir da ganske raskt voksen uansett.

Jeg trodde at dere skulle ha en kattunge så dere kunne trene den til å være innekatt, men om en voksen katt allerede trives med å være inne må da dette være like greit? Det er forresten ingen garanti for at dere klarer å trene en kattunge til å være inne, så dettte er i så fall et sjanespill.

Gjest CookieMonster
Skrevet
Hvorfor er det så viktig at det skal være en kattunge da? En kattunge blir da ganske raskt voksen uansett.

Jeg trodde at dere skulle ha en kattunge så dere kunne trene den til å være innekatt, men om en voksen katt allerede trives med å være inne må da dette være like greit? Det er forresten ingen garanti for at dere klarer å trene en kattunge til å være inne, så dettte er i så fall et sjanespill.

Man trener ikke en katt til å være inne, man trener den til å være ute. Er katten stueren, som de omtrent alltid er når du får dem, så er det ikke noe problem å ha de som innekatt.

TS: håper du skal ha en kamerat til katten. Hvordan hadde du følt det dersom du aldri hadde noen form for sosial omgang med mennesker? Innekatter burde aldri være alene..

Skrevet

Det er ikke rart du ikke har funnet kattunger på denne tiden av året, kattene har løpetid nå og ungene blir født i løpet av våren. Hvis du venter et par måneder til, vil dyrebeskyttelsen renne over av små nøster som lengter etter et hjem.

Skrevet
Man trener ikke en katt til å være inne, man trener den til å være ute. Er katten stueren, som de omtrent alltid er når du får dem, så er det ikke noe problem å ha de som innekatt.

Da vi fikk oss kattunge var det ikke nødvendig å trene henne til å være ute; hun var mer enn villig til å stikke av og undersøke området rundt. Katter er forskjellige; noen trives bedre inne enn andre, og man kan ikke anskaffe en katt og tro at den automatisk vil trives med å være innekatt.

Skrevet

TS: håper du skal ha en kamerat til katten. Hvordan hadde du følt det dersom du aldri hadde noen form for sosial omgang med mennesker? Innekatter burde aldri være alene..

Katter er aktive vesener som skal jakte, løpe og klatre, og man skal ha veldig stor inneplass for at de skal få den tumleplassen de trenger. Noen katter har det helt greit inne, men ofte finner eieren ut at katten blir deprimert og mistilpass av å bare være inne.

Fullstendig enig i at innekatter aldri bør være alene :)

Skrevet

Ja, det skal vi! Har ingenting med at den skal være liten! En voksen katt som skal omplasseres har som regel ikke hatt det så kjempe bra. Sier ikke at det finnes katter som omplasseres som får det kjempe bra. Katt er uansett et sjansespill! Jeg vet godt hva det innebærer å ha katt, så det trenger jeg ikke så mange råd om nå.

Denne tråden her var ment som å høre om noen her inne kanskje hadde katteunger som de skulle selge.

Skrevet
Det er ikke rart du ikke har funnet kattunger på denne tiden av året, kattene har løpetid nå og ungene blir født i løpet av våren. Hvis du venter et par måneder til, vil dyrebeskyttelsen renne over av små nøster som lengter etter et hjem.

Katter har ikke løpetid en spesiell tid på året, hvor har du dette fra?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...