Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise til Italia i slutten av mars. Blir først å være litt i Roma, så til Capri, for så å dra nordover. Tror vi blir å holde oss mest i sør-italia, men skal til Nice og Monaco på slutten av reisen. Så jeg har noen spm til dere som har vært der før :)

1. Jeg har et kamera til 6-7000, og vil gjerne ha det med. Kan jeg gjøre det, eller er det alt for farlig med tanke på tyveri? Kanskje best å ta me et lite digitalkamera hvis jeg får tak i et?

2. Er det noen dyreparker eller akvarier i sør-italia?

3. Har hørt at Capri er blitt mer og mer en turistøy. Er det mye folk der i lavsesongen også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri blitt frastjålet noe i Italia, men forsøker med vilje å ikke flashe for mye verdier. Om dette har sammenheng vet jeg ikke men velger iallefall å fortsette på samme linje ;) Jeg personlig ville derfor heller valgt et billigere digitalkamera. Dog er alle stedene du lista opp områder med generelt kjøpesterke turister, så et dyrt kamera vil vel neppe utmerke seg mye.. Iallefall ikke gå med det synlig i Napoli og visse områder i Roma kanskje?

Gjest gjest italia
Skrevet
Skal reise til Italia i slutten av mars. Blir først å være litt i Roma, så til Capri, for så å dra nordover. Tror vi blir å holde oss mest i sør-italia, men skal til Nice og Monaco på slutten av reisen. Så jeg har noen spm til dere som har vært der før :)

1. Jeg har et kamera til 6-7000, og vil gjerne ha det med. Kan jeg gjøre det, eller er det alt for farlig med tanke på tyveri? Kanskje best å ta me et lite digitalkamera hvis jeg får tak i et?

2. Er det noen dyreparker eller akvarier i sør-italia?

3. Har hørt at Capri er blitt mer og mer en turistøy. Er det mye folk der i lavsesongen også?

Jeg bor i Italia, men i nord. Kan ikke svare på alt, men her er ihvertfall noe:

1. Dersom du passer godt på kameraet ditt, spesielt i de verste strøkene i storbyene, er det ikke verre enn om du skulle ta med kameraet ditt til Oslo eller Bergen. Generelt synes jeg at nordmenn er veldig lite flinke til å passe på vesker, kameraer o.l. når de er på ferie. Men passer du litt på, er det ikke verre enn hjemme.

2. Zoo finnes mange steder. Søk på nettet i de byene du skal besøke. Men det beste akvariet finner du nok i Genova (du kan jo dra innom på veien til Nice).

3. Capri i mars er deilig og fredelig. Ikke mange turister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...