Gå til innhold

Kan noen anbefale et spisested i Bergen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet dere om en kan "bestille" en spesiell oppmerksomhet når noen har bursdag hos Big Horn? Har spist der en gang når jeg tenker meg om, de har iallefall nydelig mat :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
Vet dere om en kan "bestille" en spesiell oppmerksomhet når noen har bursdag hos Big Horn? Har spist der en gang når jeg tenker meg om, de har iallefall nydelig mat :)

Hør med dem når du bestiller bord.

Skrevet

Ok, takk for råd :)

Gjest Zienna
Skrevet
Lillesøster er 16 år om tre uker, og vi skal ut og spise da. Tre personer. Eneste stedet jeg har vært, er Egon Bristol. Kan noen anbefale et spisested (gjerne noe i samme gate som Egon, men ikke Burger King eller McD e.l.) som kan passe til bursdagsmiddag for en 16åring?

Potetkjelleren, min favorittrestaurant nummer en:)

Skrevet

Er det Peppes i Finnegården? Er det sånn ok koselig der? Blir Big Horn på selve dagen, men hun vil ut og spise dagen før også, hehe..

Skrevet
Er det Peppes i Finnegården? Er det sånn ok koselig der? Blir Big Horn på selve dagen, men hun vil ut og spise dagen før også, hehe..

Jepp, og den er koselig :) Men lurer på om det ikke er denne som folk snakker om er stengt for oppussing...

Leter du etter noe ved Bryggen, kan kanskje Harbour være noe, der har de resturant oppe, med gode burgere. Litt smådyrt kanskje, men ikke værre enn Egon ++.

Ellers kan jeg anbefale Naboen, oppe har de fancy resturant og nede har de pub med matservering. Rimelige priser og hyggelig stemning (og den beste burgeren jeg har spist i Bergen så langt). Vet ikke hvordan det er med folk under 18 pga alkoholserveringen nede da, men tror det er greit på dagen...

http://www.grannen.no/

Fokuset på burgere kommer fra at kjæresten og jeg hadde "test burgere" prosjekt for en stund siden. Fulgte en guide fra et lokalblad :P Fortsatt ikke testet alle da, men det får tas etter hvert ;)

Zupperia er forresten en rimelig spiseplass, fokus på studenter, barnefamilier og suppe, men har også mye annet på menyen, som god nachos og club sandwiches. Ligger under museet i Nordahl Bruns gate 9. http://www.zupperia.no/

Pastasentralen er også et koselig, rimelig sted.. Sikkert greit for tenåringer.

Skrevet (endret)

Nei, det er Zachen som er stengt (var iallefall det sist jeg sjekka - de bygger vel om). Takk for tips :)

Endret av superior
Skrevet

Agra i kong oscars gate har veldig god indisk mat.

Det er bergens beste indiske restaurant, maten der kan du få så mild eller sterk dere ønsker.

Som oftes holder det to hovedretter til tre personer.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Jeg vil anbefalte den nye zupperia - den som ligger i vaskerelven er helt ny og veldig koslig. God mat og rimelig itillegg :)

Eller jacob Aall - øverste etasje i exhibition.

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Anbefaler også nye Zupperia! Billig og veldig god mat. Blitt veldig fint der i den nye restauranten :)

Ellers hva med Jacob Aall på toppen av Xhibition? Veldig god mat der! Veldig fint inne også. (Du kan sjekke menyen på nettet.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...