Gå til innhold

Kan noen anbefale et spisested i Bergen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lillesøster er 16 år om tre uker, og vi skal ut og spise da. Tre personer. Eneste stedet jeg har vært, er Egon Bristol. Kan noen anbefale et spisested (gjerne noe i samme gate som Egon, men ikke Burger King eller McD e.l.) som kan passe til bursdagsmiddag for en 16åring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Nei det er dårlig med det gitt. Det er Egon på Bryggen da ...

Hvis du derimot vil ha skikkelig mat og god service kan jeg anbefale en mengde steder. Når på dagen var det du tenkte? Er det litt lettere kost som er målet (burgere, pizza, pasta etc)?

Stragiotti - Vestre Torggate

Aroma - Vetrlids Allmenning

Bølgen & Moi - de har vist byens beste burger sier de som har peiling, jeg syntes ikke den var noe - men de har mye annet bra.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Kanskje Peppes Pizza kan være noe, eller blir det litt for hverdagslig?

Det er flere Peppes i Bergen, men den på Zachariasbryggen ligger jo sentralt.

En av mine favoritter er Spisekroken på Klosteret, men den er kanskje litt "voksen".

Endret av Spinell
Skrevet

Det blir på ettermiddagen, kanskje mellom 17 og 19 en gang. Hva vi skal spise er egentlig det samme, men ikke direkte restaurant-mat liksom, gjerne litt uformelt. Det viktige er at det er et koselig sted med litt hyggelig stemning.

Gjest Blondie65
Skrevet
Kanskje Peppes Pizza kan være noe, eller blir det litt for hverdagslig?

Det er flere Peppes i Bergen, men den på Zachariasbryggen ligger jo sentralt.

En av mine favoritter er Spisekroken på Klosteret, men den er kanskje litt "voksen".

Er Peppes Zachen åpen nåda? De holder jo på å bygge om.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Hvis du vil ha i samme gate som Egon er TGI Fridays et alternativ.

De er jo "spesialister" på bursdagmiddager og.

Personlig synes jeg TGI er litt for masete/bråkete, med høy musikk og masse fjortiss-selskaper, men det er sikkert bra for en 16-årsbursdag.

Ellers synes jeg Boha i vaskerleven er en fantastisk restaurant.

Kanskje Big Horn Steakhouse kunne vært noe og, veldig godt kjøtt og ok priser. Passe koselig og uformelt miljø, ikke så masete som TGI.

Gjest Spinell
Skrevet
Er Peppes Zachen åpen nåda? De holder jo på å bygge om.

Oj, der avslørte jeg at jeg ikke er bosatt i Bergen, bare en ivrig besøkende ;)

Da må det i så fall sjekkes.

Skrevet

Tror ikke den på Zachen er åpen nei, de bygger om.

Big Horn er også er alternativ, takk for tips.

Skrevet

TGI Fridays? Eller hvordan man nå staver det. Før de begynner med alkoholserveringen, naturlig nok.

Skrevet

Jeg var på TGI Fridays i Polen, og holdt på å stryke med av den sterke maten, så har egentlig ikke så lyst til det, selv om de sikkert har mindre sterk mat også. Hvor er den Fridays i Bergen?

Skrevet

Friday's er på det hjørnet av Hotell Norge som vender ut mot Olav Kyrresgate, altså vis-à-vis Peppes Pizza/Sundt. Veldig vanskelig å ikke finne, egentlig.

Skrevet
Friday's er på det hjørnet av Hotell Norge som vender ut mot Olav Kyrresgate, altså vis-à-vis Peppes Pizza/Sundt. Veldig vanskelig å ikke finne, egentlig.

Å, der ja. Takk.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Jeg var på TGI Fridays i Polen, og holdt på å stryke med av den sterke maten, så har egentlig ikke så lyst til det, selv om de sikkert har mindre sterk mat også. Hvor er den Fridays i Bergen?

Sterk mat på Fridays? :klø:

Det er ikke min erfaring hvertfall :)

Skrevet
Sterk mat på Fridays? :klø:

Det er ikke min erfaring hvertfall :)

Spørs om jeg bare var uheldig :) Jenta selv har lyst på Egon, BigHorn eller Peppes hørtes det ut til, så da får vi bare ta en av dem. Hvor er den beste Peppes / Egon da? (Dette kan såklart vareiere med hvem som svarer) Har som sagt kun vært på Egon Bristol.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Edit, Big Horn er best av de tre, så ikke at du hadde det som et alternativ:)

Skrevet

ja, vet at BH er bra, men tenkte på hvilken av de ulike Peppes og Egon som er den beste ;) Men vi finner nok ut av det.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
Spørs om jeg bare var uheldig :) Jenta selv har lyst på Egon, BigHorn eller Peppes hørtes det ut til, så da får vi bare ta en av dem. Hvor er den beste Peppes / Egon da? (Dette kan såklart vareiere med hvem som svarer) Har som sagt kun vært på Egon Bristol.

Av disse 3 er det helt klart bare BigHorn som kommer opp på min liste som interessant. Big Horn ligger vel på Bryggen i Lodin Lepps gate.

Peppes på Bryggen eller Peppes på Torgallmenningen (vis a vis TGIF) er hips som hap.

Skulle jeg gått på Egon og måttet betale selv hadde jeg nok valgt Kjøttbasaren, men jeg synes Egon er en lame excuse for en restaurant akkurat som TGIF.

Endret av Blondie65
Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Skulle jeg gått på Egon og måttet betale selv hadde jeg nok valgt Kjøttbasaren, men jeg synes Egon er en lame excuse for en restaurant akkurat som TGIF.

Kremt, nå lurer jeg på om vi jobber på samme sted... :lur:

Gjest Blondie65
Skrevet
Kremt, nå lurer jeg på om vi jobber på samme sted... :lur:

Tviler :)

(Jeg jobber ikke i den bransjen ... ... ... lenger ...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...