Gå til innhold

Hvorfor er det så mye forakt for menn her?

Gjest Gjest_Mann_*

Anbefalte innlegg

De trådene du snakker om er vel heller en slags hyllest til kvinner enn negativt snakk om kvinner. Men kvinner blir jo fremstilt som sex objekter i den tråden ja. Men er ikke mye snakk om samliv og klaging på kvinner på samme måte som det klages på menn her.

Er mye mer av typen tråder her som går på: "mannen min vil ikke/gidder ikke ditt og datt" osv.

"hun er stygg" "for små pupper""hun eier jo ikke former" "hun var feit"

ja wow for en hylles til kvinner :P

hvis du virkelig forventer at gutter i 13-16 års alderen gidder å snakke om samliv så begynner jeg å lure...ganske mange av de som henger på eks ot trådene osv er småunger.. de som er litt eldre heger gjerne på temaene som intresserer de..eks foto eller data

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jo, men vi er altså ikke mer ulike enn at jeg også ser hvor kjipt og ydmykende det er om dama har gitt mer til tilfeldige menn. Og selv om jeg tenner på ydmykelse er dette helt på grensen av det jeg tenner på. For jeg synes ærlig talt ikke det er noe særlig stas om dama har rast fra seg med andre og har mistet sansen for heftig sex.

Mer om temaet i tråden:

Når hun har rast fra seg med andre menn

Rase i fra seg har hovedsaklig med ungdom og hormonnivåer å gjøre. Normalt sett roer man seg altså ned med årene. Både kvinner og menn.

Som ei skrev i en tråd her et sted - hun hadde vært ekte kvinne når hun var 16 år trodde hun. Og det stemmer bra både fysisk og psykisk for de fleste.

Lever man i et parforhold, så blir også det mer eller mindre rutine etterhvert. Ingenting unormalt i dette. Det må man bare forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men vi er altså ikke mer ulike enn at jeg også ser hvor kjipt og ydmykende det er om dama har gitt mer til tilfeldige menn. Og selv om jeg tenner på ydmykelse er dette helt på grensen av det jeg tenner på. For jeg synes ærlig talt ikke det er noe særlig stas om dama har rast fra seg med andre og har mistet sansen for heftig sex.

Mer om temaet i tråden:

Rase i fra seg har hovedsaklig med ungdom og hormonnivåer å gjøre. Normalt sett roer man seg altså ned med årene. Både kvinner og menn.

Som ei skrev i en tråd her et sted - hun hadde vært ekte kvinne når hun var 16 år trodde hun. Og det stemmer bra både fysisk og psykisk for de fleste.

Lever man i et parforhold, så blir også det mer eller mindre rutine etterhvert. Ingenting unormalt i dette. Det må man bare forvente.

Nei, det trenger ikke være slik at sex blir rutine og at den mest spennende sexen foregår før man finner den rette. Som jeg skriver i tråden hadde jeg jo lest nok at artikler om hvordan kvinner blir kåtere med årene, at kvinnen når sin seksuelle topp rundt førtiårsalderen (mens menn jo aldri blir kåtere enn de er når de er 16).

I mange tilfeller er det nok også slik at sexen er ganske enkel og uskyldig de første årene, mens den avanserte eksperimenteringen begynner når man har fått mer erfaring og standardrepertoaret begynner å fortone seg litt kjedelig. Jeg tror med andre ord ikke det er uvanlig at mennesker har et mer spennende og avansert seksualliv fra slutten av tjueårene og utover enn de hadde i tenårene. Snarere tvert imot.

Men unntaket er naturlig nok jenter som synes det er lettere å gi seg helt hen til fremmede og som raser fra seg før de treffer han de vil dele livet med. Slik at han får mindre heftig sex enn de tilfeldige guttene som var på rett sted til rett tid tidligere i livet. Og det synes jeg naturlig nok virker sørgelig. Hvis mye av spenningen ved det seksuelle er borte innen man finner den store kjærligheten og etablerer seg.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, det trenger ikke være slik at sex blir rutine og at den mest spennende sexen foregår før man finner den rette. Som jeg skriver i tråden hadde jeg jo lest nok at artikler om hvordan kvinner blir kåtere med årene, at kvinnen når sin seksuelle topp rundt førtiårsalderen (mens menn jo aldri blir kåtere enn de er når de er 16).

Nei, det trenger ikke bli sånn, men det viser seg ofte å bli sånn allikevel. Det er nok hovedsaklig kommunikasjonen mellom partene som er avgjørende.

I mange tilfeller er det nok også slik at sexen er ganske enkel og uskyldig de første årene, mens den avanserte eksperimenteringen begynner når man har fått mer erfaring og standardrepertoaret begynner å fortone seg litt kjedelig. Jeg tror med andre ord ikke det er uvanlig at mennesker har et mer spennende og avansert seksualliv fra slutten av tjueårene og utover enn de hadde i tenårene. Snarere tvert imot.

De fleste får selvfølgelig mer erfaring med årene.

Men unntaket er naturlig nok jenter som synes det er lettere å gi seg helt hen til fremmede og som raser fra seg før de treffer han de vil dele livet med. Slik at han får mindre heftig sex enn de tilfeldige guttene som var på rett sted til rett tid tidligere i livet. Og det synes jeg naturlig nok virker sørgelig. Hvis mye av spenningen ved det seksuelle er borte innen man finner den store kjærligheten og etablerer seg.

Sånn blir det når jentene oppdras på samme måte som guttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Alex_*
Det er vel ikke bare Kristian som ville synes det var kjipt om dama ga heftigere sex til tilfeldige menn i syden enn til ham. De fleste ville nok opplevd det som ganske ekkelt. Det har jeg ikke noe problem med å forstå, selv om jeg selv merkelig nok har evnen til å tenne på slike ydmykelser.

Som Kristian hadde jeg også syns det hadde vært kjipt ja! Er det så rart å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det trenger ikke bli sånn, men det viser seg ofte å bli sånn allikevel. Det er nok hovedsaklig kommunikasjonen mellom partene som er avgjørende.

Nå var det ikke mangel på kommunikasjon som var problemet i mitt tilfelle, noe du kan lese om i tråden jeg linket til.

De fleste får selvfølgelig mer erfaring med årene.

Sånn blir det når jentene oppdras på samme måte som guttene.

Tja, kanskje. Men nå er det jo nettopp forskjellen på kjønnene som skaper litt uheldige forhold her. Hadde jenter og gutter forholdt seg på samme måte til sex ville jo ikke jentene hatt lettere for å sette sine villeste seksuelle fantasier ut i livet enn guttene. Når de ville jentene kan få alle de opplevelsene de ønsker er det jo fordi det stort sett fortsatt er jentene som er den bremsende faktor, de fleste jentene holder litt igjen i forhold til etterspørselen fra guttene.

Derimot er det alltid nok av gutter som vil være med på å realisere en jentes seksuelle drømmer - med mindre hun er direkte uattraktiv. Så de jentene som tillater seg å ta'n helt ut kan virkelig boltre seg. Men det betyr igjen at det knapt er noen gutt som kan matche de villeste jentene i seksuelle opplevelser. Siden jenta stort sett er sikret å få de opplevelsene hun ønsker, mens gutten bare vil oppleve de sterkeste eksessene om han har litt flaks med damene han kommer borti. Så det er en grunnleggende skjevhet her, nettopp som følge av at de to kjønn fortsatt forholder seg ulikt til sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

går du inn på en mannsdominert forum finner du mest menn som klager over kvinner

Bare (i fra min side antatt mannlige) gjester har kritisert meg her inne i alle fall. Enkelte tror tydeligvis at jeg er en gammel siderumpa feit gubbe som ikke har annet å foreta meg enn å sitte her, osv., osv...

Og la dem så gjerne få lov til å leve i sin tro, sier nå jeg! ;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria
Nei, der finner du mest menn som snakker om bil, data og trening.

Og en og annen stakkar som er redd for å nærme seg det motsatte kjønn, og spør om hjelp for å klare dette.

Ta en titt på diskusjon.no, på mange måter motparten til KG. Er ikke mye prat om kvinner der.

Eg trur du oversåg den 100-siders tråden om kor forferdeleg tenkjemåten til kvinner er. Alle kvinner tenkjer sjølvsagt med kjenslene sine, og alle kvinner er like (ille). Og kvinneguiden.no har og har hatt mange kvinnehatarar.

Når det er sagt; dei som har fine ting å sei om menn startar ikkje eigne trådar. Det har vel heller ikkje noko føre seg då generaliseringar basert på kjønn er håplause. Det har ingenting for seg å sei at "eg likar menn fordi dei er flinke til å mekke bil", fordi det er ikkje sant. Det er like håplaust å sei at "eg mislikar menn fordi dei kan å mekke bil" av same grunn. I bortimot alt finn ein unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tja, kanskje. Men nå er det jo nettopp forskjellen på kjønnene som skaper litt uheldige forhold her. Hadde jenter og gutter forholdt seg på samme måte til sex ville jo ikke jentene hatt lettere for å sette sine villeste seksuelle fantasier ut i livet enn guttene. Når de ville jentene kan få alle de opplevelsene de ønsker er det jo fordi det stort sett fortsatt er jentene som er den bremsende faktor, de fleste jentene holder litt igjen i forhold til etterspørselen fra guttene.

Derimot er det alltid nok av gutter som vil være med på å realisere en jentes seksuelle drømmer - med mindre hun er direkte uattraktiv. Så de jentene som tillater seg å ta'n helt ut kan virkelig boltre seg. Men det betyr igjen at det knapt er noen gutt som kan matche de villeste jentene i seksuelle opplevelser. Siden jenta stort sett er sikret å få de opplevelsene hun ønsker, mens gutten bare vil oppleve de sterkeste eksessene om han har litt flaks med damene han kommer borti. Så det er en grunnleggende skjevhet her, nettopp som følge av at de to kjønn fortsatt forholder seg ulikt til sex.

Ja, jenter/kvinner vil normalt sett alltid være den begrensende faktoren fordi at det er de som risikerer å bli gravide ved sex. Dessuten er som regel gutter/menn mer aggressive og utagerende enn kvinner. Etter min mening er dette helt normale og tradisjonelle kjønnsforskjeller, men pga dagens (manglende) oppdragelse har nå forskjellene i jenter og gutters oppførsel blitt betydelig mindre enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...