Gå til innhold

Hvorfor er det så mye forakt for menn her?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Når jeg leser innleggene her inne legger jeg merke til at det er utrolig mye negativitet, krav og forakt for menn. Det er innlegg etter innlegg av typen: hvor håpløse menn er, finner ingen menn som er bra nok, lite utstyrt og ingenting å samle på, mennene på nettstedene er ingenting å samle på osv. Hvorfor er det så lite positivitet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Fordi menn er drittsekker. De eneste landene det fins bra mannfolk er i Canada og Irland.

Skrevet
Når jeg leser innleggene her inne legger jeg merke til at det er utrolig mye negativitet, krav og forakt for menn. Det er innlegg etter innlegg av typen: hvor håpløse menn er, finner ingen menn som er bra nok, lite utstyrt og ingenting å samle på, mennene på nettstedene er ingenting å samle på osv. Hvorfor er det så lite positivitet?

Jeg er enig i at det er mye negativitet her. Noe kommer av at man svarer faste mannlige brukere som er dårlige representanter for arten. Men det er ikke akkurat alle kvinnene her som fremstår like sympatisk heller.

Skrevet
Fordi menn er drittsekker. De eneste landene det fins bra mannfolk er i Canada og Irland.

Å takar. Blitt dumpa av menn nå da. Synd på deg vet du.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet
Å takar. Blitt dumpa av menn nå da. Synd på deg vet du.

Det her er noe jeg har funnet ut etter å ha datet menn fra mange forskjellige land. Ser det er mange som har bra erfaringer med norske menn, men det har desverre ikke jeg. Har nok vært max uheldig. Men forakt for norske menn har jeg ikke.

Skrevet

Av arten homo sapiens så finnes det råtne epler, epler som faller langt fra stammen og sløve kniver, også kniver som ikke får plass i skuffen.

Hva som finnes her inne på forumet kan lett være speilbildet av de man finner i samfunnet forøvrig.

Ellers er det lett å ty til denne slags fora for å få ut frustrasjon og forbannelse f.eks.

Her kan man være ganske anonym og allikevel få ut sine ytringer og meninger.

Da kan det lett komme mye oppgulp og spydigheter, slengbemerkninger og negativitet, samt generaliseringer.

Man må jo spørre seg om man virkelig er den samme, eller vil være den samme IRL som her inne på et forum ???

Eventuelt single da vil vel nok jekke seg noe og være mer tilbøyelig i sin omgang med det andre kjønn.

Eller så virker man rett og slett å avstå, dersom man har klare preferanser til oppfattelsen av det andre kjønn.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg syns menn er flotte, eg. :-) Men eg har notert meg nokre få menn her inne som har ein veldig kantete, generaliserande og sjåvinistisk tone. Kva dei vil oppnå med dette veit eg ikkje, men det gir meg ikkje lyst til å få nærare kontakt, akkurat. Og så er det andre menn her som er utruleg hyggelige og gjennomtenkte i svara sine. Så å skjere alle over ein kam eine eller andre vegen er vel ikkje å anbefale.

Skrevet

Eksempler? (ikke kom med noen tråder laget av "kvinner" nå)

Skrevet
mennene på nettstedene er ingenting å samle på

Tja, det sier jo litt når mennene her kaller seg ting som Brutal mann, Rimmern og Cuckold. Og han der Kristian som mener han må få analsex hvis de fulle tyrkerne får. :ler:

Men kvinnene er heller ikke bare gode. Som alle bridezillaene med sine dokurver, eller hun som alltid er trang og våt og klar, SMILE . Og strengt tatt vet vi ikke hvem som er kvinner og menn her. Noen er her kun for å provosere, og der tror jeg begge kjønn er representert.

Skrevet

Tja, det er vel typisk at nettet samler bitre menn og prinsessesyndrom-kvinner.

Skrevet

Tuller du, TS? Det finnes langt mer kvinneforakt enn manneforakt her på kg. Har aldri sett en nettside tiltrekke seg så mange mannstroll. Hvis det blir skrevet noe negativt om menn her, så kommer det med en gang flere innlegg (av kvinner) som skal forsvare menn. Det motsatte skjer aldri.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes jeg ser en del forakt her sånn helt generelt, både for og fra kvinner og menn.

Men jeg føler det er kvinnene som får gjennomgå mest!

Kanskje "kjipe" menn oftere er tema, siden det er en overvekt av kvinner her og de prater om sine problemer med det motsatte kjønn. Men en skikkelig forakt for et helt kjønn ser jeg mest fra mannfolk her, både noen brukere som vi alle vet hvem er og spesielt fra gjester som nok drar den litt langt for å provosere.

Gjest Gjest
Skrevet
Så det er bedre å være singel her enn i parfohold i Canada eller Irland?
Skrevet
Tja, det sier jo litt når mennene her kaller seg ting som Brutal mann, Rimmern og Cuckold. Og han der Kristian som mener han må få analsex hvis de fulle tyrkerne får. :ler:

Det er vel ikke bare Kristian som ville synes det var kjipt om dama ga heftigere sex til tilfeldige menn i syden enn til ham. De fleste ville nok opplevd det som ganske ekkelt. Det har jeg ikke noe problem med å forstå, selv om jeg selv merkelig nok har evnen til å tenne på slike ydmykelser.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er vel ikke bare Kristian som ville synes det var kjipt om dama ga heftigere sex til tilfeldige menn i syden enn til ham. De fleste ville nok opplevd det som ganske ekkelt. Det har jeg ikke noe problem med å forstå, selv om jeg selv merkelig nok har evnen til å tenne på slike ydmykelser.

Ja, det er merkelig - sant nok.

Men folk kan være (og er) ekstremt ulike både i kropp og psyke.

Det er dette som skaper relasjonproblemer.

Når folk er veldig ulik en selv så blir det veldig vanskelig å forstå dem. Og eventuelt akseptere deres oppførsel. Like barn leker best.

Skrevet

går du inn på en mannsdominert forum finner du mest menn som klager over kvinner

Gjest Gjest
Skrevet
går du inn på en mannsdominert forum finner du mest menn som klager over kvinner

Nei, der finner du mest menn som snakker om bil, data og trening.

Og en og annen stakkar som er redd for å nærme seg det motsatte kjønn, og spør om hjelp for å klare dette.

Ta en titt på diskusjon.no, på mange måter motparten til KG. Er ikke mye prat om kvinner der.

Skrevet (endret)
Nei, der finner du mest menn som snakker om bil, data og trening.

Og en og annen stakkar som er redd for å nærme seg det motsatte kjønn, og spør om hjelp for å klare dette.

Ta en titt på diskusjon.no, på mange måter motparten til KG. Er ikke mye prat om kvinner der.

da har du ikke vært mye på diskusjon.no har du i det heletatt sett babetråden eller perfektkropp tråden???

kanskje ikke så rart det er mye data snakk i og med de er en del av hardware.no :P

i tilegg er dette kategoriene som ikke gir så mye utspill om diskusjoner om damer/menn som eks kvinneguiden gjør

Bedrift - IKT

Data

Forbruker

Foto og video

Fritid

Jobb og utdanning

Kultur

Lyd og bilde

Mobil og PDA

Motor, trafikk og maritimt

Off topic

Samfunn

* Familie og barn

* Helse

* Historie

* Juss

* Media

* Politikk og samfunn

* Religion, filosofi og livssyn

* Samliv og relasjoner

* Seksualitet

* Teknologi og vitenskap

* Tilbakemeldinger om samfunnsforumet

* Økonomi

Spill

Sport og trening

men så klart finnes det tråder der menna skravler om kvinner babetråden,perfektkropp tråden,Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Endret av estella87
Skrevet

Ja, det er merkelig - sant nok.

Men folk kan være (og er) ekstremt ulike både i kropp og psyke.

Det er dette som skaper relasjonproblemer.

Når folk er veldig ulik en selv så blir det veldig vanskelig å forstå dem. Og eventuelt akseptere deres oppførsel. Like barn leker best.

Jo, men vi er altså ikke mer ulike enn at jeg også ser hvor kjipt og ydmykende det er om dama har gitt mer til tilfeldige menn. Og selv om jeg tenner på ydmykelse er dette helt på grensen av det jeg tenner på. For jeg synes ærlig talt ikke det er noe særlig stas om dama har rast fra seg med andre og har mistet sansen for heftig sex.

Mer om temaet i tråden:

Når hun har rast fra seg med andre menn

Gjest Gjest
Skrevet

De trådene du snakker om er vel heller en slags hyllest til kvinner enn negativt snakk om kvinner. Men kvinner blir jo fremstilt som sex objekter i den tråden ja. Men er ikke mye snakk om samliv og klaging på kvinner på samme måte som det klages på menn her.

Er mye mer av typen tråder her som går på: "mannen min vil ikke/gidder ikke ditt og datt" osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...