Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff og huff, jeg er så lite begeistret for moten dette året. Selv på Zara finner jeg lite. Synest at det er altfor mye 80 talls innslag (dog med deprimerende farger). Hvem i all verden var det som synest det var en god ide og reintrodusere buksedressen? Her er en liste over det som jeg virklig ikke liker i motebildet:

-klomsete klær med lommer overalt. Man kan knapt finne en genser med rette armer (hva er galt med enkelt snitt?)

-Lilla, lilla og lilla. Jeg liker faktisk lilla selv, men når en butikk kun har gensere i lilla og mørkegrått går det for langt.

-Støvletter uten hæler.

-Mangel på de gode gamle klassikerne. Har jaktet på et grått A-line skjørt i flere måneder nå, men alt jeg finner er mini skjørt i dongeri og tulipan skjørt i khaki.

Hva synest dere om motebildet akkurat nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Noe liker jeg, og noe liker jeg ikke. Kan også styre meg for 80-tallsstilen, da jeg er gammel nok til å ha "been there, done that". Jeg har selv en ganske klassisk stil, og da er det ikke alltid jeg finner de plaggene og de fargene jeg liker i kjedebutikkene, med unntak av H&M, som jeg synes har et ganske variert utvalg. Kjøper ellers mye av klærne mine på nettet.

Esprit er et merke som har en del klær i klassiske snitt - jeg har nettopp kjøpt et grått A-lineskjørt på salg. Hvis det ikke er noen forretninger som fører Esprit der du bor, så kan du kjøpe Esprit klær online fra Ellos.

Skrevet
Noe liker jeg, og noe liker jeg ikke. Kan også styre meg for 80-tallsstilen, da jeg er gammel nok til å ha "been there, done that". Jeg har selv en ganske klassisk stil, og da er det ikke alltid jeg finner de plaggene og de fargene jeg liker i kjedebutikkene, med unntak av H&M, som jeg synes har et ganske variert utvalg. Kjøper ellers mye av klærne mine på nettet.

Esprit er et merke som har en del klær i klassiske snitt - jeg har nettopp kjøpt et grått A-lineskjørt på salg. Hvis det ikke er noen forretninger som fører Esprit der du bor, så kan du kjøpe Esprit klær online fra Ellos.

Kjempebra tips, skal sjekke ut Espirit og Ellos.

Skrevet

Er det mye klomsete klær overalt med lommer?

Det har ikke jeg fått med meg.

Det verste jeg ser for tiden er tøy i neonfarger. Det er kanskje ikke så mye av det, men ellers er jeg stort sett fornøyd.

Maritim-stil, buksedressen elsker jeg, høyt liv, mokkasiner og tøysko er søtt.

Nei jeg er stort sett fornøyd, men det er jeg nesten hvert år.

Gjest luremegpå
Skrevet (endret)

Hei

Jeg synes moten er herlig i år jeg;)

Masse striper og deilige bomullsbukser/chino bukser er jo stilig;)

Det er en lett mote, samtidig som man kan variere veldig, og klærene er ikke for stramme, voldsomme eller kjedelig synes jeg.

Føler også det er litt mer maritim mote i år, og seilersko er jo inn igjen;=) Det popper mange minner opp i år for min del )

Only er en av mine favoritt butikker, samtidig som det er helt herlig å mikse selv med basisplagg fra mange forskjellige butikker.

Blomstrette klær ja, det er det masse av, skikkelig husmor stil fra gamle dager, men er litt stili og, så lenge man ikke dekorerer hele seg med plaggene;)

Men vi skulle vel vært i New York ;) Brenner for THE City jeg. Tenk å kunne jobbe/leve i et slikt moteparadis!!

Endret av luremegpå
Gjest Emera
Skrevet
Kan også styre meg for 80-tallsstilen, da jeg er gammel nok til å ha "been there, done that".

Samme her.

Så nettopp de typiske 80-tallsblazerne, med oppbrett og stripete fór i ermene. Til og med den sekkete fasongen fra den gang hadde de. Jeg mener de hang utenfor Bik Bok. Fryktelige! Men nå er vel ikke jeg i målgruppen til den kjeden, må jeg medgi.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er helt enig. Det er ganske vanskelig å finne klær hvis man ikke vil gå i tunika og tights eller miniskjørt. Jeg syns for det meste at butikkene renner over av stygge klær i dårlig kvalitet. Spesielt B-Young, Lene V, Risøe, Gina Trikot og Vero Moda er ille. Heldigvis klarer jeg å finne noe jeg liker innimellom og som passer til min ganske stramme og litt kjedelige stil, men mesteparten av klærne jeg ser får meg til å grøsse.

Enda verre står det til med sko. Nesten alle skoene er i samme stilen, for det meste finnes enten pumps med stygge detlajer (rynker og knapper), eller så er det støvletter, med både høy og lav hel. Jeg har lyst på klassiske, flate sko i god kvalitet, ikke plastsko med stillettheler fra Dinsko (selv om de sikkert er fine å ha hvis man er 20 år og skal på byen). Det finnes selvfølgelig pene sko også, men de er for det meste veldig upraktiske for oss som ikke lever et Sex and the City liv.

Skrevet

Gå i butikker med mer klassiske klær da vel? Motekjedene leverer jo nettopp mote. Men det er fint mulig å handle i butikker som kjører en jevnere stil.

A-formet grått skjørt kan jeg ikke forstå at skal være vanskelig å finne? Men sannsynligvis på nett eller salg, det er vel ikke akkurat vårmote...

Gjest Gjest
Skrevet
Gå i butikker med mer klassiske klær da vel? Motekjedene leverer jo nettopp mote. Men det er fint mulig å handle i butikker som kjører en jevnere stil.

A-formet grått skjørt kan jeg ikke forstå at skal være vanskelig å finne? Men sannsynligvis på nett eller salg, det er vel ikke akkurat vårmote...

Takk for tipset! Jeg hadde ikke tenkt på at jeg kan gå i butikken ved siden av! Ærlig talt, klassiske klær kan jo være så mangt det også. Selv om jeg ikke syns de har fine klær på B-young betyr ikke det at jeg liker det de har på Vivikes eller Adele.

Hadde jeg enda hatt råd til å handle på Net-a-Porter, da hadde det ikke vært noe problem å finne skikkelige klær. Eller så kunne Whistles ha åpnet butikk i Norge, da hadde jeg blitt glad :)

Skrevet
Takk for tipset! Jeg hadde ikke tenkt på at jeg kan gå i butikken ved siden av! Ærlig talt, klassiske klær kan jo være så mangt det også. Selv om jeg ikke syns de har fine klær på B-young betyr ikke det at jeg liker det de har på Vivikes eller Adele.

Har jeg sagt du skal gå på Vivikes eller Adele da? Det er vel for litt eldre damer enn deg vil jeg tro...

Men Match og Vic kan kanskje ha mer din stil. De er mer oppdaterte, relativt ungdommelige, men ikke så outrerte i å følge trendene som Byoung og VeroModa.

Du kan jo gi svarene en sjanse vet du, ikke sikkert de var ment som en fornærmelse, selv om du leser det slik.

Gikk inn på flere nettsteder for å finne skjørt ala det du lette etter, og både Laredoute og Ellos på nett kan sikkert gi deg gode tips. Ellers er jeg glad i emoda.no. Ikke helt klassisk, men mote uten å ligge helt i front.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...