Gjest *Twinklestar* Skrevet 22. november 2010 #1361 Del Skrevet 22. november 2010 FAEN! (ja jeg er kristen, nei jeg banner egentlig ikke. men akkuratt nå banner jeg) jeg skjønte plutselig noe. det sa på en måte klikk oppi hodet mitt jeg er som nevnt sliten. problemet er at jeg er ikke vanlig sliten(sliten sånn som jeg har vært før når jeg har vært alvorlig deprimert, psykisk utslitt osv). jeg er fysisk sliten. sliten som om jeg har influensa. vondt i kroppen osv. når jeg har gjort noe annet enn å sitte i sofaen hele dagen(f.eks. vært på skolen ett par timer) legger jeg meg med vondt i hele kroppen(sånn influensa vondt) men jeg er ikke syk! eller jeg blir aldri syk, alt etter som. jeg orker ikke sette opp håret engang, det blir for tungt for armene mine liksom(jeg har mye muskler i armene så det er ingen ting fysisk som er galt med de) tidlig i vår streifet tanken om ME meg, jeg tenkte litt over hvordan kroppen hadde forandret seg de siste par mnd og det minnet litt om de symptomene jeg kjente til fra ME. men siden det bare hadde vart ett par mnd tenkte jeg at det sikkert ikke var det, og gadd ikke gå til legen... nå har jeg jo vært hos legen(har ikke fått svar på prøvene enda), og selv om ho tok en "million" blodprøver. virket det veldig som om hun ikke helt trodde de fant noe. det gjør egentlig ikke jeg heller, for jeg har ikke de normale symptomene på jernmangel, stoffskifte osv. jeg har kansje ett her eller der, men ikke på langt nær nok! nå nettopp satt jeg å leste litt om symptomer på ME bare for å "sjekke", fant ut at jeg har illevarslende mange symptomer på det.... skal ikke legge ut liste her, for den er laaaang. så dumpet jeg innom denne artikkelen http://www.dagbladet.no/2010/10/05/nyheter/innenriks/helse/svineinfluensa/vaksine/13681480/ da slår det meg... symptomene jeg har oppstod rundt jul i fjor, like etter at jeg tok svineinfluensavaksinen alt kan selfølgelig bare være en tilfeldighet, og det kan være at jeg feiler noe helt annet. men jeg klarer ikke la være å bli skikkelig redd nå jeg har ikke legetime før om to uker til, så får ikke noe svar før det. de neste to ukene kommer til å gå grusomt seint... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 22. november 2010 #1362 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har ikke noe trøstende å si, men jeg vil gi deg en god uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 22. november 2010 #1363 Del Skrevet 22. november 2010 *flir* Gikk inn på ME sine offisielle sider, og har omtrent alt sammen Sånn er det å få barn Bækk to the point! Håper du og legen finner ut av det! Må være tungt å ha det slik, har det jo på samme måte, og det er utrolig frustrerende! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 22. november 2010 #1364 Del Skrevet 22. november 2010 Bruk disse to ukene til å tenke positivt! Jeg vet! Det er ikke lett! Men ta ikke sorgene på forskudd Håper alt ordner seg for deg, vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 30. november 2010 #1365 Del Skrevet 30. november 2010 Håper det ordner seg!! Og at du ikke er syk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 1. desember 2010 #1366 Del Skrevet 1. desember 2010 Håper det står bra til med deg Twinkle, og at de skumle symptomene bare var vitaminmangel eller noe, og ikke ME! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 7. desember 2010 #1367 Del Skrevet 7. desember 2010 Twinkle, twinkle, little star - I wonder where you are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 8. desember 2010 #1368 Del Skrevet 8. desember 2010 Har du fått svar på prøvene? Er gått over to uker siden sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 9. desember 2010 #1369 Del Skrevet 9. desember 2010 oppdatering! blodprøvene viste ingen ting, alt var helt perfekt. ho hadde virkelig testa meg for alt også tatt sånne tester som viser om en har leukemi eller ikke til og med! (jeg hadde ikke det ) men jeg er fortsatt syk. legen var veldig enig i at dette ikke er bare psykisk. såå hun videresendte meg til ullevåll for ME utreding hun er sikker på at jeg har en eller annen form for ME, men hun kan ikke sette diagnosen på meg(fastlegen har ikke lov til å sette den diagnosen, det må vurderes av en ekstra lege for å kunne sette diagnose). det var ikke noen overraskelse at det var resultatet. men gøy er det jo ikke akkuratt nå er jeg i første omgang sykemeldt til over jul, så skulle vi se hva vi gjør etterpå. jeg skal bruke ferien på å sjekk opp i og vurdere ulike behandlinger. formen går veldig opp og ned om dagen(har hatt en dårlig mnd) så jeg vet ikke hvor aktiv jeg blir her inne fremover. jeg skal prøve å oppdatere min egen bok da hvertfall og for de spesielt intreserte opppdaterer jeg bloggen når jeg orker(link i signaturen). det er mindre slitsomt for meg å skrive selv, enn å lese nemlig håper alle andre her inne har det bra da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 9. desember 2010 #1370 Del Skrevet 9. desember 2010 Så flink du er å oppdatere Så synd de sliter med å finne ut hva som feiler deg, det er nesten bedre å få en diagnose enn å bare surre rundt i intet (i mangel av bedre måte å uttrykke meg på). Da får vi bare vente å se hva legene på Ullevåll forteller da... ME er en forferdelig sykdom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 9. desember 2010 #1371 Del Skrevet 9. desember 2010 Å, Twinkle! Vi savner deg! Håper virkelig de finner ut av hva som plager deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 10. desember 2010 #1372 Del Skrevet 10. desember 2010 Så flink du er å oppdatere Så synd de sliter med å finne ut hva som feiler deg, det er nesten bedre å få en diagnose enn å bare surre rundt i intet (i mangel av bedre måte å uttrykke meg på). Da får vi bare vente å se hva legene på Ullevåll forteller da... ME er en forferdelig sykdom... mm det er ikke noe gøy å være i så dårlig for som jeg har vært det siste året... håper så klart veldig at de på ullevåll finner noe annet, som er lettere å behandle... men har i grunn liten tro på det Å, Twinkle! Vi savner deg! Håper virkelig de finner ut av hva som plager deg åå jeg savner å orke å være aktiv her inne! det håper jeg også, alt er bedre enn å gå rundt og ikke vite helt sikkert ----------------- jeg merker jeg tenker mye om dagen. på hvordan livet mitt kommer til å bli fremover. hva jeg skal gjøre alle dagene jeg ikke orker å gå ut døra, men ikke gidder å ligge i senga hele dagen heller. prøver å komme på noen hobbyer jeg kan begynne med, som ikke krever så mye konsentrasjon/energi. så langt har jeg kommet på lydbøker(orker ikke å lese sammenhengende tekster selv) og puslespill en annen ting jeg har tenkt en del på er hvordan de forskjellige vennene mine har forholdt seg til dette. de fleste vet ingen ting enda. men jeg stoler på at en evt ME diagnose ikke kommer til å forandre mitt vennskap til de fleste, da jeg har kjent de så lenge. og vi har vært gjennom verre ting enn dette ett par av mine "nyere" venner derimot... jeg har så vidt nevnt for de at jeg har vært "syk" det siste året, og at jeg mistenker ME. jeg ser på de som mine beste venniner, og trodde de kjente meg ganske godt. men når jeg nevnte dette fikk jeg til svar at det er nok ikke noe galt med kroppen min. og viss jeg bare kom meg til psykolog og fikk snakket om alt det traumatiske jeg har vært gjennom så ville alt bli bra :klø: jeg var jo forbredt på at legen skulle si at det var psykisk og at det skulle være det også. men det virker veldig som om spesielt to av mine nærmeste venniner har bestemt seg for at jeg er psykisk syk for lenge siden. virket rett og slett som om de hadde diskutert det og kommet frem til at det måtte være svaret liksom... jeg kjenner jeg blir litt lei meg i grunn. spesielt siden det ikke er noen andre som har ymtet frempå om det samme, både familien min, de vennene jeg har hatt i mange mange år, og legen min er helt enige med meg om at dette er helt klart noe fysisk og ikke bare psykisk! (det kan så klart være en kombinasjon, men likevell) flere har også nevnt ME uten at jeg har sagt noe om mine mistanker om det. vet ikke helt hva jeg skal tenke om de nå... er i grunn ganske skuffa over de. føler at de ikke tror på meg liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 10. desember 2010 #1373 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg håper det ikke er altfor lenge til du skal til ullevål på utredning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 11. desember 2010 #1374 Del Skrevet 11. desember 2010 Uff, det er alltid skuffende når venner ikke reagerer som man hadde håpet. Jeg skal ikke unnskylde dem, men det er sikkert vanskelig for dem å forholde seg til det som skjer også. Likevel håper jeg virkelig at de forstår at det sårer deg at de tenker slik. Mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 11. desember 2010 #1375 Del Skrevet 11. desember 2010 Kommer dessverre ikke på så mye lurt å si, så holder meg til en klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. desember 2010 #1376 Del Skrevet 24. desember 2010 Håper du får en god jul tross alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 24. desember 2010 #1377 Del Skrevet 24. desember 2010 God jul, Twinklestar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 24. desember 2010 #1378 Del Skrevet 24. desember 2010 Er enig med Al, jeg.. Håper du får en god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 24. desember 2010 #1379 Del Skrevet 24. desember 2010 God jul, kjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 31. desember 2010 #1380 Del Skrevet 31. desember 2010 Og godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå